«Το θέμα είναι να αναλάβουμε δράση με βήματα μικρά και σταθερά», δήλωσε ο Jean-Philippe Hecquet, Διευθύνων Σύμβουλος της Rémy Martin & Louis XIII Cognacs (ομάδα Rémy Cointreau), κατά τη διάρκεια της συζήτησης, τονίζοντας ότι «το δυσκολότερο είναι να κάνουν οι οινοπαραγωγοί την αρχή, γιατί ο μεγαλύτερος φόβος τους αφορά τις αποδόσεις».
Η Rémy Martin, πρόσφατα, ξεκίνησε να εφαρμόζει τις δοκιμές πειραματικά σε 240 εκτάρια αμπελώνων της εταιρίας για να καθησυχάσει αρχικά τους προμηθευτές της , που αγγίζουν τους 800. Ουσιαστικά, εφαρμόζει την ίδια στρατηγική με άλλες κορυφαίες εταιρείες Cognac, ώστε να δημιουργήσει ένα κλίμα ασφάλειας και να κάνει την μετάβαση πιο ήπια.
Σε συνεργασία θα προβούν όλες οι μεγάλες εταιρίες παραγωγής κρασιού και οινοπνευματωδών ποτών της Γαλλίας με σκοπό την καθιέρωση της βιωσιμότητας και της οικολογικής συνείδησης ως θεμέλιο της παραγωγής. Ο Laurent Boillot, Διευθύνων Σύμβουλος της Hennessy Cognacs, ισχυριζόμενος ότι «Δεν κάνουμε χάρη ο ένας στον άλλον. Από την άλλη πλευρά, είμαστε μέρος μιας συλλογικότητας». Η αμερικανικής καταγωγής Nicole Rolet, αμπελουργός στο Domaine du Chêne Bleu στο Ventoux, λέει ότι «είναι πεπεισμένη ότι δουλεύοντας μαζί, το συνολικό αποτέλεσμα είναι σημαντικότερο από τα επιμέρους θέματα». Η Berta de Pablos-Barbier, CEO της Moët & Chandon Champagnes, συμφωνεί: «Στις Ηνωμένες Πολιτείες υπάρχει η έννοια της «ανταγωνιστικής συνεργασίας». Οι ανταγωνιστές συνεργάζονται στα βασικά: η βιοποικιλότητα, ο πλανήτης και η αγροοικολογία είναι ζωτικής σημασίας».
«Βλέπω το μέλλον ως μια συλλογική προσπάθεια με παγκόσμιο αντίκτυπο», επιβεβαίωσε ο César Giron, Διευθύνων Σύμβουλος της Martell Cognacs και της Mumm & Perrier-Jouët Champagnes (όμιλος Pernod Ricard). Αλλά όταν μοιράζεστε καλές πρακτικές μεταξύ των εταιρειών, η σύγκριση δεν είναι απαραίτητα καθησυχαστική. Αντιμέτωποι με έργα που κυκλοφόρησαν από άλλες εταιρείες, «αισθανόμαστε ακόμη μικρότεροι, γεγονός που μας κάνει να θέλουμε να αναπτυχθούμε», δήλωσε ο Giron, οι εταιρείες του οποίου σταμάτησαν να χρησιμοποιούν ζιζανιοκτόνα στους αμπελώνες τους πριν από τέσσερα χρόνια. «Η εντύπωσή μας είναι ότι ποτέ δεν κάνουμε αρκετά», σχολίασε η Berta de Pablos-Barbier, της οποίας η φιλοδοξία για τη Moët & Chandon είναι να δημιουργήσει 100 χιλιόμετρα οικολογικών διαδρόμων, ώστε να ακούγονται τα πουλιά να τραγουδούν στους αμπελώνες της Καμπανίας.
Πηγή: Vitisphere.com