Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ψηφιακές επισημάνσεις στις ετικέτες κρασιού από το 2024

Ετοιμάζονται νέες νομοθεσίες γύρω από το κρασί, που θα προβλέπουν την αναγραφή της θερμιδικής αξίας, του ενεργειακού περιεχομένου και των συστατικών του οίνου πάνω στην ετικέτα και μέσω ψηφιακών μέσων, με πρώτη εφαρμογή το 2024.

Οι επαγγελματίες του τομέα οίνου πρέπει να προβλέψουν νέες ετικέτες και πλατφόρμες στο διαδίκτυο που θα πληρούν τις προϋποθέσεις στους νέους κανονισμούς που θα καθοριστούν στις Βρυξέλλες.

Κινητοποιώντας τον κλάδο εδώ και χρόνια οι Βρυξέλλες εφαρμόζουν στην πράξη την διατροφική επισήμανση και ένα άυλο κατάλογο συστατικών στις ιστοσελίδες των οινοποιείων , από την εφαρμογή της νέας κοινής γεωργικής πολιτικής (ΚΓΠ 2023-2027). “Θα δείξουμε στην ετικέτα την θερμιδική αξία με ένα σύμβολο: E (ενέργεια), με έναν αριθμό που δείχνει το θερμιδικό επίπεδο. Θα υπάρχει στην ετικέτα και ένας κωδικός QR για πρόσβαση [μέσω smartphone] στον ιστότοπο του οινοποιού που θα δείχνει το ενεργειακό περιεχόμενο της φιάλης και τα συστατικά του οίνου (εξαιρουμένων των αλλεργιογόνων) » δηλώνει ο ευρωβουλευτής του Languedoc Εric Andrieu (Σοσιαλιστικό Κόμμα), διαπραγματευτής για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της Κοινής Οργάνωσης Αγοράς Οίνου.

«Εάν στην ετικέτα ή στη συσκευασία εμφανίζεται μόνο η μόνη ενεργειακή τιμή (η οποία μπορεί να εκφραστεί με το σύμβολο (Ε)), η διατροφική δήλωση πρέπει να παρέχεται ηλεκτρονικά, χωρίς να εμφανίζονται στην ετικέτα άλλες πληροφορίες που προορίζονται για τους καταναλωτές. Ο κατάλογος των συστατικών μπορεί επίσης να παρέχεται ηλεκτρονικά, υπό τους ίδιους όρους αφού στόχος είναι να εξασφαλιστεί υψηλό επίπεδο ενημέρωσης στους καταναλωτές, σύμφωνα με μεθόδους προσαρμοσμένες στις ιδιαιτερότητες του οίνου ,με ενέργειες οι οποίες πρέπει να είναι απλές για τους χρήστες».

Η Copa-Cogeca χαιρετίζει “τον στόχο της αυξημένης διαφάνειας έναντι των καταναλωτών και υποστηρίζει ότι οι ηλεκτρονικές τεχνολογίες επισήμανσης θα ήταν οι πλέον κατάλληλες για την παροχή ολοκληρωμένων και ακριβών πληροφοριών αποφεύγοντας έτσι τη διακοπή των εμπορικών ροών». Η επεξήγηση του ενεργειακού περιεχομένου στο διαδίκτυο (ανάλογα με το επίπεδο αλκοόλ) και οι λίστες συστατικών (πιθανώς μεταβλητές ανάλογα με τη συγκομιδή) επιτρέπουν μεγαλύτερη ευελιξία στην ενημέρωση των δεδομένων.

Απομένει να δούμε τι θεωρείται συστατικό κατά τη διάρκεια της οινοποίησης και πώς θα εφαρμοστούν, για να εμφανίζονται σε εξειδικευμένο ιστότοπο: «θα είμαστε προσεκτικοί σχετικά με την εφαρμογή, κάτι που δεν θα είναι δυνατό με την ψήφιση της ΚΓΠ επί της αρχής . Ξεκινάμε με μια εφαρμογή για τη συγκομιδή του 2024», αναφέρει ο Éric Andrieu. “Θα προβλεφθεί μεταβατική περίοδος, στο βαθμό που η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να προσδιορίσει αυτές τις διατάξεις στα εκτελεστικά κείμενα της ΚΟΑ”. «Σήμερα, είναι μια πολιτική συμφωνία. Οι λεπτομερείς εκτελεστικές διατάξεις αυτής της συμφωνίας θα αποφασιστούν αργότερα από την Επιτροπή», επιβεβαιώνει ο Janusz Wojciechowski, Ευρωπαίος Επίτροπος Γεωργίας.

 

Πηγή ΚΕΟΣΟΕ

 

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

REPORTS

Η παγκόσμια βιομηχανία κρασιού υφίσταται σημαντική μεταμόρφωση με την ταχεία ανάπτυξη του τμήματος των μη αλκοολούχων και χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ (NOLO) κρασιών, σύμφωνα...

REPORTS

Ο προϋπολογισμός που διατίθεται στους αμπελοκαλλιεργητές της Τοσκάνης αυξήθηκε εκ νέου, φθάνοντας τα 30,48 εκατομμύρια ευρώ για το οικονομικό έτος 2024/2025.

REPORTS

Παροχή εργαλείων μάρκετινγκ σε παραγωγούς οίνων προέλευσης, πιο ξεκάθαρες νομοθεσίες σχετικά με τον περιορισμό αδειών φύτευσης και διασφάλιση χρηματοδότησης πρωτοβουλιών βιωσιμότητας είναι μερικά από...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Ευνοϊκές για την ανάπτυξη του ωΐδιου παρουσιάζονται οι καιρικές συνθήκες και τα βλαστικά στάδια που επικρατούν σε όλες τις αμπελουργικές ζώνες της Κρήτης, και...

REPORTS

Η ποιότητα του επώνυµου κρασιού στην Ελλάδα βαίνει βελτιούµενη µε την απήχησή του στις διεθνείς αγορές να αυξάνεται. Ωστόσο, οι οινοποιοί στη χώρα µας...

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...