απόδοση Ζήσης Πανάγος
Το οινικό τμήμα της εταιρείας δεν διαφέρει, με τους αγοραστές κρασιού να αναζητούν φρεσκάδα και τον πιο σύγχρονο τρύγο που διατίθεται από τους συνεργάτες του οινοποιείου. «Ο πελάτης της Whole Foods Market λατρεύει ένα καλό ροζέ, ειδικά από τη Νότια Γαλλία και την Προβηγκία. Τούτου λεχθέντος, τώρα φτιάχνεται υπέροχο ροζέ παντού», λέει ο ανώτερος διευθυντής ανάπτυξης προϊόντων και καινοτομίας της Whole Foods, Doug Bell. «Αυτά που έχουν το πιο χλωμό σομόν χρώμα παραμένουν δημοφιλή, αλλά αυτά που είναι λίγο πιο βαθιά σε ροζ απόχρωση πωλούνται επίσης αρκετά καλά. Το αφρώδες ροζέ, συγκεκριμένα το ροζέ Prosecco, πουλάει τόσο γρήγορα που δύσκολα μπορούμε να το κρατήσουμε στο ράφι ή στο ψυγείο.»
Παράλληλα, η Whole Foods εστιάζει ενεργά στην κατηγορία, με το 10%-15% του σετ κρασιών ενός καταστήματος να περιλαμβάνει ακίνητα και αφρώδη ροζέ. Κάθε άνοιξη την τελευταία δεκαετία, η Whole Foods πραγματοποιεί μια προώθηση ροζέ στα οινικά της τμήματα, εκτός από την κάλυψη των δαπέδων των καταστημάτων για οκτώ εβδομάδες σε μια ποικιλία από ξεχωριστές επιλογές ροζέ που κυμαίνονται σε τιμή από 8 $ έως περισσότερα από 30 $ ανά 750 ml. Κατά τη διάρκεια των θερμότερων μηνών, η εταιρεία εστιάζει επίσης σε μια ντουζίνα ροζέ κρασιά και θα εναλλάσσει αυτές τις μάρκες καθ’ όλη τη διάρκεια της σεζόν. «Θα πρέπει να σημειωθεί, ωστόσο, ότι το ροζέ δεν είναι πια μόνο για το καλοκαίρι», λέει ο Bell. «Είναι μια αγορά όλο το χρόνο για πολλούς από τους αγοραστές μας, ακόμη και κατά τις χειμερινές διακοπές».
Η διαρκής ελκυστικότητα του ροζέ είναι ξεκάθαρη, με αυξανόμενους όγκους πωλήσεων για τις κορυφαίες μάρκες ροζέ στις ΗΠΑ και υψηλούς όγκους εξαγωγών για τη συνολική κατηγορία παρά την πλημμύρα νέων εισαγωγών τα τελευταία χρόνια. Οι εξαγωγές ροζέ Προβηγκίας στις Ηνωμένες Πολιτείες ανήλθαν σε περισσότερες από 1,8 εκατομμύρια αποστολές κιβωτίων 9 λίτρων το 2021, σύμφωνα με την Impact Databank.
Βέβαια, αξίζει να σημειωθεί πως οι επωνυμίες ροζέ έχουν πολλαπλασιαστεί τα τελευταία χρόνια, αυτές που διατηρούν την ποιότητα και την αυθεντικότητα συνεχίζουν να έχουν καλή απόδοση μεταξύ των καταναλωτών των ΗΠΑ, που εξοικειώνονται περισσότερο με το ροζέ. «Δεν έχουμε δει ποτέ τόσες προσφορές ροζέ στην κατηγορία όσο βλέπουμε τώρα», λέει ο Bell. «Δεν ξέρω αν θα λέγαμε ότι είναι κορεσμένο, αλλά σίγουρα πλησιάζει στο σημείο να γίνει μια ώριμη κατηγορία». Ωστόσο, η εταιρεία λέει ότι υπάρχουν ακόμα νέα τμήματα στο ροζέ προς εξερεύνηση, όπως το αφρώδες ροζέ και το ροζέ Prosecco, καθώς και τα βιολογικά, τα οποία σημειώνει ότι αποτελούν ένα αυξανόμενο υποσύνολο πωλήσεων ροζέ κρασιού κάθε χρόνο.
Εν τω μεταξύ, οινοπαραγωγοί όπως ο Gérard Bertrand προσπαθούν να συνεχίσουν να καλλιεργούν την ελκυστικότητα του ροζέ στο υψηλό επίπεδο, προωθώντας την κατηγορία ροζέ στην οικογένεια των Grand Vins και τις δυνατότητες παλαίωσης. «Αυτό σημαίνει μια νέα εποχή για τη βιομηχανία ροζέ», λέει ο Bertrand.
Brand | Company | 2020 | 2021 | Percent Change1 |
Whispering Angel | Moët Hennessy USA | 534 | 565 | 5.8% |
La Vieille Ferme | Vineyard Brands | 436 | 397 | -9.0% |
Gérard Bertrand | Gérard Bertrand USA | 330 | 345 | 4.5% |
Yes Way Rosé | Prestige Beverage Group | 151 | 165 | 9.6% |
Miraval | Vineyard Brands | 147 | 158 | 7.8% |
The Beach by Whispering Angel | Moët Hennessy USA | 110 | 150 | 36.4% |
Total Leading Brands2 | 1,708 | 1,780 | 4.2% |
ΠΗΓΗ: shankennewsdaily.com