Η Κίνα μπορεί να επιστρέψει στην ανάπτυξη, αλλά το 2020 δεν θα είναι έτος ορόσημο για τις εισαγωγές κρασιού. Αλλά πέρα από την τρέχουσα κρίση, οι προοπτικές παραμένουν θετικές, εξηγούν τρεις ειδικοί στην κινέζικη αγορά οίνου.
«Υπάρχει μια αίσθηση συγκρατημένης αισιοδοξίας, αλλά και ανησυχία για πιθανή επιστροφή του ιού σε μια οικονομία που αντιμετωπίζει προβλήματα». Το πλαίσιο ορίστηκε από τον Ian Anderson Ford, συνιδρυτή του οργανισμού Nimbility, κατά τη διάρκεια διαδικτυακού σεμιναρίου που διοργανώθηκε στα τέλη Οκτωβρίου από την Vinexpo Shanghai. “Βρισκόμαστε στη μέση μιας ισχυρής ανάκαμψης αλλά δεν είμαστε ακόμα έξω από το σπίτι”, συνοψίζει. Ακόμα κι αν οι εισαγωγείς άρχισαν να επιστρέφουν στις «κανονικές» αγοραστικές συνήθειες τον Οκτώβριο, όλοι θέλουν να αποφύγουν τη δημιουργία αποθεμάτων: «Η κύρια διαφορά μεταξύ πριν και μετά τον Covid 19 είναι η μείωση των αποθεμάτων υπό τον φόβο ότι ο ιός δεν θα αναζωπυρωθεί , καθώς πλησιάζουμε το χειμώνα», επιβεβαιώνει ο Alexander Caillard, επικεφαλής της Pudao Wine. “Δεν πρόκειται να δεσμεύουμε μεγάλους όγκους επειδή δεν θέλουμε να δεσμεύσουμε τα χρήματά μας”. Ακόμη και όταν οι εισαγωγείς αρχίζουν να αγοράζουν για την επερχόμενη Κινέζικη Πρωτοχρονιά, τα κρασιά είναι απίθανο να φτάσουν στην Κίνα μέχρι τον Δεκέμβριο. Αυτή ήταν η αιτία που ώθησε τον Ian Ford να αναφέρει ότι οι εισαγωγές θα μειωθούν κατά 35% το 2020. “Κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους, οι εισαγωγές εμφιαλωμένων μειώθηκαν κατά 35% σε όγκο και 31% σε αξία”, συνεχίζει το πρώην συνιδρυτής της εταιρείας εισαγωγής Summergate. Επίμαχο ζήτημα: προφανώς ο συνολικός περιορισμός στις αρχές του έτους, αλλά και ο αντίκτυπος των εμπορικών εντάσεων και των υπερβολικών αποθεμάτων που ακόμα “βρίσκονται σε εξέλιξη”. Οι Ηνωμένες Πολιτείες αποδίδουν μια καλή εικόνα των συνεπειών των μέτρων-αντιποίνων που προκλήθηκαν από την Κίνα: οι εισαγωγές τους μειώθηκαν κατά 50% σε αξία κατά τους πρώτους οκτώ μήνες του έτους και δεν συγκαταλέγονται πλέον στις δέκα πρώτες προμηθευτικές χώρες της Κίνας κατ ‘όγκο. Περιμένουμε επίσης να δούμε αν η Αυστραλία θα υποστεί την ίδια μοίρα, αφού είναι αναμφισβήτητο ότι το κλίμα δεν ήταν ευνοϊκό για την αύξηση των εισαγωγών.
“Οι εισαγωγές εμφιαλωμένων κρασιών θα διπλασιαστούν”
Αν και οι καταναλωτικές συνήθειες στην Κίνα δεν ευνόησαν τις εισαγωγές – επειδή είναι πολύ προσανατολισμένες προς τον τομέα CHR, που είναι κλειστός για μήνες – ορισμένα στοιχεία είναι πλέον θετικά. “Τα σύνορα παραμένουν κλειστά, γεγονός το οποίο χρησίμευσε ως επιταχυντής για τον εγχώριο τουρισμό”, σημειώνει ο Ian Ford, αντλώντας στοιχεία που συλλέχθηκαν κατά τη διάρκεια της Χρυσής Εβδομάδας, 1-8 Οκτωβρίου. «Συνήθως, οι πλουσιότεροι Κινέζοι πηγαίνουν στο εξωτερικό για αυτές τις 7 συνεχόμενες ημέρες. Φέτος, οι συναλλαγές μέσω της Union Pay, της μεγαλύτερης πλατφόρμας συναλλαγών στην Κίνα, αυξήθηκαν κατά 6,3% από πέρυσι. “Την παρατήρησή του ασπάζεται ο Alexander Caillard: «Αναμφισβήτητα επωφεληθήκαμε από το κλείσιμο των συνόρων. Η μέση τιμή ανά φιάλη αυξάνεται και δεν μπορούμε να καλύψουμε τη ζήτηση μεγάλων ονομάτων όπως η DRC ή η Leflaive. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι η προσφορά έχει γίνει premium. Επιπλέον, το διαδικτυακό εμπόριο, ήδη είναι πολύ ανεπτυγμένο στην Κίνα και έχει λάβει νέα ώθηση. «Η οικιακή κατανάλωση δεν έχει σημειώσει σημαντική πρόοδο», παραδέχεται ο Daniel Siebers, διευθυντής μάρκετινγκ και πωλήσεων του διανομέα εκλεκτών κρασιών Sarment. «Αντίθετα, υπήρξε πολλή εξερεύνηση στο διαδίκτυο. Οι Κινέζοι ανακάλυψαν νέες πλατφόρμες και τρόπους να αγοράσουν κρασί. ” Αποτέλεσμα: το ρεκόρ πωλήσεων τον Μάρτιο, τον Απρίλιο και τον Μάιο που σημείωσαν ορισμένοι φορείς Αν και η αντίδραση κάθε μεγάλης πόλης στην κρίση υγείας διαφέρει – η Σαγκάη είναι πλέον πιο ανοιχτή από άλλες πόλεις – οι συνολικές διαρθρωτικές τάσεις παραμένουν ελπιδοφόρες για τον τομέα του οίνου. “Επιμένω να προβλέπω ότι οι εισαγωγές εμφιαλωμένου κρασιού θα διπλασιαστούν τα επόμενα δέκα χρόνια”, υποστηρίζει ο Ian Ford.
Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ