Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Κομβικό φόρουμ Copa-Cogeca για διασφάλιση του μέλλοντος του ευρωπαϊκού οίνου

Πιο κρίσιμο από ποτέ κρίνεται το φετινό φόρουμ «Εκδήλωση Τρύγου 2024» των Copa-Cogeca, που θα λάβει χώρα στις 14 Νοεμβρίου στις Βρυξέλες, που θα συγκεντρώσει τις σημαντικότερες δυνάμεις του ευρωπαϊκού οίνου, ο οποίος ταλανίζεται από πλήθος προβλημάτων που θέτουν υπό κίνδυνο την οικονομική του βιωσιμότητα, αλλά και την κραταιά του θέση στην πολιτιστική κληρονομιά της γηραιάς ηπείρου.

Photo: AP Photo/Francois Mori

Στην διάρκεια του φόρουμ πρώτα θα πραγματοποιηθεί μια συνέντευξη τύπου, όπου θα αναλυθούν τα πιο πρόσφατα δεδομένα σχετικά με τον φετινό τρύγο στην Ε.Ε., δίνοντας μια ξεκάθαρη εικόνα της τρέχουσας κατάστασης της ευρωπαϊκής αμπελουργίας, και εξετάζοντας κομβικά θέματα, όπως οι παγκόσμιες δυναμικές της αγοράς, οι τάσεις των καταναλωτών και περιβαλλοντικές ανησυχίες.

Ξεφυλλίστε και κατεβάστε σε υψηλή ανάλυση το τεύχος 41 του Winetrails

Την συνέντευξη τύπου θα ακολουθήσει μια κομβική διάσκεψη με τίτλο «Ανταγωνιστικότητα του κλάδου του κρασιού της ΕΕ σε περιόδους κρίσης», παρουσία του διευθυντή του τμήματος οίνου των Copa-Cogeca, Luca Rigotti, που θα προχωρήσει σε μια διεξοδική ανάλυση των εμποδίων και των νέων ευκαιριών για την ευρωπαϊκή βιομηχανία οίνου. Ο δρ Peter Benko, εκπρόσωπος της Ειδικής Επιτροπής Γεωργίας της ΕΕ, θα δώσει με την σειρά του μια σημαντική ομιλία γύρω από τις αγροτικές πολιτικές που θα καθορίσουν το μέλλον της βιομηχανίας.

Ο δρόμος για το μέλλον

 Στην εκδήλωση θα βρίσκονται και δύο πάνελ ειδικών που έχουν αναλάβει να αντιμετωπίσουν διαφορετικές διαστάσεις των δυσκολιών που αντιμετωπίζει η βιομηχανία κρασιού της Ε.Ε.

Το πρώτο πάνελ με τίτλο «Έχει χάσει το κρασί της ΕΕ την ανταγωνιστικότητα του;», θα περιλαμβάνει την ειδική σε θέματα αγοράς της Κομισιόν, Lavinia Stan και τον Alfonso Guitierrez Teira, έναν senior team leader από την Γενική Διεύθυνση Γεωργίας και Αγροτικής Ανάπτυξης (DG AGRI) της ΕΕ. Στην συζήτηση του συγκεκριμένου πάνελ θα αναλυθούν οι λόγοι που ο οίνος της γηραιάς ηπείρου έχει μείνει στάσιμος τα τελευταία χρόνια στην παγκόσμια αγορά, και θα εξεταστεί αν η παρούσα κατάσταση είναι μια προσωρινή πτώση, ή αν είναι ενδεικτική της ανάγκης δομικών αλλαγών στον τομέα της ευρωπαϊκής αμπελουργίας.

Το δεύτερο πάνελ ειδικών «Ενισχύοντας την ανταγωνιστικότητα: Φωνές από το έδαφος», θα εστιάσει σε πρακτικές λύσεις. Της συγκεκριμένης συζήτησης θα ηγηθούν ο ειδικός σε θέματα αγοράς κρασιών και spirits της τράπεζας Credit Agricole, Samuel Brennetot, και ο καθηγητής Anzelo Zago από το πανεπιστήμιο της Βερόνα, με στόχο την εξέταση πιθανών πρακτικών που θα φέρουν την αναζωογόνηση του ευρωπαϊκού οίνου. Ανατρέχοντας σε πρωτοβουλίες όπως το ευρωπαϊκό προτζεκτ «Agricompet», που έχει ως στόχο την γεωργική καινοτομία και την επέκταση του δικτύου των ευρωπαϊκών προϊόντων, η επιτροπή θα προτείνει ενεργές στρατηγικές για την επίτευξη της ανθεκτικότητας, και για το άνοιγμα νέων ευκαιριών στην αγορά.

Και τα δύο πάνελ ειδικών θα απαντήσουν σε ερωτήσεις των παρευρισκόμενων, δίνοντας την ευκαιρία για έναν συνεργατικό διάλογο γύρω από το πως η βιομηχανία μπορεί να αντιμετωπίσει τα σημαντικότερα της προβλήματα.

Έπειτα από το πέρας των διαλέξεων, οι παρευρισκόμενοι θα συγκεντρωθούν σε μια δεξίωση στο Atelier 29, όπου επαγγελματίες του κλάδου, νομοθέτες και άλλοι φορείς που δραστηριοποιούνται εντός του τομέα του κρασιού θα μπορέσουν να συζητήσουν μεταξύ τους τα όσα ακούστηκαν μέσα στην ημέρα, απολαμβάνοντας παράλληλα ποικιλίες οίνων από τα κράτη μέλη της ΕΕ.

Η Εκδήλωση Τρύγου 2024 έρχεται σε μια κρίσιμη στιγμή για την βιομηχανία οίνου της ΕΕ, αφού οι γεωπολιτικές εντάσεις, οι εμπορικές διαμάχες και οι συνεχόμενες αλλαγές των παγκόσμιων οικονομικών δυνάμεων έχουν προκαλέσει αναταραχές σε παραδοσιακές αγορές για τον ευρωπαϊκό οίνο. Παράλληλα, ο αντίκτυπος της κλιματικής έχει αλλάξει τις δυναμικές της διαχείρισης των αμπελώνων και της οινοπαραγωγής. Είναι γνωστό εξάλλου ότι η φετινή χρονιά ήταν καταστροφική ακόμα και για κορυφαίες οινοπαραγωγικές περιοχές της Ε.Ε., όπως το Μπορντό και η Τοσκάνη.

Οι Ευρωπαίοι αμπελουργοί καλούνται να αντιμετωπίσουν και την μειωμένη κατανάλωση αλκοόλ από τις νεότερες γενιές, οι οποίες δείχνουν να προτιμούν οργανικές επιλογές, δείχνοντας την ανάγκη των οινοπαραγωγών να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες και να προωθήσουν την καινοτομία, ώστε να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν τις νέες προοπτικές της αγοράς.

Το κρασί είναι ένας θεμελιώδης πυλώνας της οικονομίας και του πολιτισμού της ΕΕ και για αυτό απαιτείται η εύρεση λύσεων που θα διασφαλίσουν το μέλλον του μακροπρόθεσμα, τόσο σε σχέση με την οικονομική του βιωσιμότητα, όσο και στην διατήρηση της σημαντικής του θέσης στην κουλτούρα της Ευρώπης.

Με πληροφορίες από Vinetur

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η νέα εγκατάσταση αποσκοπεί στη διατήρηση της ποιότητας του κρασιού, ενώ παράλληλα ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη παγκόσμια ζήτηση για επιλογές με χαμηλότερο αλκοόλ και καινοτόμα...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

REPORTS

Ενώ οι δυνατότητες για συνολική αύξηση των πωλήσεων κρασιού στην Κίνα παραμένουν μέτριες, μια νέα έκθεση της ProWine αναδεικνύει τα λευκά κρασιά ως ένα πολλά υποσχόμενο...

REPORTS

Η γαλλική παραγωγή κρασιού μειώθηκε το 2024 στο χαμηλότερο επίπεδο από τη δεκαετία του 1950, ενώ η κατανάλωση κρασιού στην κορυφαία οινοπαραγωγό χώρα έφτασε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μαντινεία, Νεµέα, Σαντορίνη και τώρα Νάουσα. Μια ιδέα που άρχισε να χτίζεται δειλά πριν από µισό αιώνα, έχει εξελιχθεί σε ακµάζουσα επιχείρηση, η οποία...

REPORTS

Σε µια µοναδική σύµπραξη γεύσεων, αρωµάτων και πολιτισµού, τα Οινοποιία Μπουτάρη και το Κτήµα Σεµέλη παρουσίασαν τις νέες τους λευκές ετικέτες στο εµβληµατικό Μουσείο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Στη Φλωρεντία της Ιταλίας θα πραγματοποιηθεί την 1η Νοεμβρίου 2025 το 4ο Greek Wine Day, η μεγαλύτερη γευσιγνωσία ελληνικού κρασιού που διοργανώνεται στη γειτονική...

REPORTS

Οι γαλλικές αμπελουργικές περιοχές πραγματοποιούν αξιοσημείωτες αλλαγές στους αμπελώνες τους, καθώς οι προτιμήσεις των καταναλωτών αλλάζουν και οι κλιματικές συνθήκες εξελίσσονται.