Επιμέλεια: Ζήσης Πανάγος
Η Ινδία αντιμετώπισε το μερίδιο των οπισθοδρομήσεων κατά την προσπάθειά της να φτιάξει κρασί, όχι μόνο λόγω της έλλειψης οινικών παραδόσεων, αλλά και των απαγορευτικών νόμων της, καθώς λόγω γενικών λαθών κατά την επικοινωνία για το κρασί σε περιβάλλον λιανικής πώλησης.
Ωστόσο, μία οινοποιητική εταιρεία, η Sula Vineyards στην Ινδία, με ιδρυτή τον Rajeev Samant, του οποίου οι αμπελώνες βρίσκονται στα τροπικά κλίματα του Nashik στη Μαχαράστρα, περιέγραψε πώς η επιμονή έχει αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Ο ίδιος εξήγησε ότι: «Όταν ξεκινήσαμε το 1997 κανείς δεν ήξερε τι είναι κρασί. Όλα τα ποτοπωλεία στην Ινδία ονομάζονταν οινοπωλεία, έτσι οι άνθρωποι πίστευαν ότι το κρασί σημαίνει ποτό. Η Ινδία δεν είναι παραδοσιακά χώρα που καταναλώνει κρασιά, λόγω μιας παλαιότερης περιόδου απαγόρευσης και υψηλότερων τιμών, σε σύγκριση με οινοπνευματώδη ποτά όπως το ουίσκι και το κονιάκ που παρασκευάζονται στη χώρα».
Παράλληλα, ο Samant παρατήρησε πώς το «κλίμα της Ινδίας είναι μια πρόκληση και θα είναι πάντα», αλλά αποκάλυψε πώς το οινοποιείο του βρήκε έναν τρόπο να ξεπεράσει αυτό το ζήτημα και καλλιεργεί τα σταφύλια του κατά τη διάρκεια του χειμώνα και στη συνέχεια τα τρυγά πριν από το τέλος της χειμερινής περιόδου. Ομολογουμένως, η τελευταία τεχνολογία βοήθησε επίσης το οινοποιείο Sula στην πορεία, καθώς έγινε ο πρώτος ινδικός αμπελώνας που χρησιμοποίησε ανοξείδωτο ατσάλι ψυγείου για την αποθήκευση των κρασιών του.
Σύμφωνα με τον Samant: «Συνειδητοποίησα [ότι] για να φτιάξεις καλά εξωτικά κρασιά χρειάζεται ψυγείο. Είναι ακριβό, αλλά για εμάς φέρνει την ποιότητα που επιζητούμε». Το οινοποιείο Sula διαθέτει πλέον 1.000 άτομα προσωπικό και πωλήσεις του αγγίζουν περίπου τα 5 δισ. INR (62 εκατ. $) ετησίως και μόλις ξεκίνησε την πρώτη της πώληση μετοχών συγκεντρώνοντας σχεδόν 10 δισ. INR (121 εκατ. $).
Επί του παρόντος, φέρεται ότι υπάρχουν σχεδόν 110 οινοποιεία στην Ινδία, που παράγουν κρασιά και κρασιά από φρούτα, ωστόσο φημολογείται ότι η ινδική κυβέρνηση επιθυμεί να αυξήσει αυτόν τον αριθμό, καθώς υπάρχει υψηλός δασμός στο εισαγόμενο κρασί και η τοπική αγορά θα υποστήριζε την οικονομία . Ένα πράγμα που θέλει η Ινδία είναι στην πραγματικότητα η έλλειψη παραδόσεων, πράγμα που σημαίνει ότι η οινοποίηση μπορεί να πάρει μια κακή τροπή και οι οινοποιοί σήμερα μπορούν ουσιαστικά να γράψουν τους δικούς τους κανόνες για το πώς να παράγουν την καλύτερη ποιότητα.
Για παράδειγμα, ένα από τα μεγαλύτερα οινοποιεία της Ινδίας είναι το αποτέλεσμα μιας συνεργασίας μεταξύ τριών ομάδων αδερφών. Είδε τους Ιταλούς αδελφούς Alessio και Andrea Secci να ενώνουν τις δυνάμεις τους με τους Arjun και Ranjit Mohite Patil της Maharashtra και τα αδέρφια Kapil και Gaurav Sekhri από το Δελχί να σχηματίζουν αυτό που είναι σήμερα γνωστό ως Fratelli Wines.
Ο ανώτερος διευθυντής μάρκετινγκ της Fratelli Wines, Jayanth Bharathi, εξήγησε: «Τα οινοποιεία στην Ινδία δεν τηρούν τους κανόνες ή τις παραδόσεις τόσο αυστηρά όσο οι παλαιότερες χώρες παραγωγής κρασιού. Αντίθετα, η Ινδία ακολουθεί το στυλ οινοποίησης του Νέου Κόσμου, το οποίο είναι πιο πειραματικό και τεχνολογικά προσανατολισμένο». Αυτός είναι ο λόγος που δεν φοβάται να προσφέρει κρασί σε κουτάκι, καθώς η ομάδα σκοπεύει να κάνει τα κρασιά του Fratelli «προσιτά και περιστασιακά».
Τέλος, ο Bharathi πρόσθεσε: «Με έναν ολοένα και πιο αστικό πληθυσμό, η κατανάλωση κρασιού γίνεται μέρος του πολιτιστικού γεγονότος και με καλής ποιότητας ινδικά κρασιά στην προσφορά, υπάρχει πολύ καλή ευκαιρία για την Ινδία να αφήσει ένα σημάδι στον παγκόσμιο οινικό χάρτη».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com