Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Άλλος ένας αλγόριθμος τεχνητής νοημοσύνης που παίρνει τη θέση σομελιέ και οινοχόου

Ένα νέο εργαλείο που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο περιλαμβάνει πληροφορίες από επιστήμονες, παρέχει προτάσεις κρασιού με βάση τα προσωπικά γούστα και το μπάτζετ των καταναλωτών.

Ο ψηφιακός «χάρτης γεύσης» στοχεύει να καθοδηγήσει τους οινόφιλους ως προς τις ετικέτες που θα προτιμούσαν και ισχυρίζεται ότι «εκδημοκρατίζει» τη διαδικασία επιλογής κρασιού.

Αντί οι καταναλωτές να ζητούν τη βοήθεια ενός σομελιέ ή ενός ειδικού στον κλάδο των κρασιών, το εργαλείο αυτό στοχεύει να προσφέρει έναν «προσβάσιμο και προσιτό τρόπο για την ανακάλυψη αυτών που θα τους ταιριάζει καλύτερα ».

Έχει δημιουργηθεί από Δανούς επιστήμονες με έρευνα και παρουσιάστηκε τον περασμένο Αύγουστο πριν από τη δημιουργία της εφαρμογής. Οι πληροφορίες είναι ένα μεγάλο πολυσύνθετο σύνολο δεδομένων κρασιού και βασίζεται στη σχέση μεταξύ οπτικής αντίληψης, γλώσσας και γεύσης. Περιλαμβάνει 897.000 εικόνες ετικετών κρασιών, 824.000 κριτικές κρασιών από την πλατφόρμα Vivino, 350.000 περιοχές,  με έτος, περιοχή, βαθμολογία, ποσοστό αλκοόλ, τιμή, ανάλυση και σύνθεση σταφυλιού.

Οι επιστήμονες έγραψαν στην εισαγωγή τους στην έρευνα: «Το κίνητρό μας είναι διπλό. Από τη μία πλευρά, οι φωτογραφίες του Διαδικτύου και οι κριτικές των χρηστών είναι μια εμπεριστατωμένη πηγή δεδομένων, προσφέροντας άφθονες, ποικίλες και εύκολα προσβάσιμες γνώσεις για τις ποιότητες των κρασιών. Από την άλλη πλευρά, οι ανθρώπινες κριτικές σχετικά με την γεύση, αν και δεν είναι μπορεί ίσως να μην γίνεται να διερευνηθούν με αντικειμενικότητα, παρέχουν όμως μια πιο άμεση και λεπτομερής κατανόηση του γευστικού προφίλ των κρασιών.

«Συνδυάζοντας αυτούς τους πόρους, στοχεύουμε να συλλάβουμε τα καλύτερα και των δύο κόσμων, δημιουργώντας ένα πιο πλούσιο και πιο περίπλοκο σύνολο δεδομένων».

Οι επιστήμονες από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο της Δανίας, το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια και το Πανεπιστήμιο της Κοπεγχάγης έλαβαν μία πληθώρα δεδομένων σε ένα υποσύνολο που βασίστηκε στους σχολιασμούς των γεύσεων, πραγματοποιώντας ένα πείραμα γευσιγνωσίας κρασιού με 256 συμμετέχοντες, στους οποίους ζητήθηκε να ταξινομήσουν τα κρασιά με βάση την ομοιότητά τους στη γεύση. Η ομάδα χρησιμοποίησε τα δεδομένα για να διαχωρίσει τα κρασιά σε ομάδες παρόμοιων γεύσεων. Αυτά τα δεδομένα στη συνέχεια τροφοδοτήθηκαν σε έναν αλγόριθμο για να δημιουργηθεί ένας ολοκληρωμένος χάρτης των γευστικών προφίλ σε κόκκινα, λευκά και ροζέ κρασιά και «συμβαδίζει με την περίπλοκη ανθρώπινη αντίληψη της γεύσης».

Χρησιμοποιώντας τα δεδομένα από το Vivino και τον «χάρτη γεύσης» του με τεχνητή νοημοσύνη, το σύστημα εντοπίζει άλλα μπουκάλια κοντά στον χάρτη, τα οποία έχουν παρόμοια γεύση, προτού τα προτείνει ως πιθανές επιλογές.

Έχοντας δημιουργήσει τον «χάρτη της γεύσης», οι επιστήμονες ερευνούν τώρα περαιτέρω για να δουν εάν το εργαλείο μπορεί να εφαρμοστεί σε περισσότερα θέματα, όπως η μπύρα ή ο καφές.

Οι ερευνητές ισχυρίζονται ότι η ανάπτυξη «σηματοδοτεί μια σημαντική πρόοδο στη διασταύρωση τεχνολογίας και γαστρονομίας και θα μπορούσε ενδεχομένως να αλλάξει το τοπίο των επιλογών των καταναλωτών σε διάφορους τομείς».

Πηγή: Thedrinksbusiness.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Από την 1η Αυγούστου, οι Ηνωμένες Πολιτείες θα επιβάλλουν μέγιστο δασμό 15% στα κρασιά και τα οινοπνευματώδη ποτά που εισάγονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

REPORTS

Σε απόσταση από τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς και τις προδιαγραφές που υπαγορεύει η διαχείριση ενός ευαίσθητου προϊόντος όπως είναι το κρασί, δείχνει να...

REPORTS

Τα πιο πολύτιμα εμπορικά σήματα μπύρας, ποτών, σαμπάνιας και κρασιού στον κόσμο σημείωσαν συνολική αύξηση της αξίας τους το 2025, σύμφωνα με νέα έκθεση...

REPORTS

Η Ελλάδα υποδέχεται και φέτος υψηλόβαθμα στελέχη του LCBO (Liquor Control Board of Ontario), του μεγαλύτερου εισαγωγικού οργανισμού ποτών παγκοσμίως και μονοπωλίου της επαρχίας...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τις τιμές αγοράς για τα οινοστάφυλα εσοδείας 2025 ανακοίνωσε στα μέλη παραγωγούς της η Ένωση Ηρακλείου. Η παραλαβή των σταφυλιών θα ξεκινήσει τη Δευτέρα...

REPORTS

Με πρωτεργάτη το ούζο, σε πολλές premium αλλά και καινοτόµες εκδοχές, που κινεί τις ελληνικές εξαγωγές από τον προηγούµενο αιώνα, αλλά και το τσίπουρο,...

REPORTS

Ως αμπελουργός, ο μυθικός βασιλιάς «Αγκαίος» της Σάμου θα εκτιμούσε αναμφίβολα αυτό το αρωματικό και ελαφρύ στο στόμα κόκκινο κρασί από τη νησιωτική ποικιλία...

REPORTS

Σε απόσταση από τις πραγµατικές ανάγκες της αγοράς και τις προδιαγραφές που υπαγορεύει η διαχείριση ενός ευαίσθητου προϊόντος όπως είναι το κρασί, δείχνει να...