Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ανεβάζει ρυθμούς στην νοτικορεάτικη αγορά το ελληνικό κρασί

Η αύξηση της κατανάλωσης κρασιού την τελευταία δεκαετία στην Νότια Κορέα είναι ενδεικτική της σταθερής διαμόρφωσης νέου καταναλωτικού πρότυπου που απαιτεί την προσθήκη του οίνου στα αγαθά που η διευρυνόμενη εισοδηματικά ανώτερη καταναλωτική ομάδα επιλέγει, αναφέρει το Γραφείο ΟΕΥ Σεούλ το οποίο υπογραμμίζει πως οι ελληνικές εξαγωγές οίνου έχουν αρχίσει να βρίσκουν ρυθμό και υπάρχει σταθερή αύξηση του ενδιαφέροντος και των εισαγωγών στη νοτιοκορεάτικη αγορά.

Από το 2014 έως το 2019, η κατανάλωση κρασιού στη Νότια Κορέα αυξήθηκε με σύνθετο ετήσιο ρυθμό αύξησης 5,2% (μετά από αύξηση 4,7% ετησίως μεταξύ 2009 και 2014). Η Ν. Κορέα είναι η τρίτη μεγαλύτερη αγορά κατανάλωσης οίνων στην Ασία μετά την Κίνα και την Ιαπωνία (στοιχεία IWSR). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις για πτώση της κατανάλωσης σε άλλες αγορές μετά την αύξηση της περιόδου της πανδημίας για την Ν. 4 Κορέα η πρόβλεψη ήταν αύξηση 3,3% το 2020, άνοδος που επιβεβαιώθηκε και το 2021 και το 2022.
Το Γραφείο ΟΕΥ αναφέρει ότι η αύξηση εισαγωγών οίνου από το 2016 υπολογίζεται σωρευτικά σε 94,5%, ποσοστό που είναι σχεδόν αντίστοιχο και με τις αυξήσεις των ελληνικών οίνων, ωστόσο είναι σαφές ότι καθώς οι όροι ανταγωνισμού επιτρέπουν την περαιτέρω διείσδυση εφόσον γίνεται ολοένα και περισσότερο εμφανής η ελληνική παρουσία, υπάρχουν εξαιρετικά περιθώρια επαύξησης του ελληνικού ποσοστού εισαγωγών.  Επιπλέον, η Ελλάδα βρίσκεται σταθερά στις 20 πρώτες εισαγωγικές χώρες της νοτιοκορεάτικης αγοράς, γεγονός που της δίνει πλέον το δικαίωμα να προσβλέπει σε σοβαρή αναβάθμιση του αποτυπώματός της καθώς τόσο στο λευκό, όσο και στον ερυθρό οίνο, μπορεί να διεισδύσει στον υπάρχοντα ανταγωνισμό, καθώς μάλιστα η αγορά θα μεγεθύνεται.
Οι εισαγωγές κρασιού στην Ν. Κορέα αυξάνονται με διψήφια ποσοστά σε ετήσια βάση και το κόκκινο κρασί κυριαρχεί στις εισαγωγές με μερίδιο αγοράς (λίγο πάνω από 71%). Παράλληλα το λευκό και το αφρώδες κρασί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές. Έτσι, οι παραγωγοί κόκκινου, λευκού ή αφρώδους οίνου έχουν όλοι μεγάλες ευκαιρίες εξαγωγής και εισόδου στην κορεατική αγορά. Όπως και για άλλες ασιατικές χώρες, το κρασί θεωρούνταν προηγουμένως προϊόν πολυτελείας και καταναλώνονταν από ένα μικρό μέρος του πληθυσμού, κυρίως από ανώτερες εισοδηματικά ομάδες. Οι τιμές του κρασιού μπορούν να αυξηθούν σημαντικά λόγω των πρόσθετων εισαγωγικών φόρων, δασμών και τελωνειακών τελών. Η πλειοψηφία των καταναλωτών είναι ηλικίας 50-60 ετών. Γενικά, έχουν υψηλότερα διαθέσιμα εισοδήματα. Με αυτά τα λόγια, το κρασί γίνεται δημοφιλές και στους νεότερους, ακόμα κι αν η μπύρα και το sojuεξακολουθούν να κυριαρχούν στην αγορά, ειδικώς σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα.
Η Κορέα έχει μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο και ο πληθυσμός της έχει αυξημένο προσανατολισμό για ξένα προϊόντα. Ως αποτέλεσμα, οι εισαγωγές κρασιού έχουν εκτοξευθεί από το 2000 και αυτή η τάση πρόκειται να παραμείνει σταθερή για πολύ καιρό στο μέλλον. Η δυναμική της νοτιοκορεατικής αγοράς Η Κορέα είναι η 10-13 παγκόσμια οικονομία που θα απολαύσει αύξηση του ΑΕΠ τις επόμενες δεκαετίες και μεγέθυνση του αστικού πληθυσμού που ήδη έχει αναπτύξει υψηλή καταναλωτική προτίμηση και ταξιδεύοντας στο εξωτερικό αποκτά ολοένα και περισσότερο οινική κουλτούρα. Στη δεκαετία του 1970, η Κορέα είχε παρόμοιο κατά κεφαλήν ΑΕΠ με την Ταϊλάνδη και τις Φιλιππίνες, αλλά το κράτος έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο ανεπτυγμένα στον κόσμο. 2 Σήμερα, πολλές γνωστές πολυεθνικές όπως η Hankook Tires, η Hyundai, η Samsung, η LG και άλλες έχουν εισέλθει στη διεθνή αγορά. Η αγορά κρασιού της είναι η δεύτερη πιο ελκυστική σύμφωνα με έρευνες και ακριβώς πίσω από τις ΗΠΑ. Ως εκ τούτου, εάν σκοπεύει οιοσδήποτε να σχεδιάσει την εξωστρέφεια της επιχείρησής του αναφορικά με την Ασία, η Κορέα θα πρέπει σίγουρα να είναι στις αγορές στόχους. Με την αποθήκευση προϊόντων στην Κορέα, ή ίσως και στο Χονγκ Κονγκ, υπάρχει η δυνατότητα να διερευνηθεί η επέκταση και σε πολλές άλλες ταχέως αναπτυσσόμενες χώρες στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Ινδίας. Ο 21ος αιώνας είναι ο αιώνας της Ασίας και οι εξαγωγείς που εισέρχονται νωρίς στις αγορές μπορούννα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα όσον αφορά την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας και τη γνώση της αγοράς. Σύμφωνα με το Global Compass 2020 που δημοσίευσε η Wine Intelligence, η Νότια Κορέα είναι πλέον η δεύτερη πιο ελκυστική αγορά κρασιού στον κόσμο, αφού ήταν στη δέκατη θέση τον προηγούμενο χρόνο.Η Wine Intelligence χρησιμοποιεί μια σειρά οικονομικών μέτρων και μέτρων για την αγορά κρασιού για να αξιολογήσει την ελκυστικότητα50 βασικών αγορών κρασιού, με μεγαλύτερη στάθμιση της σημασίας στα μέτρα της αγοράς κρασιού.
Προώθηση οίνων
Η προώθηση οίνων στην Ν. Κορέα απαιτεί πρώτα να υπάρξει η δέουσα επιμέλεια, για την αγορά, τις διαθέσιμες εμπορικές εκθέσεις και πολλά άλλα. Η συμμετοχή σε μία ή περισσότερες εμπορικές εκθέσεις, για είσοδο στην αγορά της Κορέας και διεύρυνση του δικτύου είναι οπωσδήποτε σημαντική δράση που θα πρέπει να σχεδιασθεί σωστά. Η πλειονότητα των εκθέσεων διεξάγεται στη Σεούλ και εκεί είναι το κέντρο των επιχειρήσεων και προσελκύει τους περισσότερους αγοραστές και ενδιαφέροντες επιχειρηματίες.
Οι μεγαλύτερες εκθέσεις Οίνου είναι:
1. Seoul international wine and spirits expo (SIWSE): είναι μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές εκθέσεις για προϊόντα κρασιού στην Κορέα.Η έκθεση προσελκύει περίπου 30.000 επισκέπτες ετησίως, επιτρέποντας επιχειρηματικές συναντήσεις με πιθανούς εισαγωγείς ή διανομείς. Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της επίσκεψης στην έκθεση είναι επίσης ότι επικεντρώνεται μόνο στα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά. Στην πραγματικότητα, είναι η μόνη έκθεση στην Κορέα, που ειδικεύεται μόνο σε κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά. Προϊόντα που εκτίθενται: • Κόκκινο κρασί/ Λευκό κρασί/ Ροζέ κρασί/ Αφρώδης οίνος/ Εμπλουτισμένο κρασί • Μπύρα/ Ουίσκι/ Βότκα/ Μπράντυ/ Κονιάκ/ Ρούμι/ Τζιν/ Τεκίλα/ Ιαπωνικό σάκε/ Κινέζικα αποστάγματα • Κάβα/ Αξεσουάρ/ Ποτήρι/ Παγωτομηχανή • Τυρί/ Ελιές/ Αρτοποιείο/ Ζαμπόν/ Θαλασσινά/ Σοκολάτα/ Σνακ/ Καφέ • Εξοπλισμός παραγωγής/ Μικροζυθοποιία/ Μεταφορά/ Αποθήκευση/ Αποστολή/ Συσκευασία/ ΕσωτερικόSeoul
2. Seoul Food & Hotel: είναι μια από τις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων στην Κορέα και την επισκέφθηκαν σχεδόν 41.000 άτομα το 2013. Η έκθεση βρίσκεται μόλις 20 λεπτά από τη Σεούλ στην πόλη Goyang και προσελκύει επαγγελματίες από όλο τον κόσμο. Στη Seoul food & Hotel, εκτίθενται ακόλουθα προϊόντα: κρέας, Κρασιά & οινοπνευματώδη ποτά, Τσάι & καφές, Τυρί & γαλακτοκομικά., βιολογικά τρόφιμα, Προϊόντα υγείας, Βρεφικές τροφές.
Ελληνικές εξαγωγές
Οι ελληνικές εξαγωγές έχουν αρχίσει να βρίσκουν ρυθμό και υπάρχει σταθερή αύξηση του ενδιαφέροντος και των εισαγωγών.
Ειδικότερα η σωρευτική αύξηση από το 2018 είναι 111%, ποσοστό σημαντικότατο παρά την χαμηλή βάση εκκίνησης, ενδεικτικό ωστόσο του γεγονότος ότι οι ελληνικοί οίνοι εισέρχονται με γοργούς ρυθμούς στην νοτιοκορεατική αγορά. Η οργάνωση υλοποίησης στοχευμένων δράσεων την παρελθούσα 5ετία είναι σαφές ότι υπήρξε ευεργετική για την αναβάθμιση της εικόνας των ελληνικών οίνων, γεγονός που αναγνωρίζεται ήδη από τους κυριότερους επίσημους φορείς της Ν. Κορέας. Η ανάγκη στοχευμένης προώθησης είναι όσο ποτέ αναγκαία στην παρούσα συγκυρία καθώς η νοτιοκορεατική αγορά ανταποκρίθηκε με θετικότατο τρόπο στις μέχρι σήμερα προσπάθειες. Ήδη η Πρεσβεία Σεούλ απέκτησε δυνατότητα πρόσβασης σε σημαντικούς εισαγωγείς με τους οποίους αναπτύσσει προγράμματα για αναβάθμιση του επιπέδου των εισαγωγών ελληνικών οίνων.
Εισαγωγές Οίνων στην Κορέα – Ανταγωνισμός από άλλες χώρες
Η ραγδαία αύξηση των εισαγωγών οίνων στην Κορέα, όπως προαναφέρθηκε, είναι πρόδηλη και απαιτεί αναβάθμιση όλων των προσπαθειών εξωστρέφειας του ελληνικού κλάδου οίνου.
Η αύξηση εισαγωγών οίνου από το 2016 υπολογίζεται σωρευτικά σε 94,5%, ποσοστό που είναι σχεδόν αντίστοιχο και με τις αυξήσεις των ελληνικών οίνων, ωστόσο είναι σαφές ότι καθώς η όροι ανταγωνισμού επιτρέπουν την περαιτέρω διείσδυση εφόσον γίνεται ολοένα και περισσότερο εμφανής η ελληνική παρουσία, υπάρχουν εξαιρετικά περιθώρια επαύξησης του ελληνικού ποσοστού εισαγωγών. Περαιτέρω είναι αξιοσημείωτο ότι η πανδημία επέφερε αλλαγές τόσο στην κορυφή όσο και στις λοιπές θέσεις των κρατών που εισάγουν οίνους στην Ν. Κορέα.
Σταθερά η Γαλλία διακρατεί τη πρώτη θέση στις προτιμήσεις των νοτιοκορεατών, ωστόσο οι ΗΠΑ κατέλαβαν μετά το 2021 την δεύτερη θέση, ενώ και η Ιταλία ξεπέρασε την Χιλή που είχε εναλλακτικά με την Ιταλία την δεύτερη θέση. Η Ισπανία σταθερά 10 κατακτά την 5η θέση και ακολούθως Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία, Ν. Αφρική εναλλάσσονται στις επόμενες θέσεις. Η Πορτογαλία εμφανίζεται να έχει πραγματοποιήσει σημαντική αύξηση των εξαγωγών της μετά το 2019, φθάνοντας και τα 7,3 εκ. $ το 2021 από 964 εκ. $ το 2017. Αξιοσημείωτη είναι η παρουσία της Μολδαβίας, της Ρουμανίας και της Γεωργίας που έχουν καταφέρει να αυξάνουν σταθερά το μερίδιό τους καταδεικνύοντας το πόσο αποτελεσματική είναι η επίμονη προσπάθεια προώθησης του προϊόντος. Ειδικώς η Γεωργία έχει αναλάβει σημαντικές πρωτοβουλίες προώθησης δίνοντας το παρόν με κρατικό περίπτερο σε όλες τις σημαντικές εκθέσεις στη Κορέα, διαμορφώνοντας διακριτό brand για το γεωργιανό οίνο.
Η Ελλάδα ευρίσκεται σταθερά στις 20 πρώτες εισαγωγικέςχώρες γεγονός που της δίδει πλέον το δικαίωμα να προσβλέπει σε σοβαρή αναβάθμιση του αποτυπώματός της καθώς τόσο στο λευκό όσο και στον ερυθρό οίνο μπορεί να διεισδύσει στον υπάρχοντα ανταγωνισμό, καθώς μάλιστα η αγορά θα μεγεθύνεται. Ιδιαίτερη σημασία έχει η ανάλυση του κόστους εισαγωγής των οίνων κάθε χώρας. Έτσι διαπιστώνεται ότι οι γαλλικοί οίνοι αποσπούν την υψηλότερη τιμή (11,8 $/lt το 2015, 15,9 $/lt το 2022 και ήδη 19,1 $/lt το 2023). Χαρακτηριστική είναι η εξέλιξη της τιμής των οίνων από τις ΗΠΑ οι οποίοι ξεκινώντας με 7$ το 2015 έφθασαν τα 15$ το 2023 κατακτώντας μάλιστα τη δεύτερη θέση εισαγωγέων. Οι χαμηλότερες τιμές εισαγωγής εντοπίζονται στους οίνους από την Γεωργία (3 $ το 2015 και 4$ το 2023) ενδεικτικό της πολιτικής για προώθηση χαμηλού κόστους εισαγωγών. Επίσης οι ισπανικοί και πορτογαλικής προέλευσης οίνοι εισάγονται σε τιμές 5-7 $ το 2015 και 8-9$ το 2023!
Σε παρόμοια επίπεδα εισάγονται και οι οίνοι από Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία, ενώ αυτοί από Χιλή και Ν. Αφρική εντάσσονται σε εκείνους χαμηλού κόστους σε επίπεδο 5$. Οι ελληνικοί οίνοι ξεκίνησαν το 2015 να εισάγονται σε τιμές 6,9$ /lt και το πρώτο εξάμηνο 2023 οι μέση τιμή ανήλθε σε 11,4$ / lt, σαφώς στην υψηλή κατηγορία κόστους. Είναι σαφές ότι το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ελληνικού οίνου δεν έχει ακόμα διαμορφωθεί στην νοτιοκορεατική αγορά και η δυναμική του θα εξαρτηθεί από τη συνεπή πολιτική υποστήριξης των προωθητικών δράσεων που θα δημιουργήσουν συνέργειες και με το ελληνικό τουριστικό προϊόν το οποίο επίσης ευρίσκεται σε σημαντική ανοδική πορεία. Από πλευράς Πρεσβείας ήδη έχουν αναληφθεί συναφείς προσπάθειες ανάδειξης των συγκριτικών πλεονεκτημάτων του ελληνικού οίνου και κυρίως με προσανατολισμό στις μεγάλες εταιρείες που επιθυμούν να εξασφαλίσουν ακριβά δώρα για τα στελέχη και συνεργάτες τους και για το λόγο αυτό προβαίνουν σε αγορές οίνων. Εναπόκειται στον 11 συντονισμό των συναφών παραγόντων για να προκύψουν σημαντικές επιμετρήσιμες αξίες και για τον ελληνικό οίνο από την αγορά της Ν. Κορέας.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Wine Paris 2025 πρόκειται να μετατρέψει το Παρίσι σε παγκόσμιο κόμβο για το κρασί και τα οινοπνευματώδη ποτά από τις 10 έως τις...

REPORTS

Το Crystal Springs της Napa Valley AVA γίνεται η 18η επίσημη ονομασία της διάσημης αμπελουργικής περιοχής. Η νέα AVA χωροθετείται σε μια λοφώδη περιοχή...

REPORTS

Οι εξελίξεις στην τεχνητή νοημοσύνη (AI) συνεχίζουν να επηρεάζουν το εμπόριο κρασιού με νέους και συναρπαστικούς τρόπους. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να διαδραματίσει βασικό...

REPORTS

Ο François Bouteille ανέλαβε τη θέση του διευθυντή και ο Bertrand Minchin τη θέση του συμπροέδρου του Bureau Interprofessionnel des Vins du Centre-Loire (BIVC).

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Συγγενείς, φίλοι και συνεργάτες θα πουν την Τρίτη 12 Νοεμβρίου το «ύστατο χαίρε» στον Γιάννη Μπουτάρη, που πέθανε σε ηλικία 82 χρόνων το βράδυ...

REPORTS

Στην Παγκόσμια Ημέρα Οινοτουρισμού την Κυριακή 10 Νοεμβρίου συμμετέχουν τα οινοποιία των Δρόμων του Κρασιού της Ελλάδας.

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...