Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η ανάγκη οικονοµικής επιβίωσης και η µάχη της ποιότητας για το κρασί

Ίσως τελικά τα πράγματα να είναι πιο απλά απ’ ό,τι νομίζουμε. Μέχρι τότε, βέβαια, όλα δείχνουν σύνθετα και ο κόσμος του κρασιού δεν θα μπορούσε να είναι η εξαίρεση.

Ειδικά τα τελευταία χρόνια, στο οινικό στερέωµα, µια σειρά από ειδήµονες και ηµιµαθείς, που συστήνονται ως γευσιγνώστες, οινοχόοι, influencers, οινολογούντες κ.ά., όχι µόνο δεν διευκολύνουν την εξοικείωση της κοινωνίας µε τον θαυµαστό κόσµο του κρασιού, αντίθετα την υπονοµεύουν. ∆ιαµορφώνουν µε τον τρόπο τους µια ελιτίστικη ατµόσφαιρα που µάλλον συντηρεί την ανασφάλεια στους λιγότερο µυηµένους και κάνει πολλούς να κρατούν αποστάσεις.

Ιδίως µετά την άνθηση των social media, είναι τόσα πολλά αυτά τα οποία γράφονται και λέγονται (χρώµατα κι αρώµατα), που δεν είναι υπερβολή να πει κανείς ότι θύµατα αυτής της φλυαρίας πέφτουν καµιά φορά και οι ίδιοι οι οινοποιοί, καθώς και άµεσα εµπλεκόµενοι στο πεδίο της παραγωγής. Χρειάζεται να έχει κανείς µεγάλη πίστη στη συνταγή του και ατσάλινη αυτοπεποίθηση, για να αντέξει στις σειρήνες, ώστε να µην ενδώσει στους «πειρασµούς» που συχνά µεταφέρουν.

Έτσι, ενώ είναι αποδεδειγµένη η αναγκαιότητα της ήπιας διαχείρισης στον αµπελώνα και των ελάχιστων παρεµβάσεων στην οινοποίηση, στο τέλος της ηµέρας µια πληθώρα αναζητήσεων που επιβάλλουν οι λεγόµενες… τάσεις και µια πανσπερµία εναλλακτικών που προτείνουν κάθε τόσο επιστήµη και τεχνολογία, καθιστούν την ατµόσφαιρα… ηλεκτρισµένη και το παραστράτηµα συχνό.

Θα πρέπει να αναγνωριστεί βέβαια ότι η οικονοµική πίεση που ασκείται τις περισσότερες φορές στις οινοποιητικές επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως µεγέθους, υποχρεώνει κάθε τόσο κτήµατα και οινοποιούς να «νερώνουν» τη συνταγή τους. Αναγκάζονται εκ των πραγµάτων να υποβαθµίσουν, µε τον έναν ή τον άλλον τρόπο, τη σηµασία της µικρής παραγωγής στο αµπέλι, όπως και της ήπιας παρέµβασης στο οινοποιείο. Αποτέλεσµα, τα κρασιά να χάνουν τη νοστιµάδα τους και την ταυτότητά τους  (terroir, φινέτσα, παλέτα αρωµάτων κ.ά.). Αποτέλεσµα όλων αυτών, να καθίσταται όλο και πιο δυσχερής η τιµολόγηση των κρασιών µε βάση τον αρχικό σχεδιασµό. Οδηγούνται, µε αυτόν τον τρόπο, σε ένα σπιράλ υποχωρήσεων και εκπτώσεων, από το οποίο κανείς δεν βγαίνει κερδισµένος. Με εξαίρεση ίσως τον επόµενο υποψήφιο αγοραστή της οινοποιητικής µονάδας, πριν αρχίσει κι αυτός να πέφτει θύµα των ίδιων σειρήνων και της ίδιας αγωνίας οικονοµικής επιβίωσης.

Γιάννης Πανάγος – Εκδότης, Διευυθυντής  

Ακολουθεί το εξώφυλλο του Wine Trails Φεβρουαρίου

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Tην 1η Νοεμβρίου το Ξινόμαυρο γιορτάζει παγκόσμια και για το λόγο αυτό οι «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» διοργανώνουν και προτείνουν για τους λάτρεις της ποικιλίας,...

REPORTS

Αλλαγές στην υποβολή των δηλώσεων παραγωγής, επεξεργασίας, εμπορίας και αποθεμάτων στον αμπελοοινικό τομέα προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, που αναρτήθηκε...

REPORTS

Το δελτίο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενημερώνει ότι το αμπέλι βρίσκεται στο στάδιο ωρίμανσης και συγκομιδής, κυρίως για τις πρώιμες επιτραπέζιες ποικιλίες....

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Οι εξαγωγές ιταλικού κρασιού κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2024, αγγίζοντας τα 8,136 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

REPORTS

Έπιασε τόπο η έκκληση των ηγετών του οίνου, διάκριση μεταξύ κατανάλωσης και κατάχρησης στο νέο ψήφισμα του ΠΟΥ.