Ο Blake Hershey ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Sippd ανέφερε ότι η έμπνευση για την εφαρμογή συστάσεων κρασιού Sippd με τεχνητή νοημοσύνη προήλθε από τη σύζυγό του.
Ένα Σαββατοκύριακο έλειπε με φίλους και, καθώς είναι ο ειδικός στο κρασί στη σχέση τους, του έστελνε μηνύματα από εστιατόρια ζητώντας του τις προτάσεις του.
Ο κ. Hershey λέει ότι η κατάσταση τον έκανε να συνειδητοποιήσει ότι έπρεπε να υπάρχει ένας ευκολότερος τρόπος για τους ανθρώπους να διαλέξουν ένα μπουκάλι που θα απολάμβαναν, είτε σε εστιατόριο, σούπερ μάρκετ ή κατάστημα κρασιών.
«Παρά όλες τις προόδους της τεχνολογίας, η διαδικασία να ξεφυλλίζεις μεγάλες λίστες κρασιών γεμάτες σκοτεινή ορολογία κρασιών μέχρι να τα παρατήσεις και να ζητήσεις από το προσωπικό αναμονής μια σύσταση, πόσο μάλλον όταν δεν γνωρίζουν τις προτιμήσεις σου», τόνισε ο ίδιος.
Και έτσι γεννήθηκε η ιδέα για το Sippd που εδρεύει στις ΗΠΑ, με την εφαρμογή να κυκλοφορεί στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2021. Ενώ άλλες εφαρμογές προτάσεων κρασιού ενσωματώνουν τώρα όλο και περισσότερο τεχνητή νοημοσύνη, όπως η ηγέτιδα της αγοράς Vivino, η διαφορά με το Sippd είναι ότι βασίστηκε στο τεχνολογία από την αρχή.
Οι νέοι χρήστες ξεκινούν συμπληρώνοντας ένα διαδικτυακό κουίζ κρασιού που αναλύει τις οινικές προτιμήσεις τους, όπως το χρώμα, το σώμα, την οξύτητα, τη γεύση, τη γλυκύτητα και την τιμή.
Στη συνέχεια, το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης της εφαρμογής κάνει τη «βαριά άρση», δημιουργώντας χιλιάδες προσωπικές προτάσεις κρασιού που αποκαλεί «ταιριάσματα γεύσης». Αυτά βαθμολογούνται σε ποσοστιαία βάση, με βαθμολογίες 100% με στόχο να ταιριάζουν απόλυτα.
Στη συνέχεια, μπορείτε να αρχίσετε να σαρώνετε λίστες κρασιών ή ετικέτες με την κάμερα του κινητού σας τηλεφώνου και το Sippd θα σας δώσει τις βαθμολογίες αντιστοίχισης της γεύσης σας για κάθε μπουκάλι.
Τι είναι το AI και είναι επικίνδυνο;
Στη συνέχεια, το Sippd συνεχίζει να μαθαίνει όταν ο χρήστης ενημερώνει την εφαρμογή για τις αγορές κρασιού του. Ο στόχος είναι οι εξατομικευμένες προτάσεις της εφαρμογής να γίνονται όλο και πιο ακριβείς.
«Οι αρχάριοι πότες συνήθως κατακλύζονται από τον αριθμό των επιλογών που έχουν όταν αγοράζουν κρασί και συχνά δεν έχουν ιδέα από πού να αρχίσουν να μαθαίνουν για τις προτιμήσεις τους για ορισμένες γεύσεις, χαρακτηριστικά και στυλ», τονίζει ο ίδιος. «Έτσι η ομάδα μας ανέπτυξε το εισαγωγικό κουίζ για να παρέχει στους αρχάριους πότες έναν απλό, προσιτό τρόπο να μπουν στον τεράστιο κόσμο του κρασιού.»
Προς το παρόν διατίθεται μόνο στις ΗΠΑ, το Sippd με έδρα το Μέριλαντ έχει τώρα 100.000 χρήστες και η εφαρμογή είναι δωρεάν για χρήση. Η επιχείρηση βγάζει τα χρήματά της προσκαλώντας τους ανθρώπους να αγοράσουν προτεινόμενα κρασιά απευθείας μέσω της εφαρμογής για παράδοση.
Στη Νορβηγία, ο επιχειρηματίας τεχνολογίας Alexander Benz κυκλοφόρησε την πρώτη έκδοση της εφαρμογής προτάσεων κρασιού FinpåVin που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη το 2020.
Μάλιστα, ο κ. Benz περιγράφει την τεχνητή νοημοσύνη ως ένα «ζωντανό πράγμα που αναπνέει» που μαθαίνει από τις προτιμήσεις των χρηστών, βελτιώνοντας πάντα τις συστάσεις του.
Ενώ, η εφαρμογή αυτή τη στιγμή λειτουργεί μόνο με κρασιά που πωλούνται στα κρατικά καταστήματα αλκοολούχων ποτών της Νορβηγίας, ο κ. Benz εξετάζει τη δυνατότητα επέκτασης στο εξωτερικό.
Ο ίδιος ισχυρίζεται ότι στοχεύει επίσης τώρα να εκπαιδεύσει την τεχνητή νοημοσύνη «να δημιουργεί μοναδικές προσωπικότητες για κρασιά με βάση τα χαρακτηριστικά τους», με τα κρασιά να μπορούν να «μιλούν». Ή τουλάχιστον για το AI να προσποιείται ότι είναι ένα κρασί που μιλάει.
«Αναπτύσσω επίσης ένα κοινωνικό δίκτυο όπου το κρασί βρίσκεται στο επίκεντρο και με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, κάθε κρασί μοιράζεται περιεχόμενο κοινωνικών μέσων όπως φωτογραφίες και ενημερώσεις κειμένου. Οι χρήστες μπορούν ακόμη και να συνομιλήσουν με ένα κρασί για να μάθουν περισσότερα γι’ αυτό.»
Τι πιστεύουν όμως οι επαγγελματίες ειδικοί στο κρασί για τέτοιες εφαρμογές;
«Συνολικά πιστεύω ότι μπορούν να είναι πολύ καλά, αν χρησιμοποιηθούν σωστά», λέει ο John Downes, ο οποίος είναι κύριος του κρασιού – κάτοχος των κορυφαίων προσόντων στον κλάδο. «Αυτές οι εφαρμογές συνδέονται με τους ανθρώπους, τον τύπο στο δρόμο, με τρόπο που συχνά αποτυγχάνει το εμπόριο κρασιού.
«Έχουν μεγάλες δυνατότητες να βοηθήσουν τους ανθρώπους μαζί και να τους βοηθήσουν να κατανοήσουν περισσότερο το κρασί».
Τέλος, ο συγγραφέας κρασιού Jamie Goode είναι πολύ πιο επικριτικός, λέγοντας ότι οι εφαρμογές κρασιού «συχνά υπόσχονται πολλά, αλλά αποτυγχάνουν να αποδώσουν».
«Το πρόβλημα με την προσπάθεια να ταιριάξετε τα κρασιά με τους καταναλωτές είναι – πώς μπορείτε να αναλύσετε ένα κρασί σε συστατικά μέρη του και στη συνέχεια να κατανοήσετε τη φύση και τις ιδιότητές τους με ουσιαστικό τρόπο που σας δίνει δεδομένα για να παίξετε σε μια εφαρμογή;» ρωτάει. «Και πώς μπορεί η εφαρμογή να γνωρίζει για τα δεκάδες χιλιάδες διαφορετικά κρασιά που παράγονται κάθε χρόνο, με πολλές vintage παραλλαγές; Αν θέλετε να βρείτε ένα πιο ενδιαφέρον μπουκάλι για να πιείτε, μεταβείτε σε ένα πραγματικά καλό ανεξάρτητο κατάστημα ή ιστότοπο, το οποίο θα έχει προσεκτικά επιλεγμένη σειρά κρασιών.»
ΠΗΓΗ: bbc.com