Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Εγκύκλιος βάζει σε τροχιά τα προγράμματα προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες

Η διαδικασία και ο τρόπος με τον οποίο θα διενεργηθούν επιτόπιοι έλεγχοι για τα «ειδικά μέτρα στήριξης ενημέρωσης στα κράτη μέλη και προώθησης οίνων στις τρίτες χώρες» του Ευρωπαϊκού Γεωργικού Ταμείου Εγγυήσεων εκτός ΟΣΔΕ καθορίζεται με εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ, που αναρτήθηκε στην Διαύγεια. Αρμόδιο για την διενέργεια επιτόπιων ελέγχων είναι το Τμήμα Σχεδιασμού, Οργάνωσης και Αξιολόγησης Ελέγχων της Διεύθυνσης Τεχνικών Ελέγχων του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Τα προγράμματα ενημέρωσης στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και προώθησης οίνων στις τρίτες χώρες αφορούν σε μια σειρά από στόχους, οι οποίοι καθορίζονται ανά ειδικό μέτρο στήριξης ως ακολούθως:

1) Στόχοι που αφορούν στα προγράμματα ενημέρωσης των κρατών μελών:

  • Παροχή ενημέρωσης στους καταναλωτές και επαγγελματίες του οινικού κλάδου σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση οίνου και τον κίνδυνο που συνδέεται με την επιβλαβή κατανάλωση αλκοόλ, κυρίως αγνώστου προελεύσεως,
  • Παροχή ενημέρωσης στους καταναλωτές όσον αφορά στο ενωσιακό καθεστώς των οίνων προστατευόμενων ονομασίας προέλευσης και γεωγραφικών ενδείξεων σε σχέση με συγκεκριμένη ποιότητα, φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά αυτών, λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή προέλευσης των,
  • Αναβάθμιση της γνώσης των επαγγελματιών του κλάδου της HORECA σε σχέση με το καθεστώς που διέπει τους οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις (Π.Ο.Π. και Π.Γ.Ε.), καθώς και τη λελογισμένη κατανάλωση οίνων,
  • Εκπαίδευση επαγγελματιών του οινικού κλάδου και της γαστρονομίας, καθώς και καταναλωτών στις χώρες στόχους της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όσον αφορά στο καθεστώς οίνων γεωγραφικών ενδείξεων σε σχέση με συγκεκριμένη ποιότητα, φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου, λόγω ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή προέλευσής του,
  • Βελτίωση της εικόνας που διέπει τους ενωσιακούς οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις.

2) Στόχοι που αφορούν στα προγράμματα προώθησης οίνου σε αγορές τρίτων χωρών:

  • Άνοιγμα αγορών νέων τρίτων χωρών για τους ελληνικούς οίνους,
  • Διείσδυση σε νέες αγορές τρίτων χωρών για τις οποίες υπάρχουν ευκαιρίες εξαγωγής,
  • Βελτίωση της εικόνας των ελληνικών οίνων μέσω ενημέρωσης για την διαφορετικότητα και τα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά τους και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους έναντι των αντίστοιχων προϊόντων τρίτων χωρών,
  • Επανατοποθέτηση των ελληνικών οίνων σε υψηλότερα τμήματα αγορών που αφορούν κυρίως σε ομάδες υψηλότερων τμημάτων αγοραστικής δύναμης,
  • Αύξηση της μέσης τιμής ανά λίτρο των εξαγόμενων οίνων και
  • Αύξηση των εξαγωγών σε όγκο και αξία των ελληνικών οίνων για τις επιλεγείσες χώρες στόχους.

 

Χρηματοδότηση

 Τα προγράμματα στήριξης για κάθε δράση ενημέρωσης/ προώθησης υλοποιούνται σε περίοδο από ένα έως και τρία έτη. Ωστόσο, εάν δικαιολογείται, λαμβανομένων υπόψη των επιπτώσεων της δράσης, η στήριξη για μια δράση μπορεί να παραταθεί μία φορά, για μέγιστο χρονικό διάστημα δύο ετών, ή δύο φορές, για μέγιστο χρονικό διάστημα ενός έτους για κάθε παράταση.

Ως έναρξη εφαρμογής των προγραμμάτων στήριξης ενημέρωσης/ προώθησης ορίζεται η ημερομηνία από την έκδοση της απόφασης έγκρισης και από την υπογραφή της σύμβασης από το τελευταίο από τα συμβαλλόμενα μέρη. Δράση που πραγματοποιείται πριν την υπογραφή της σύμβασης με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων δεν είναι επιλέξιμη.

Το χρηματοδοτικό σχήμα για τα ειδικά μέτρα στήριξης της ενημέρωσης στα κράτη μέλη και προώθησης οίνων στις τρίτες χώρες καθορίστηκε αρχικά σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 45 του Καν(ΕΕ)αριθ. 1308/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και Συμβουλίου, ως ακολούθως:

  • Ενωσιακή συμμετοχή:50%, εθνική συμμετοχή: 30%, ιδία συμμετοχή:20%
  • Ενωσιακή συμμετοχή:50%, εθνική συμμετοχή: 0%, ιδία συμμετοχή:50%

Εν συνεχεία και λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιάζουσες συνθήκες και τις διαταραχές της αγοράς, λόγω της πανδημίας COVID-1924, το ανώτερο χρηματοδοτικό σχήμα διαμορφώθηκε και ισχύει για τις καινούργιες συμβάσεις ως εξής:

  • Ενωσιακή συμμετοχή:70%, εθνική συμμετοχή: 30%, ιδία συμμετοχή:0%
  • Ενωσιακή συμμετοχή:70%, εθνική συμμετοχή: 0%, ιδία συμμετοχή:30%

Ο δικαιούχος έχει δικαίωμα υποβολής της σχετικής αίτησης προκαταβολής μέσα σε τριάντα (30) μέρες από την ημερομηνία υπογραφής σύμβασης για το πρώτο έτος του προγράμματος, ενώ για τα επόμενα έτη μέσα σε εξήντα(60) μέρες από την έγκριση έναρξης των δράσεων του επόμενου έτους από τη Διεύθυνση Προώθησης Γεωργικών Προϊόντων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. Η προκαταβολή δεν υπερβαίνει το 80% της ετήσιας Ενωσιακής Συμμετοχής. Για την πληρωμή της προκαταβολής πρώτου έτους του Προγράμματος, υποβάλλεται φάκελος από το δικαιούχο στο Τμήμα Προγραμμάτων Φορέων της Διεύθυνσης Άμεσων Ενισχύσεων και Αγοράς του Ο.Π.Ε.Κ.Ε.Π.Ε.

Δείτε την εγκύκλιο του ΟΠΕΚΕΠΕ ΕΔΩ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η ευρωπαϊκή οινοπαραγωγή βρίσκεται σε κρίσιμο σταυροδρόμι, καθώς η μειωμένη ζήτηση και η υπερπαραγωγή κρασιού πιέζουν τον κλάδο σε πρωτοφανή επίπεδα. Στο Στρασβούργο, στο...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά των εκλεκτών κρασιών δείχνει να ανακτά τη δυναμική της, όπως καταγράφεται στα πρόσφατα στοιχεία της διεθνούς πλατφόρμας εμπορίου Liv-ex. Μετά από...

REPORTS

Δέκα χρόνια μετά την θεμελίωση της ιδέας, η έκδοση θεσμός The Top50 του Wine Trails επιστρέφει πιο ώριμη και φιλόδοξη από ποτέ. Με ανανεωμένη...

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ευκολόπιοτη και σύνθετη, φιλική αλλά και «ψαγμένη» η Μαλαγουζιά δεν περνά ποτέ απαρατήρητη. Με προτάσεις που προέρχονται από κάθε γωνιά της Ελλάδας, όταν μπαίνει...

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Περίπου 100 χρόνια μετά της οινοποιητικής Καμπά στη Μαντινεία, το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής Μπουτάρη από τον όμιλο...

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Έναν αέρα εξορθολογισμού και ανανέωσης με σεβασμό στην παράδοση και σύγχρονα εργαλεία απολαμβάνει το εγχείρημα αναγέννησης του αμπελώνα της Μαντινείας και ανασυγκρότησης της Οινοποιητικής...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...