Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Με πληροφορίες επισήμανσης πάνω από το 70% των αλκολούχων που διακινούνται στην αγορά της ΕΕ

Στην Ευρώπη, περισσότερα μπουκάλια αλκοολούχων ποτών από ποτέ διαθέτουν πληροφορίες για τους καταναλωτές στη συσκευασία και στο διαδίκτυο. Οι ευρωπαίοι παραγωγοί αλκοολούχων ποτών, συμπλήρωσαν 5 επιτυχημένα χρόνια εκπλήρωσης της δέσμευσής τους να παρέχουν πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία στις ετικέτες, ενώ πλέον διαθέτουν κατάλογο συστατικών μέσω ειδικών ηλεκτρονικών ετικετών για κάθε προϊόν.

Σύμφωνα με την τελευταία Έκθεση Προόδου που δημοσίευσε η spiritsEUROPE, περισσότερο από το 70% του συνολικού όγκου των αλκοολούχων ποτών που διατίθενται στην αγορά της ΕΕ, αναφέρουν επί της  φιάλης πληροφορίες σχετικά με τη θερμιδική αξία. Επιπλέον, το μερίδιο των προϊόντων με κωδικούς QR που προσφέρουν πρόσβαση σε ηλεκτρονικές ετικέτες αυξάνεται γρήγορα και αναμένεται να φτάσει σε παρόμοια επίπεδα μέχρι το τέλος του 2025.

Τα επιτεύγματα αποτελούν μέρος μιας πολυετούς εθελοντικής συμφωνίας, γνωστής ως «Mνημόνιο Συνεργασίας για την Ενημέρωση των Καταναλωτών», η οποία διευκολύνθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το 2019. Το μνημόνιο, προσφέρει σαφείς οδηγίες στους παραγωγούς σχετικά με τον τρόπο αναφοράς της θερμιδικής αξίας και του καταλόγου των συστατικών στους καταναλωτές για τα αλκοολούχα ποτά (στοιχεία που  δεν είναι υποχρεωτικά σύμφωνα με τον ισχύοντα κανονισμό FIC της ΕΕ).  Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα ο Σύνδεσμος Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π) και η Ένωση Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης (Memorandum of Understanding/MoU).

Σχολιάζοντας την Έκθεση Προόδου, ο Ulrich Adam, Γενικός Διευθυντής της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Στο 5ο έτος εφαρμογής του, το Μνημόνιο Κατανόησης  αποτελεί  μια δοκιμασμένη προσέγγιση που έχει κάνει πραγματική διαφορά όσον αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών στην πράξη και έχει κινητοποιήσει με επιτυχία μεγάλους και μικρούς  παραγωγούς ο αριθμός των οποίων αυξάνεται συνεχώς. Επιπλέον πρόσθεσε, ότι το 2023 μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως το έτος κατά το οποίο η ψηφιακή πληροφόρηση των καταναλωτών απογειώθηκε πραγματικά, καθώς είδαμε στην Ισπανία, το μερίδιο των αλκοολούχων ποτών με κωδικούς QR να αυξάνεται ταχύτατα από 18% σε 31% σε διάστημα μόλις οκτώ μηνών. Το μέλλον είναι ξεκάθαρα ψηφιακό – και η προσέγγιση του Μνημονίου καταδεικνύει πώς η ψηφιακή τεχνολογία μπορεί λογικά να ενσωματωθεί σε ένα πλαίσιο επισήμανσης».

Η Sarah Melina Siebel, Διευθύντρια Εσωτερικής Αγοράς και Βιωσιμότητας της spiritsEUROPE, δήλωσε: «Οι μεγάλες διεθνείς εταιρείες που υπέγραψαν ήταν μεταξύ των πρώτων κινητήρων όσον αφορά τη διάδοση του Μνημονίου και σήμερα –με 83%– καταγράφουν το υψηλότερο μερίδιο συμμόρφωσης σχετικά με την αναφορά των θερμίδων επί της φιάλης. Ταυτόχρονα, το 2023 ένας ταχέως αυξανόμενος αριθμός μικρών και μεσαίων παραγωγών άρχισε να εφαρμόζει το MoU. Αυτό δείχνει ότι η προσέγγισή μας λειτουργεί σε ολόκληρο τον κλάδο».

Η  Siebel πρόσθεσε «Κοιτάζοντας το μέλλον, παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στο στόχο, της αύξησης του μεριδίου των φιαλών τόσο με ενεργειακές πληροφορίες στη συσκευασία όσο και με ψηφιακές ετικέτες. Πιστεύουμε ότι αυτή η προσέγγιση θα πρέπει να εναρμονιστεί πλήρως και να ενσωματωθεί σε μια μελλοντική πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για έναν αναθεωρημένο κανονισμό της ΕΕ για την ενημέρωση των καταναλωτών για τα τρόφιμα (FIC)».

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η γερμανική συγκομιδή σταφυλιών για το 2025 εκτιμάται σε περίπου 7,3 εκατομμύρια εκατόλιτρα. Αυτό ανακοίνωσε το Γερμανικό Ινστιτούτο Οίνου (DWI). Το ποσό αντιστοιχεί σε...

REPORTS

Η πρόσφατη ανησυχία για περιστατικά δηλητηρίασης από μεθανόλη σε αποστάγματα έχει προκαλέσει σημαντική πτώση στις πωλήσεις ποτών όπως η βότκα, το τζιν και το...

REPORTS

Τα συμπεράσματα του ελέγχου που διεξήγαγε η CGAAER αναμένονται στα τέλη Οκτωβρίου, μετά από διαβούλευση με ενδιαφερόμενους φορείς στον συνεταιριστικό κόσμο. Η αποδέσμευση των...

REPORTS

Η ευρωπαϊκή οινοπαραγωγή βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς η μειωμένη ζήτηση και η υπερπαραγωγή κρασιού πιέζουν τον κλάδο σε πρωτοφανή επίπεδα. Στο Στρασβούργο, στο...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...