Η πιο αξιοσημείωτη πτώση σημειώθηκε στο τμήμα κρασιού τυποποιημένης τιμής, το οποίο σημείωσε μείωση 22% σε σύγκριση με το 2019. Αντίθετα, τα κρασιά της κατηγορίας super-premium αυτά με τιμές μεταξύ 15,50 και 24,99 δολαρίων αυξήθηκαν κατά περίπου 8% κατά την ίδια περίοδο. Αυτό υποδηλώνει ότι ενώ οι Αμερικανοί αγοράζουν συνολικά λιγότερο κρασί, υπάρχει αυξανόμενο ενδιαφέρον για φιάλες υψηλότερης ποιότητας.
Παράλληλα, οι παραδοσιακές πολιτείες κατανάλωσης κρασιού, όπως η Καλιφόρνια, η Φλόριντα και η Νέα Υόρκη, έχουν υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες σε όγκο. Αυτές οι τρεις πολιτείες αντιπροσώπευαν το 37% του εθνικού όγκου κρασιού το 2019, αλλά το μερίδιό τους μειώθηκε στο 34% μέχρι το 2024. Η Φλόριντα σημείωσε την πιο απότομη πτώση με 32%, ακολουθούμενη από τη Νέα Υόρκη με 28%. Τα στοιχεία δείχνουν ότι αυτές οι πολιτείες οδηγούν μεγάλο μέρος της εθνικής πτώσης.
Περαιτέρω ανάλυση δείχνει ότι ενώ οι συνολικές μερίδες αλκοολούχων ποτών στη Φλόριντα και τη Νέα Υόρκη παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες από το 2019 έως το 2024, υπήρξε σαφής μετατόπιση στο τι πίνουν οι άνθρωποι. Οι μερίδες κρασιού μειώθηκαν κατά 30%, ενώ τα οινοπνευματώδη ποτά και τα έτοιμα προς κατανάλωση (RTD) αυξήθηκαν. Η μπύρα σημείωσε επίσης μείωση, γεγονός που υποδεικνύει μια ευρύτερη τάση των καταναλωτών να αλλάζουν κατηγορίες αντί να μειώνουν τη συνολική κατανάλωση αλκοόλ.
Παρά τις μειώσεις αυτές, ορισμένες περιοχές αντιστρατεύονται την τάση. Στις μεσοδυτικές και δυτικές πολιτείες, όπως το Κεντάκι, το Τενεσί, το Νέο Μεξικό και η Βόρεια Ντακότα, η κατά κεφαλήν κατανάλωση κρασιού αυξήθηκε κατακόρυφα μεταξύ 38% και 65% τα τελευταία πέντε χρόνια. Αυτή η αύξηση έχει συμβάλει στην αντιστάθμιση των πιο απότομων εθνικών μειώσεων και αναδεικνύει τις αναδυόμενες αγορές για τους οινοπαραγωγούς.
Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί πως το Τέξας ξεχωρίζει ως μια πολιτεία που ηγείται του κινήματος «λιγότερο αλλά καλύτερο». Ενώ η συνολική κατανάλωση κρασιού στο Τέξας μειώθηκε κατά μόλις 9% από το 2019 έως το 2024 λιγότερο από τον εθνικό μέσο όρο η πολιτεία είδε μια σημαντική αύξηση της ζήτησης για κρασιά super-premium και υψηλότερης τιμής. Η κατανάλωση αυτών των κρασιών αυξήθηκε κατά 25%, με τις φιάλες super-premium να αποτελούν πλέον το 13% όλων των κρασιών που πωλούνται στο Τέξας, από λιγότερο από 10% πριν από πέντε χρόνια.
Συνοψίζοντας, τα ευρήματα αυτά υποδεικνύουν ένα μεταβαλλόμενο τοπίο για το κρασί στην Αμερική. Οι καταναλωτές απομακρύνονται από επιλογές σε χαμηλότερες τιμές και οι παραδοσιακές οινοπαραγωγικές περιοχές χάνουν έδαφος. Ταυτόχρονα, νέες αγορές αναδύονται και υπάρχει αυξανόμενη ζήτηση για premium προϊόντα. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι οι παραγωγοί και οι λιανοπωλητές θα πρέπει να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους για να ανταποκριθούν στις εξελισσόμενες προτιμήσεις και τις περιφερειακές διαφορές, καθώς προσβλέπουν σε μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης.
