απόδοση Ζήσης Πανάγος
Η κληρονομιά «value for money» είναι αυτή που πολλοί Νοτιοαφρικανοί παραγωγοί θέλουν απεγνωσμένα να αποτινάξουν. Το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές αγορές για το κρασί της χώρας, πράγμα που σημαίνει, ότι η εμπιστοσύνη του βρετανού καταναλωτή είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωση της περιοχής.
Ο Mike Ratcliffe είναι ο πρόεδρος της Stellenbosch Wine Routes και ιδρυτής της εταιρείας παροχής επιχειρηματικών συμβουλών Wine Business Advisors. Πιστεύει ότι αυτή η ποιοτική στροφή έχει ήδη απογειωθεί μεταξύ των παραγωγών.
«Αν κοιτάξετε γύρω από τη Νότια Αφρική, όπου κι αν κοιτάξετε, όλα έχουν να κάνουν με την premiumization», τόνισε. Οι παραγωγοί «πυροβολούν συνεχώς για υψηλότερη τιμή», σε μια προσπάθεια να απομακρυνθούν από αυτήν την κληρονομιά της οικονομικής προσιτότητας, και για ορισμένους τουλάχιστον, φαίνεται να λειτουργεί.
«Το κορυφαίο άκρο της γραμμής της Νότιας Αφρικής δεν ήταν ποτέ πιο δυναμικό και, τολμώ να το πω, κερδοφόρο», σημείωσε ο Ratcliffe.
Στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, αυτή η ανοδική τροχιά αντανακλάται στην αύξηση των πωλήσεων αξίας, η οποία ξεπερνά συνεχώς την αύξηση όγκου τα τελευταία χρόνια, συνεχίζοντας το 2022. Σε συνδυασμό με την αύξηση των τιμών, αυτή η ανάπτυξη δείχνει ότι βλέπουμε περισσότερες εξαγωγές υψηλότερης τιμής κρασιά στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου.
Έπειτα, η αξία των εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκε κατά ένα πέμπτο (20%) το 2021, με το ραντ ανά λίτρο (RPL) να αυξάνεται κατά 7%, δείχνουν τα στοιχεία της Wines of South Africa (WoSA). Αυτή η αύξηση είναι συνέχεια της τάσης που διαμορφώθηκε το προηγούμενο έτος, η οποία σημείωσε αύξηση της αξίας των εξαγωγών κατά 23%, σε συνδυασμό με μια αύξηση 15% στο RPL των κρασιών της Νότιας Αφρικής.
Ωστόσο, οι πωλήσεις κρασιών σε όλα τα επίπεδα τιμών σημειώνουν σταθερή άνοδο. Οι πωλήσεις αξίας μπορεί να αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό από τον όγκο, αλλά οι πωλήσεις όγκου εξακολουθούν να αυξάνονται, με τον όγκο των εξαγωγών στο Ηνωμένο Βασίλειο να αυξάνεται κατά 12% πέρυσι, έναντι του άλματος κατά 7% το 2020.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com