Τον σημαντικό αντίκτυπο της πτώσης των εισαγωγών στις ΗΠΑ εξετάζουν τα δεδομένα της έκθεσης Σεπτεμβρίου 2024 από την Ισπανικό Παρατηρητήριο Αγοράς Κρασιού (OeMv). Όπως αναφέρεται, επί χρόνια τους μειωμένους όγκους παραγωγής εξισορροπούσε η τάση των καταναλωτών να αγοράζουν ακριβά κρασιά διατηρώντας την αξία των πωλήσεων σε ένα ανοδικό επίπεδο, όμως από τα τέλη του 2023 και έπειτα αυτή η ισορροπία διαταράχθηκε.
Από τα μέσα του 2021 μέχρι και τις αρχές του 2023 ο όγκος των εισαγωγών κρασιού στις ΗΠΑ «εκτινάχθηκε» στα 14,35 εκατ. εκατόλιτρα (την μεγαλύτερη τιμή που έχουν σημειώσει ποτέ), με μόλις μια μικρή πτώση του 3,5% κατά την περίοδο της πανδημίας μεταξύ του Φεβρουαρίου 2020 και του Μαρτίου 2021, όταν και η αξία των εισαγωγών είχε μειωθεί κατά 19,4%, ήτοι κατά 1,11 δις ευρώ, λόγω των περιορισμών που είχε φέρει η καραντίνα. Ενδεικτικό είναι πως οι πωλήσεις αφρώδων κρασιών κατά την περίοδο αυτή μειώθηκαν κατά 13,9% και των εμφιαλωμένων οίνων κατά 8,4%, ενώ τα χύμα και τα bag-in-box κρασιά σημείωσαν άνοδο 11,2% και 20,7% αντίστοιχα.
Η πτώση αυτή δεν πτόησε την αγορά οίνου της Αμερικής που σημείωσε σημαντική ανάκαμψη, και μέχρι τον Μάρτιο του 2023 η αξία της άγγιζε τα 7,2 δις ευρώ, κατά 2,5 δις ευρώ πάνω από τα 4,64 δις της πανδημίας, με τους όγκους παραγωγής να αυξάνονται και την μέση τιμή της φιάλης να ανεβαίνει κατά 30%, λόγω της ακρίβειας, αλλά και της θέλησης των καταναλωτών να επιστρέψουν σε μια κανονικότητα μετά από την πανδημία. Εντούτοις, τα στοιχεία του πρώτου εξαμήνου του 2024 δείχνουν ότι η άνοδος αυτή σταδιακά σταθεροποιήθηκε περίπου στα 12,26 και 12,28 εκατ. εκατόλιτρα μεταξύ Ιανουαρίου και Ιουλίου 2024.
Ανησυχητικά είναι και τα δεδομένα που αφορούν την κατανάλωση των Αμερικάνων, αφού τα στοιχεία του Wine Institute, δείχνουν πως η κατανάλωση οίνου κορυφώθηκε στα 40 εκατ. εκατόλιτρα το 2021, και έκτοτε ακολουθεί μια καθοδική πορεία που την έφερε στα 34 εκατ. εκατόλιτρα το 2023, με τον μέσο Αμερικάνο να μειώνει την κατανάλωση του κατά την διετία αυτή από τα 12 στα 10,1 λίτρα.
Οι πολλές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η αγορά οίνου της Αμερικής δείχνουν την μεγάλη ανάγκη για αναθεώρηση των στρατηγικών των αμπελουργών και των εμπόρων σε παγκόσμιο επίπεδο, που θα πρέπει να στρέψουν το βλέμμα τους και σε ανερχόμενες αγορές, όπως τα κρασιά με χαμηλή περιεκτικότητα αλκοόλ σε μια προσπάθεια να ξανακερδίσουν το μειωμένο ενδιαφέρον των καταναλωτών.
Με πληροφορίες από Vinetur