Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Δημιουργία «επώνυμων» περιοχών για το ελληνικό κρασί συνιστά ο γκουρού του οινοτουρισμού

«Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση.». Τα λόγια αυτά ανήκουν στον Ζοσέ Αντόνιο Βιδάλ, ιδρυτή και πρόεδρο του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού (GWTO), ο οποίος προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου.

Μιλώντας στο ΑΜΠΕ, μεταξύ άλλων, τόνισε ότι η χώρα μας διαθέτει περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών και αμπελώνες έκτασης περίπου 150.000 εκταρίων.  Μάλιστα, ο κ. Βιδάλ έκανε λόγο ειδική αναφορά σε τέσσερις περιοχές, οι οποίες ξεχωρίζουν στο ελληνικό οινικό περιβάλλον:
  • Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
  • Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
  • Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
  • Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη του οινικού τουρισμού στην Ελλάδα, ο Βιδάλ πρότεινε τη δημιουργία «επώνυμων περιοχών» (destinaition Brands), όπως και ένταση των επικοινωνιακών εκστρατειών γύρω από τον οινοτουρισμό, μέσω των εκδηλώσεων του Παγκοσμίου Οργανισμού Οινοτουρισμού. Παράλληλα, συνέστησε τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου.
Ο GWTO, όπως εξήγησε, συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο που απαιτείται σε κάθε περίσταση, σύμφωνα πάντα με τις ιστορίες επιτυχίας που έχουν πετύχει άλλες χώρες.
Αναλυτικά η συνέντευξη στο ΑΜΠΕ
ΕΡ:Τι σημαίνει ο οινοτουρισμός για την παγκόσμια τουριστική βιομηχανία;
Ο οινοτουρισμός είναι ένας ταχέως αναπτυσσόμενος τομέας, που πρόκειται να γίνει σημαντικός μοχλός επιχειρηματικής δραστηριότητας, που επικεντρώνεται στην ανάπτυξη χωρίς αποκλεισμούς στον οικονομικό και κοινωνικό τομέα. Ο οινοτουρισμός συνεισφέρει: στην δημιουργία πλούτου: ανθρώπινο κεφάλαιο και ποιότητα ζωής, στην διατήρηση της υλικής και άυλης κληρονομιάς, στην περιβαλλοντική βιωσιμότητα, στην βελτίωση του επιχειρηματικού δυναμικού: ποιότητα και ανταγωνιστικότητα, καινοτομία, δημιουργία συνεργειών και θεσμικά πλαίσια για συμμετοχική διακυβέρνηση.
ΕΡ: Ποια είναι η παγκόσμια αγορά οινοτουρισμού;
Τα τελευταία χρόνια, ο τουρισμός και το κρασί έχουν δημιουργήσει μια συμβιωτική σχέση από την οποία ενδυναμώνονται τόσο οι οινοπαραγωγοί όσο και η τουριστική δραστηριότητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τουρίστες ταξιδεύουν σε οινικούς προορισμούς για να γνωρίσουν την κουλτούρα του κρασιού και την ίδια στιγμή οι οινικές επιχειρήσεις προβάλλουν τα προϊόντα τους.
ΕΡ: Τι αναζητά ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού;
Ο ταξιδιώτης του οινοτουρισμού εστιάζει στο να αποσυνδεθεί από την ρουτίνα της καθημερινότητας, να ζήσει διαφορετικές εμπειρίες και να περάσει υπέροχα, στοιχεία που αναμφίβολα ο οινοτουρισμός προσφέρει. Στο σημείο αυτό ο GWTO συνεργάζεται με μια διεθνή ομάδα εμπειρογνωμόνων για την οικονομική παρατήρηση των στοιχείων του παγκοσμίου οινικού τουρισμού.
ΕΡ: Ποιες είναι οι παγκόσμιες τάσεις που υπαγορεύουν την ανάπτυξη του οινοτουρισμού στις χώρες;
Η ταυτοποίηση, η γνώση και η χρήση των τουριστικών πόρων πρέπει να γίνει η σημαντικότερη στρατηγική ενός τουριστικού προορισμού και των εταιρειών που τον αποτελούν. Μία από τις πιο σημαντικές τάσεις που ενθαρρύνουν τους οινοτουρίστες να επιλέξουν τον προορισμό είναι η βιωσιμότητα και η δέσμευση στις αρχές της αειφορίας.
ΕΡ: Ποιοι προορισμοί είναι κορυφαίοι σε παγκόσμια κλίμακα;
Μπορούμε να πούμε ότι υπάρχουν δύο σαφώς διαφοροποιημένα μοντέλα οινοτουριστικών προτάσεων:
  • το μοντέλο θέρετρου ή αυτό του θεματικού πάρκου. Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι ΗΠΑ, Νότια Αφρική, Ωκεανία, όπου εκεί αναδείχθηκαν εταιρίες κρασιού που εστίασαν στον τουρισμό και προσέφεραν υπηρεσίες φιλοξενίας υψηλού επιπέδου.
  • το μοντέλο που επικεντρώνεται στην επίσκεψη στα οινοποιεία. Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία , Πορτογαλία, Αργεντινή, Χιλή ξεχωρίζουν για τα επισκέψιμα οινοποιία τους. Κάθε επίσκεψη σε αυτά ο επισκέπτης βιώνει μια παλέτα εμπειριών, που περιλαμβάνει γαστρονομία, γνώση της περιοχής κλπ.
ΕΡ:  Ποια είναι η θέση της Ελλάδας στον παγκόσμιο χάρτη του οινοτουρισμού; Πώς βλέπετε την Ελλάδα ως οινοτουριστικό προορισμό;
Η Ελλάδα είναι ένας από τους πιο πολλά υποσχόμενους οινοτουριστικούς προορισμούς εξαιτίας όλων αυτών που η χώρα πρεσβεύει όσον αφορά τον πολιτισμό και τη φύση. Ο GWTO προτείνει τη δημιουργία Ελληνικού Οινοτουριστικού Συνδέσμου. Ο GWTO συμβουλεύει για το συνεταιριστικό μοντέλο σύμφωνα με ιστορίες επιτυχίας από άλλες χώρες. Το να είσαι πλήρες μέλος του GWTO σημαίνει να είσαι μέλος του ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΟΙΝΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, που αποτελείται από δημόσιους φορείς, τον ιδιωτικό τομέα και ακαδημαϊκά ιδρύματα.
Από την άλλη, και αυτό δεν είναι δευτερεύον ζήτημα, η επαγγελματική εκπαίδευση πρέπει να είναι μια διαρκής δέσμευση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η Ακαδημία GWTO προσφέρει προγράμματα κατάρτισης που δημιουργούνται από κοινού με εθνικά και διεθνή ακαδημαϊκά ιδρύματα.
ΕΡ: Ποιες περιοχές της Ελλάδας βλέπετε να πρωτοστατούν σε αυτόν τον τομέα;
Η Ελλάδα, με περισσότερες από 300 ποικιλίες δικών της σταφυλιών, έχει αμπελώνες περίπου 1,5 εκατομμύρια στρέμματα, αναδεικνύονται 4 περιοχές:
Βόρεια: Ήπειρος, Μακεδονία και Θράκη
Νησιά του Αιγαίου: Σαντορίνη, Σάμος και Λήμνος
Στερεά Ελλάδα: Στερεά Ελλάδα, Θεσσαλία και Αττική
Νότια Ελλάδα: Κρήτη, Πελοπόννησος και Κεφαλονιά
Όλες οι παραπάνω περιοχές είναι πραγματικά προικισμένες με τουριστικούς πόρους.
ΕΡ: Τι θα προτείνατε προς τους ελληνικούς τουριστικούς φορείς;
Ο GWTO συνιστά τη δημιουργία “επώνυμων προορισμών” (Destination Brands) που θα διακρίνονται για την οινική τους δράση. Μάλιστα η ανάδειξη αυτών θα πρέπει να γίνει σε συνεννόηση με τους ειδικούς του GWTO. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να υπάρξουν και εντατικές επικοινωνιακές εκστρατείες μέσω των εκδηλώσεων του GWTO.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Συμμετοχή της Εν.Ε.Α.Π. σε Ημερίδες της Ελληνικής Αστυνομίας με θέμα «Παράνομη διακίνηση και διάθεση αλκοολούχων ποτών στην εσωτερική αγορά, αντιμετώπισή της και επιπτώσεις στην...

REPORTS

Με δεκαπέντε μονοποικιλιακές Κυδωνίτσες σε ένα masterclass που έκλεψε τις εντυπώσεις στις φετινές Μεγάλες Μέρες της, η Νεμέα δείχνει να απολαμβάνει την ανερχόμενη λευκή...

REPORTS

Στα τέλη Σεπτεμβρίου στη Νέα Υόρκη, η πολιτική διακήρυξη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την πρόληψη και τον έλεγχο των μη μεταδοτικών ασθενειών έκανε...

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα από ασθένειες ή τις καιρικές συνθήκες και με τον τρύγο να διεξάγεται την ενδεδειγμένη περίοδο «ρίχνει αυλαία», η εξαιρετική, όπως χαρακτηρίζεται,...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...