Η Underground Cellar διέκοψε τις συναλλαγές τον Απρίλιο, υποβάλλοντας αίτηση πτώχευσης ημέρες αργότερα. Τώρα οι καταγγελίες για απάτη έχουν κατευθυνθεί προς την εταιρεία κρασιού, με μηνύσεις που υποβάλλονται από θυμωμένους πελάτες που θέλουν τα μπουκάλια τους.
Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία κατονομάζει τους «πρόσφατους αντίθετους ανέμους της αγοράς» και την «αδυναμία εξασφάλισης χρηματοδότησης σε μια ολοένα και πιο απαιτητική κεφαλαιαγορά» ως λόγους χρεοκοπίας, ορισμένοι πρώην πελάτες ισχυρίζονται ότι η επιχείρηση ήταν απάτη, με σκοπό να δελεάσουν τους λάτρεις του κρασιού να χωρίσουν με τα χρήματά τους πριν κόψουν και τρέξουν.
Εκ πρώτης όψεως, η υπόθεση πίσω από το Undergound Cellar φαινόταν σχεδόν πολύ καλή για να είναι αληθινή. Η οινοποιία πρόσφερε στους πελάτες της την ευκαιρία να αγοράσουν και να αποθηκεύσουν έως και 500 μπουκάλια κρασί στο ελεγχόμενης θερμοκρασίας «CloudCellar» στη Νάπα.
Η εταιρεία πρόσφερε επίσης ένα σύστημα αναβάθμισης τύπου λοταρίας, σύμφωνα με το οποίο ορισμένοι πελάτες θα έβλεπαν τα φθηνότερα κρασιά τους να αναβαθμίζονται σε πιο premium εκφράσεις τυχαία.
Ο Gregg Thatcher είναι ένας πελάτης που δημοσίευσε σε μια ομάδα 600 ατόμων στο Facebook που δημιουργήθηκε για να εκθέσει το Underground Cellar.
«Είναι απλά τρομακτικό. Όλοι νιώθουν κλεισμένοι», είπε ο Thatcher στο San Francisco Chronicle. «Οι άνθρωποι δημιούργησαν αυτές τις τεράστιες συλλογές και δεν ξέρουν τι θα κάνουν. Είναι μια τεράστια απώλεια για αυτούς».
Παράλληλα, ο Thatcher οφείλει κρασί αξίας περίπου 1.000 δολαρίων ΗΠΑ, αλλά άλλοι διοχέτευσαν εκατοντάδες χιλιάδες για μπουκάλια στα οποία δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση, οδηγώντας σε ερωτήματα σχετικά με το αν υπήρχε το CloudCellar του οργανισμού.
Συνολικά, οι πελάτες παρήγγειλαν κρασί αξίας 2,7 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ που δεν έφτασε ποτέ στην αποθήκη, σύμφωνα με έγγραφα από την πτώχευση της Underground Cellar.
Όταν η εταιρεία ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2021, η επιχείρηση ποτών ανέφερε ότι το επιχειρηματικό της μοντέλο βασιζόταν σε μια έννοια «παιχνιδιοποίησης» του κρασιού.
Ο ιδρυτής της Urban Cellar, Jeffrey Shaw, είπε τότε ότι η ιδέα ήταν να γνωρίσουν οι αγοραστές πιο ακριβά μπουκάλια, μακρινούς αμπελώνες και κρασιά που παράγονται από μικρότερες, οικογενειακές επιχειρήσεις για τις οποίες οι πελάτες θα μπορούσαν διαφορετικά να μην άκουγαν.
«Μερικά από τα καλύτερα οινοποιεία και οινοποιοί δεν θα μας ανταποκρίνονταν πριν από δύο χρόνια», είπε ο Shaw. «Τώρα έρχονται σε εμάς, με την ουρά ανάμεσα στα πόδια, λέγοντας «θα θέλαμε να συζητήσουμε».
Τέλος, τουλάχιστον μία μήνυση έχει ασκηθεί κατά της εταιρείας για απάτη με βάση ότι ο ενάγων δεν μπόρεσε να ανακτήσει το κρασί που αγόρασε μέσω της εταιρείας.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com