Στη φετινή έκθεση υπήρχε εκτεταμένη παρουσία από πληθώρα χωρών. Κεντρικό θέμα της έκθεσης ήταν το μέλλον της βιομηχανίας κρασιού της Ισπανίας, με τη βιωσιμότητα να είναι μεταξύ των ζητημάτων που μονοπώλησαν τις συζητήσεις. Κατά τον πρόεδρο της Εβδομάδας Κρασιού της Βαρκελώνης και της ζώνης προέλευσης DO Cava, Javier Pages, ο αμπελοοινικός κλάδος της Ισπανίας επενδύει διαρκώς στη βιωσιμότητα με τα οινοποιεία της χώρας να εφαρμόζουν μεθόδους αναγεννητικής καλλιέργειας, έξυπνης διαχείρισης του νερού και την υιοθεσία ποικιλιών που είναι πιο ανθεκτικές στις ξηρές συνθήκες. Παράλληλα, συμπλήρωσε ότι πολύ παραγωγοί επενδύουν στην τεχνολογία, προκειμένου να διαχειριστούν όσο δυνατόν καλύτερα τις πρώτες ύλες τους, διατηρώντας, όμως, την ποιότητα.
Στο επίκεντρο των συζητήσεων ήταν και η DO Cava, όπου οι παραγωγοί υιοθετούν ήδη έξυπνη άρδευση και επιλογή ποικιλιών. Όπως αναφέρει άλλωστε ο Pages «Η βιωσιμότητα του ισπανικού οίνου αποτελεί μια σύνθετη προσέγγιση. Σημαντικό μέτρο είναι η αύξηση των αποστάσεων μεταξύ των αμπελιών, χάρη στην οποία μειώνεται ο ανταγωνισμός για το νερό. Άλλη στρατηγική είναι η προσεκτική επιλογή εγχώριων ποικιλιών, όπως Macabeo και Parellada, που είναι εκ φύσεως πιο ανθεκτικά στην ξηρασία».
Παγκόσμια επέκταση
Όπως φάνηκε στην κορυφαία έκθεση, στόχος των Ισπανών οινοπαραγωγών είναι η περαιτέρω επέκταση τους στις διεθνής αγορές μέσω στρατηγικών συνεργασιών, για αυτό και φέτος διοργανώθηκε πληθώρα προγραμμάτων στη Βρετανία, τις ΗΠΑ και την Ασία, προκειμένου να «γεφυρωθεί» το χάσμα μεταξύ παραγωγών και εμπόρων. Στην έκθεση ήταν παρόντες για αυτό το λόγο παραπάνω από 770 διεθνείς διανομείς από πληθώρα χωρών.
Λευκό κρασί και μη αλκοολούχοι οίνοι στο προσκήνιο
Οι Ισπανοί οινοπαραγωγοί βρίσκονται σε φάση προσαρμογής προς την αυξημένη ζήτηση για ποιοτικά λευκά κρασιά και αποαλκοολομένους οίνους. Κατά τον Pages, οι ισπανικοί οίνοι αυξάνουν την παρουσία τους σε εστιατόρια χωρών, όπως το Ηνωμένο Βασίλειο, επεκτείνοντας το αποτύπωμα τους στις προτιμήσεις των καταναλωτών. Από την άλλη, τα κρασιά χωρίς αλκοόλ είναι μια πολύ σημαντική τάση που οφείλεται στην στροφή των καταναλωτών προς πιο υγιεινές επιλογές.
Ανερχόμενη δύναμη ο οινοτουρισμός
Η Εβδομάδα Κρασιού της Βαρκελώνης ανέδειξε τις ισχυρές προοπτικές ανάπτυξης του οινοτουρισμού, και για αυτό είχε περίοπτη θέση στη φετινή έκθεση, όπου παρουσιάστηκαν εκτενείς έρευνες που θα επιτρέψουν στους οινοπαραγωγούς να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους.
Σε φάση μετάβαση ο ισπανικός οίνος
Για τον Pages κλειδί του μέλλοντος είναι η βιωσιμότητα, η καινοτομία και η τοποθέτηση τους στη διεθνή αγορά, ενώ κομβικής σημασίας είναι η εκπαίδευση και η επένδυση στις στρατηγικές προώθησης που θα επιτρέψουν στα ισπανικά κρασιά να εδραιωθούν σε μεγάλες αγορές, όπως αυτές των ΗΠΑ και της Αγγλίας. Τέλος, όπως αναφέρει ο Pages το μήνυμα που αποσκοπεί να περάσει η φετινή έκθεση, που ολοκληρώθηκε με 360.000 δοκιμές γευσιγνωσίας και συνεισέφερε 17 εκατ. ευρώ στην οικονομία της Βαρκελώνης, είναι πως «Το Ισπανικό κρασί έχει μεγάλη αξία και εξαιρετική ποιότητα, χαρακτήρα και προσαρμοστικότητα, και παραμένει δυναμικό, ανθεκτικό και με μεγάλες προοπτικές για το μέλλον».
![](https://winetrails.gr/wp-content/uploads/2020/09/wineTrails-2-e1598958081597.png)