απόδοση Ζήσης Πανάγος
Ίσως το μεγαλύτερο πρόβλημα με την έκρηξη του μάρκετινγκ του «καθαρού κρασιού» είναι πόσο ασαφής είναι πραγματικά ο όρος. Τα βιολογικά και βιοδυναμικά κρασιά πρέπει να πληρούν ορισμένα κριτήρια για να επισημαίνονται ως τέτοια, αλλά τα λεγόμενα καθαρά κρασιά δεν αντιμετωπίζουν τέτοιους φραγμούς εισόδου.
Ως εκ τούτου, το Γραφείο Φορολογίας και Εμπορίου Αλκοόλ και Καπνού (TTB) έκρινε σκόπιμο να προειδοποιήσει τις επωνυμίες να μην χρησιμοποιούν τη φράση στις ετικέτες ή στη διαφήμιση, καθώς αποτελεί έναν «παραπλανητικό» ισχυρισμό σχετικά με τα αντιληπτά οφέλη για την υγεία.
«Είμαστε υπεύθυνοι να διασφαλίσουμε ότι οι ετικέτες δεν παραπλανούν το κοινό», σχολίασε ο Tom Hogue του TTB.
Σε ανακοίνωσή του το TTB αναφέρει:
«Οι κανονισμοί TTB δεν ορίζουν τη λέξη «καθαρός» και δεν έχουμε πρότυπα για τη χρήση του όρου στις ετικέτες ή στις διαφημίσεις.
«Επομένως, οι καταναλωτές δεν θα πρέπει να ερμηνεύουν τον όρο ότι σημαίνει ότι το ποτό είναι βιολογικό ή ότι πληροί άλλα πρότυπα παραγωγής που ορίζει η TTB. Αντίθετα, εξετάζουμε τις ετικέτες και τις διαφημίσεις στο σύνολό τους για να προσδιορίσουμε εάν δημιουργούν μια παραπλανητική εντύπωση.
«Σε ορισμένες περιπτώσεις, ο όρος «καθαρό» χρησιμοποιείται απλώς ως περιγραφέας της γεύσης του ροφήματος και θεωρείται φουσκωτός. Για παράδειγμα, «το οινοποιείο X κάνει ένα καθαρό, τραγανό κρασί», ανέφερε το TTB. «Σε άλλες περιπτώσεις, ο όρος χρησιμοποιείται μαζί με άλλη γλώσσα για να δημιουργήσει την παραπλανητική εντύπωση ότι η κατανάλωση του αλκοολούχου ποτού θα έχει οφέλη για την υγεία ή ότι οι κίνδυνοι για την υγεία που συνδέονται διαφορετικά με την κατανάλωση αλκοόλ θα μετριαστούν».
Ενώ πολυάριθμες μελέτες έχουν δείξει ότι η μέτρια κατανάλωση κρασιού μπορεί να έχει συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία, «προφανώς θα υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι για τους οποίους καμία ποσότητα αλκοόλ δεν θα είναι εντάξει», είπε ο Tom Hogue.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com