Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Θα μπορούσαν οι σομελιέ και η τεχνητή νοημοσύνη να αποτελέσουν το τέλειο ζευγάρι;

Είναι σχεδόν αδύνατο για τους ανθρώπους να ενεργούν χωρίς κίνητρα, είτε συνειδητά είτε υποσυνείδητα, ενώ η αμερόληπτη τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να διαλέξει το τέλειο ταίρι για τις γευστικές προτιμήσεις ενός πελάτη, χωρίς να επηρεάζεται από παράγοντες όπως η τιμή ή οι παραδοσιακές αντιλήψεις για το τι «ταιριάζει καλύτερα» με ορισμένα τρόφιμα.

Στο πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει ο καλύτερος φίλος ενός σομελιέ, αναφέρθηκε σε πάνελ συζήτησης σε σχετικό συνέδριο που διοργάνωσε, το The Drinks Business. Λόγω του τεράστιου αριθμού «εξωγενών καταστάσεων» που επηρεάζουν την αντίληψή μας για τη γεύση (θέση, φωτισμός, μουσική, επιλογή ποτηριών κ.λπ.), αυτό που πραγματικά χρειαζόμαστε πριν από το σερβίρισμα του κρασιού ή ενός πιάτου, δεν είναι ένα φυσικό καθαριστικό του ουρανίσκου αλλά ένα τεχνητό, δήλωσε ο καθηγητής Charles Spence, επικεφαλής του Εργαστηρίου Διατροπικών Ερευνών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.

Αντί για ένα σορμπέ γκρέιπφρουτ, για παράδειγμα, είναι πιο σημαντικό να «βάλουμε το μυαλό μας στη σωστή θέση», προκειμένου να μεγιστοποιήσουμε την απόλαυση του κρασιού που έχουμε επιλέξει προσεκτικά.

«Μπορώ να αναδείξω το πιο εκπληκτικό Château Latour της δεκαετίας του ’60», συμπλήρωσε ο Chris Hoel, πρώην sommelier στο εστιατόριο French Laundry της Νάπα. «Αλλά αν τσακώνεστε με τον σύντροφό σας, δεν έχει σημασία τι σας δίνω να πιείτε».

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν μπορεί μόνο να παρέχει στους χώρους εστίασης τη βέλτιστη φόρμουλα για να επαναφέρει την ισορροπία των αισθήσεων των επισκεπτών, αλλά μπορεί επίσης να λειτουργήσει ως βοηθός των σομελιέ όσον αφορά τη σύσταση εναλλακτικών κρασιών που μπορεί να κάνουν τη βραδιά ενός δείπνου καλύτερη. «Με κάνει να φαίνομαι καλύτερος και εξυπνότερος και επισημαίνει πράγματα που δεν θα είχα σκεφτεί μόνος μου», είπε.

Εάν ένας πελάτης είναι «μεγάλος λάτρης της Βουργουνδίας», για παράδειγμα, ένα λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να ανιχνεύσει το ίδιο (ή παρόμοιο) γευστικό προφίλ με το κόκκινο Βουργουνδίας και να συστήσει «ένα πολύ παλαιωμένο Nebbiolo ή μια Rioja 25 ετών», ανέφερε ο Hoel. Το πρόσθετο πλεονέκτημα για τον πελάτη είναι ότι και οι δύο επιλογές είναι πιθανό να είναι σημαντικά φθηνότερες από της Βουργουνδίας, κάτι που δεν είναι απαραίτητα η προτεραιότητα ενός ανθρώπινου σομελιέ όταν ο στόχος του είναι «να πουλήσει μπουκάλια των 600 δολαρίων», σχολίασε ο ίδιος βάζοντας στη μέση τον παράγοντα «αντικειμενικότητα».

Για τον Hoel, το λογισμικό σύστασης ποτών Preferabli, είναι το ιερό δισκοπότηρο για να φτάσει κατευθείαν στην καρδιά του τι θα αγαπήσει ένας επισκέπτης.

Εξηγώντας πώς λειτουργεί η τεχνητή νοημοσύνη του Preferabli, η συνιδρύτρια και διευθύνουσα σύμβουλος Pam Dillon δήλωσε ότι αναζητά «την παρουσία ή την απουσία 800 κωδικοποιημένων χαρακτηριστικών» στο κρασί, τα οποία η εταιρεία μπόρεσε να συγκεντρώσει χάρη στον στόχο της να «δοκιμάσει τον κόσμο του κρασιού και των αλκοολούχων ποτών, ένα προς ένα».

Είναι η τεχνητή νοημοσύνη απωθητική;

Εμπόδιο… προς το παρόν, όπως διαπίστωσε το πάνελ, είναι το γεγονός ότι οι άνθρωποι απλά δεν εμπιστεύονται την τεχνητή νοημοσύνη.

Ο καθηγητής Σπενς επικαλέστηκε μια πρόσφατη μελέτη στην οποία προσφέρθηκαν στους πελάτες να επιλέξουν ανάμεσα σε λαζάνια και Negroni φτιαγμένα από συνταγές που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη, ή τον ίδιο συνδυασμό πιάτων και ποτών φτιαγμένο από συνταγές που επινόησε ένας άνθρωπος. Η προτιμώμενη επιλογή των καταναλωτών ήταν συντριπτικά η δεύτερη. Για το λόγο αυτό, η σύζευξη της τεχνητής νοημοσύνης με έναν ανθρώπινο σομελιέ θα μπορούσε να είναι το τέλειο ταίριασμα. Έχετε την ευρύτερη ανάκληση και το αναλυτικό πεδίο της τεχνητής νοημοσύνης σε συνδυασμό με την προσωπική επαφή ενός σομελιέ και την εμπιστοσύνη που τους δείχνουν οι πελάτες.

«Οι επισκέπτες με εμπιστεύονται πολύ για να είμαι ο “οδηγός” τους καθ’ όλη τη διάρκεια της οινικής εμπειρίας», δήλωσε ο Hoel. Αυτή τη στιγμή, η τεχνητή νοημοσύνη είναι απωθητική, συμφώνησε το πάνελ, αλλά σε πέντε χρόνια οι άνθρωποι θα έχουν συνηθίσει να την περιμένουν.

«Πρέπει να κάνουμε τον καταναλωτή να κατανοήσει και να εκτιμήσει τις σχετικές τεχνολογίες και να τις εμπιστευτεί», δήλωσε ο καθηγητής Spence, ο οποίος επεσήμανε ότι οι προτιμήσεις μας ήδη χειραγωγούνται μόλις μπαίνουμε σε ένα εστιατόριο ή ένα ξενοδοχείο. «Γνωρίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε ένα κρασί να έχει πιο κρεμώδη, πιο πικάντικη, πιο φρέσκια ή πιο πικρή γεύση απλώς αλλάζοντας τον φωτισμό ή τη μουσική», είπε.

«Το λογισμικό μας μπορεί να κωδικοποιήσει όλα τα στοιχεία της εμπειρίας γευσιγνωσίας κρασιού», δήλωσε ο Dillon, ο οποίος ξεκίνησε την Prefarabli ως έναν τρόπο για να «διατηρήσει την χειροποίητη ομορφιά της οινοποίησης», αντί να την αντικαταστήσει.

«Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα αντικαταστήσει ποτέ τους ανθρώπους», δήλωσε στα μέλη του εμπορίου ποτών. «Δεν μπορείτε να βρείτε από το πλήθος τις απόψεις για το κρασί, καθώς είναι τόσο προσωπικό». Αυτό που μπορείτε να κωδικοποιήσετε, ωστόσο, είναι οι γευστικές προτιμήσεις των ανθρώπων. Και στη συνέχεια να τα ταιριάξετε με αυτές τις προτιμήσεις.

Δεν υπάρχει σωστή ή λανθασμένη απόφαση όταν πρόκειται για το συνδυασμό φαγητού και κρασιού, παρά μόνο μαθημένες κοινωνικές «νόρμες».

«Πίνω πολύ λευκό κρασί και τρώω πολύ κόκκινο κρέας, γιατί και τα δύο μου δίνουν χαρά», εξομολογήθηκε ο Hoel. Για το λόγο αυτό, πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα δίνει όλο και περισσότερο τη δυνατότητα στους ανθρώπους να παίρνουν αποφάσεις με βάση το τι είναι σωστό για αυτούς. «Οι προτιμήσεις σας θα σας ακολουθούν σαν ένας μικρός φίλος στον ώμο σας που θα σας λέει τι θα σας αρέσει περισσότερο σε κάθε περιβάλλον». Και αν έχετε κάποιο παράπονο, υπάρχει πάντα ένας σομελιέ για να σας ακούσει…

Πηγή: Thedrinksbusiness

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το διάσημο οινοποιείο Bodega Trivento από την Αργεντινή, πιστοποιημένο B Corp, ανακηρύχθηκε πρώτο σε πωλήσεις οίνων στον κόσμο για τέταρτη συνεχή χρονιά. Η αναγνώριση...

REPORTS

Καθώς η ισπανική κατανάλωση κρασιού δείχνει σημάδια ανάκαμψης, με θετικές προοπτικές για τα επόμενα χρόνια, η εθνική διεπαγγελματική οργάνωση οίνου προκηρύσσει διαγωνισμό για την...

REPORTS

Η πρώτη δημοπρασία του Sotheby's που αφιερώθηκε αποκλειστικά στη σαμπάνια πέτυχε 1,35 εκατ. ευρώ (1,45 εκατ. δολάρια ΗΠΑ), ενώ το ποσοστό των παρτίδων που...

REPORTS

Τα οινοποιεία βρίσκουν νέες, πρωτότυπες προσεγγίσεις για να προσελκύσουν μια σειρά από νεότερους επισκέπτες που ξοδεύουν πολλά χρήματα. Σημειωτέων, οι Millennials έχουν ήδη εκτιμώμενη...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Για τις διαρθρωτικές αδυναμίες του αμπελουργικού κλάδου μην τα ρίχνουμε όλα στον καιρό λέει ο Μανόλης Σταυρακάκης Ομότιμος Καθηγητής του Γεωπονικού Πανεπιστήμιου Αθηνών, ο...

REPORTS

Τον δικό τους σύγχρονο μύθο φιλοδοξούν να δημιουργήσουν αμπελουργοί και οινοποιοί της Μεσσηνίας, βάζοντας πλώρη για ΠΟΠ με όχημα το Φιλέρι και για μεγάλα...

REPORTS

Η Kubota ανακοίνωσε ότι ξεκίνησε µια νέα συνεργασία µε την UV Boosting, µια γαλλική νεοφυή επιχείρηση που ειδικεύεται στην παραγωγή τεχνολογιών UV-C flash, ικανών...

REPORTS

Μία συναρπαστική εκδοχή της δηµοφιλούς λευκής ελληνικής ποικιλίας που έχει τραβήξει πάνω της τα βλέµµατα των οινόφιλων όλου του κόσµου, είναι η Μαλαγουζιά Domaine...