Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι αεροπορικές εταιρείες βελτιώνουν τις επιλογές κρασιών, αναβαθμίζοντας την εναέρια οινική εμπειρία

Το να απολαμβάνεις ένα ποτήρι κρασί σε ένα αεροπλάνο, που πετάει σε ύψος 39.000 ποδιών, δεν είναι το ίδιο με το να το απολαμβάνεις στο έδαφος. Η εμπειρία εξαρτάται όχι μόνο από το ίδιο το κρασί, αλλά και από παράγοντες που είναι μοναδικοί στις αεροπορικές μεταφορές, όπως η πίεση της καμπίνας και η χαμηλή υγρασία.

Αυτές οι συνθήκες μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι επιβάτες αντιλαμβάνονται τη γεύση, το άρωμα και την υφή. Η επιλογή κρασιών που αναδεικνύονται σε αυτό το περιβάλλον είναι μια πολύπλοκη διαδικασία, την οποία οι αεροπορικές εταιρείες λαμβάνουν σοβαρά υπόψη για να εξασφαλίσουν μια αξέχαστη γευστική εμπειρία κατά τη διάρκεια της πτήσης.

Ειδικότερα, η Anne Krebiehl, Master of Wine που συνεργάζεται με την Qatar Airways από το 2024, είναι υπεύθυνη για την επιμέλεια της λίστας κρασιών της αεροπορικής εταιρείας. Ο ρόλος της δεν περιορίζεται απλώς στην επιλογή δημοφιλών μπουκαλιών. Κάθε χρόνο, διοργανώνει τυφλές γευσιγνωσίες με πάνω από 1.000 διαφορετικά κρασιά, αναζητώντας αυτά που είναι ιδιαίτερα περιζήτητα και κατάλληλα για τις προκλήσεις της εξυπηρέτησης σε μεγάλο υψόμετρο. Η Krebiehl συνεργάζεται στενά με την ομάδα μαγειρικής της αεροπορικής εταιρείας για να δημιουργήσει συνδυασμούς φαγητού και κρασιού που ταιριάζουν καλά στον αέρα. Επίσης, αναπτύσσει εκπαιδευτικό υλικό για το πλήρωμα καμπίνας, ώστε να τους βοηθήσει να κατανοήσουν και να παρουσιάσουν τα κρασιά αποτελεσματικά.

Παράλληλα, η Krebiehl εξηγεί ότι πρέπει να λαμβάνονται υπόψη διάφοροι παράγοντες κατά την επιλογή των κρασιών για τις πτήσεις. Η μειωμένη πίεση του αέρα και η χαμηλότερη υγρασία στο εσωτερικό της καμπίνας ενός αεροσκάφους μπορούν να εξασθενήσουν την αίσθηση της γεύσης και της όσφρησης των επιβατών. Ενώ οι γευστικοί υποδοχείς στη γλώσσα παραμένουν αμετάβλητοι σε μεγάλο υψόμετρο, αυτές οι περιβαλλοντικές διαφορές μπορούν να εξασθενήσουν τα αρώματα και να εντείνουν τις αισθήσεις πικρίας ή στυφότητας. Ως αποτέλεσμα, τα κρασιά που αποδίδουν καλύτερα κατά τη διάρκεια της πτήσης τείνουν να έχουν έντονα αρώματα, εκφραστικές γεύσεις φρούτων, απαλή υφή και φρέσκο προφίλ χωρίς υπερβολική πικρία.

Για τα λευκά κρασιά, η Krebiehl αναζητά φωτεινότητα σε συνδυασμό με στρογγυλότητα και φρουτώδη γεύση. Για τα κόκκινα, αναζητά μαλακές τανίνες και ολοκληρωμένες γεύσεις. Όσον αφορά τη σαμπάνια, δίνει προτεραιότητα στις λεπτές φυσαλίδες και στο βάθος της γεύσης. Ο στόχος είναι να προσφέρονται κρασιά που είναι απολαυστικά ακόμη και όταν οι αισθήσεις είναι ελαφρώς αμβλύες λόγω του υψομέτρου.

Μάλιστα, η Krebiehl σημειώνει ότι δεν υπάρχει ένα μοναδικό «καλύτερο» κρασί για να πιει κανείς στον αέρα, οι προσωπικές προτιμήσεις εξακολουθούν να παίζουν ρόλο. Ωστόσο, κάθε κρασί που επιλέγεται για τον κατάλογο της αεροπορικής εταιρείας επιλέγεται για τον εκφραστικό χαρακτήρα και την απαλή υφή του σε όλες τις κατηγορίες. Οι επιβάτες μπορούν συνήθως να επιλέξουν από τρία λευκά, τρία κόκκινα και δύο σαμπάνιες εν πτήσει. Για να ολοκληρωθεί η εμπειρία, διατίθενται επίσης γλυκά και ενισχυμένα κρασιά για να συνοδεύσουν επιδόρπια ή τυριά.

Εν κατακλείδι, η διαδικασία δημιουργίας ενός καταλόγου κρασιών για μια αεροπορική εταιρεία είναι αυστηρή, καθώς πρέπει να λαμβάνει υπόψη τόσο τεχνικούς παράγοντες όσο και την απόλαυση των επιβατών. Αεροπορικές εταιρείες όπως η Qatar Airways επενδύουν σε εξειδικευμένη καθοδήγηση για να διασφαλίσουν ότι οι προσφορές τους ξεχωρίζουν ακόμη και υπό δύσκολες συνθήκες. Για πολλούς ταξιδιώτες, η απόλαυση ενός προσεκτικά επιλεγμένου ποτηριού κρασιού είναι μέρος αυτού που κάνει την πτήση να νιώθει ξεχωριστή — μια στιγμή για να χαλαρώσουν, να σκεφτούν και να απολαύσουν γεύσεις σε ύψος 39.000 ποδιών.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Στις αρχές Ιουλίου, εκατοντάδες αμπελουργοί στην κοιλάδα Douro βγήκαν στους δρόμους, συγκλονισμένοι από την κατάρρευση των πωλήσεων και των τιμών. Μεταξύ της πτώσης παραγωγής,...

REPORTS

Εάν ο δασμός 30% στα ευρωπαϊκά προϊόντα τεθεί σε ισχύ τον Αύγουστο, θα μπορούσε να έχει σημαντικές συνέπειες για την αγορά οίνου

REPORTS

Τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα μπύρας, ποτών, σαμπάνιας και κρασιού στον κόσμο σημείωσαν συνολική αύξηση της αξίας τους το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση...

REPORTS

Η αγορά του κρασιού αλλάζει και τα οινοποιεία στις Ηνωμένες Πολιτείες το γνωρίζουν καλά. Με το αυξανόμενο εργατικό κόστος και τις μεταβαλλόμενες προσδοκίες των...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Πήγε, είδε, δοκίμασε και θα μείνει. Ο Αρτέμης Καραμολέγκος προχωρά στην εξαγορά ενός από τα τρία οινοποιεία του Παναγιώτη Δημόπουλου στο Ξινό Νερό της...

REPORTS

Φορολογία και δημόσια υγεία. Οι πρωτοβουλίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας διαδέχονται η μία την άλλη και είναι παρόμοιες. Η τελευταία ενθαρρύνει τις χώρες να...

REPORTS

Σε συμφωνία για τους δασμούς στα ευρωπαϊκά προϊόντα συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων προχώρησαν την Κυριακή 28 Ιουλίου ο Ντόναλντ Τραμπ και η επικεφαλής της Κομισιόν...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Να ξανασυστηθεί µε το αµπέλι του επιβάλλει στον παραγωγό η εµφάνιση απότοµων καιρικών αλλαγών κατά τη διάρκεια της καλλιεργητικής περιόδου, κάνοντάς τον συχνά να...