Μια ομάδα δημοσιογράφων από διαφορετικές ηπείρους, όπως η Ιαπωνία και οι ΗΠΑ συγκεντρώθηκαν στην Ταορμίνα την περασμένη εβδομάδα για τη 19η έκδοση του Sicilia En Primeur για να δοκιμάσουν νέες κυκλοφορίες από τα σχεδόν 99.000 εκτάρια του νησιού (και τα γύρω μικρότερα νησιά).
Ο Gatinais, ο οποίος είναι επίσης πρόεδρος της Tenuta Rapitalà στην επαρχία Camporeale του Παλέρμο, ανέφερε τι έχει αλλάξει για το κρασί της Σικελίας τις τελευταίες δύο δεκαετίες: «Μετά από 25 χρόνια Assovini Sicilia, μπορούμε επιτέλους να πούμε ότι ο κόσμος συνειδητοποιεί ότι η Σικελία είναι ένα νησί του κρασιού, είναι μια οινική ήπειρος σε μικρογραφία. Τώρα υπάρχει πολύ καλό ροζέ και πολύ καλό αφρώδες κρασί.»
Πράγματι, το ροζέ και το αφρώδες κρασί της Σικελίας ήταν το θέμα δύο ξεχωριστών masterclasses που δόθηκαν στην εκδήλωση En Primeur από την Elizabeth Gabay MW.
Με τη Σικελία να έχει 23 DOCs και ένα DOCG (Cerasuolo di Vittoria), ο Gatinais συνέκρινε την περιοχή με ένα «μωσαϊκό».
«Αυτό που είναι φανταστικό στη Σικελία είναι ότι ακόμα και με την ίδια ποικιλία, Grillo, Catarratto ή Nero d’Avola, μπορείς να έχεις τόσες πολλές διαφορετικές ερμηνείες, σύμφωνα με το terroir».
Συνέχισε περιγράφοντας αυτά που πιστεύει ότι είναι τώρα οι τρεις βασικοί θεσμικοί πυλώνες της βιομηχανίας κρασιού της Σικελίας: Assovini Sicilia (ιδρύθηκε το 1998), η κοινοπραξία Sicilia DOC (ιδρύθηκε το 2011) και ο φορέας περιβαλλοντικής και κοινωνικής βιωσιμότητας SOStain Sicilia Foundation (ιδρύθηκε το 2020).
Παράλληλα, ο Gatinais αναγνώρισε ότι η απόλυτη ποικιλομορφία του κρασιού της Σικελίας μπορεί να δημιουργήσει προκλήσεις κατά την επικοινωνία σχετικά με αυτό στους καταναλωτές. Ωστόσο, υποστήριξε ότι η «πολυπλοκότητα» και η «ποικιλομορφία», το αποτέλεσμα χιλιετιών κατοχής από ένα πλήθος ξένων δυνάμεων, είναι εγγενείς τόσο στον πολιτισμό της Σικελίας συνολικά όσο και στα κρασιά του.
«Είμαστε πιο ανθεκτικοί στην κλιματική αλλαγή λόγω της ποικιλομορφίας μας. Έχουμε μεγάλη βιοποικιλότητα. Έχουμε τόσα πολλά μικροκλίματα και terroirs. Αυτή η διαφορετικότητα είναι πραγματικά η στρατηγική μας. Είναι δύσκολο όταν έχεις τόσα πολλά να επικοινωνήσεις, αλλά νομίζω ότι οι άνθρωποι γίνονται όλο και πιο περίεργοι και θέλουν να ανακαλύψουν όλο και περισσότερα. Η Σικελία είναι σαν ζαχαροπλαστείο για όσους είναι περίεργοι για το κρασί».
«Όσον αφορά την επικοινωνία με ανθρώπους από το εξωτερικό, τα κρασιά είναι μια επαγγελματική κάρτα για τη Σικελία. Τώρα όταν σκέφτεσαι τη Σικελία, σκέφτεσαι το κρασί».
Σύμφωνα με τον Gatinais, οι 91 εταιρείες που είναι μέλη της Assovini Sicilia είναι «πρεσβευτές» της «ομορφιάς» και της «μοναδικότητας» της Σικελίας.
Όταν ρωτήθηκε για τους οινοποιούς που αναμειγνύουν διεθνείς και γηγενείς ποικιλίες, ο Gatinais ειρωνεύτηκε ότι ο ίδιος είναι μισός Γάλλος, μισός Σικελός και ανέφερε ξανά το παρελθόν για να εξηγήσει γιατί η περιοχή εξακολουθεί να δέχεται επιρροές από το εξωτερικό: «Κάθε κουλτούρα πρόσθεσε κάτι στη Σικελία, άρα υπάρχει ένας διαφορετικός τρόπος σκέψης εδώ».
Τέλος, οι ξένες αφίξεις θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον της βιομηχανίας κρασιού της Σικελίας, πρότεινε ο Gatinais, αλλά με τη μορφή τουριστών, αντί στρατών εισβολής: «Εδώ στη Σικελία, είτε κάνουμε γεωργία είτε τουρισμό, δεν έχουμε πολλή βιομηχανία εδώ . Είναι στο DNA μας να είμαστε φιλικοί προς τους τουρίστες. Αυτή η αίσθηση φιλοξενίας βρίσκεται στην ιστορία μας, στον πολιτισμό μας. Και υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα να ανακαλύψει κάνεις, όπως ιστορία, μνημεία, τέχνη».
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com