Απέριττη καθαρότητα και κομψή ευθύτητα, τόσο στο κρασί όσο και στην εικόνα του, με τον Όλυμπο να δεσπόζει στο branding, όπως ακριβώς συμβαίνει και στον αμπελώνα της Navitas. Το νέο οινοποιείο συστήθηκε αμέσως μετά το Πάσχα του 2021, όταν και παρουσίασε τις τρεις πρώτες ετικέτες του στην αγορά: Ασύρτικο και Μαλαγουζιά κάτω από το brand «ομπρέλα» Terre De Zeus, και ένα ροζέ απο Grenache Rouge με το όνομα Mountcloud.
Τα κομμάτια του παζλ ενώνονται βέβαια με θαυμαστό τρόπο όταν γνωρίσει κάποιος τη Μαρία Δημητριάδη, τον άνθρωπο πίσω από τη Navitas. Προερχόμενη από οικογένεια -και από τις δύο πλευρές- με μεγάλη συνεισφορά στο ελληνικό κρασί, η απόφασή της να ακολουθήσει τον δικό της δρόμο γέννησε τη Navitas. Μαζί της ένας νέος οινολόγος με ανήσυχο πνεύμα αλλά και υπομονή και επιμονή, ο Γρηγόρης Σωτηριάδης
Προσεκτική δουλειά στο αμπέλι
Τα 160 στρέμματα αμπελώνα -σε τρία ξεχωριστά αμπελοτόπια 20, 40 και 100 στρεμμάτων αντίστοιχα- στη θέση Παλιόπορος στο Λιτόχωρο που ανήκαν στον πατέρα της Μαρίας για περισσότερα από 20 χρόνια, προσέφεραν τη βάση για την προσπάθειά της. Από το 2015 ξεκίνησε η ιδέα να γίνεται πραγματικότητα με προσεκτική δουλειά στο αμπέλι -επιλογή φυτεμένων ποικιλιών και πλάνο σταδιακής αναμπέλωσης-, και τη δημιουργία ενός οινοποιείου.
Αυτό το… ιστορικό αντανακλάται μέσα από τα πρώτα κρασιά της Navitas όπου δίπλα στη Μαλαγουζιά από 20 ετών σταφύλια,
υπάρχει και το Ασύρτικο από 5 ετών κλήματα, την πρώτη νέα φύτευση που έγινε. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην πρώτη απόπειρα σε διεθνή διαγωνισμό με δύο συμμετοχές στo Decanter World Wine Awards 2021, ήρθαν ισάριθμα (2 στα 2) μετάλλια (Ασημένιο για το MountCloud και Χάλκινο για το Terre De Zeus Assyrtiko).
Μονοποικιλιακά και single vineyard
Τo portfolio της Navitas θα έχει συνολικά έξι ετικετες, τρεις με γηγενείς και τρεις με διεθνείς ποικιλίες. Όλες μονοποικιλιακές και single vineyard, με περιορισμένη παραγωγή και πιστοποίηση vegan. Κρασιά που χτίζουν σχέσεις εμπιστοσύνης χάρη στην ποιότητά τους και αφήνουν τον τόπο και την ποικιλία να λάμψουν, θα ήταν μια εύστοχη περιγραφή του στόχου της Navitas. Την ίδια στιγμή όμως, το νέο οινοποιείο φέρνει στο προσκήνιο μια φιλοσοφία ευαισθητοποίησης και αειφορικής διαχείρισης. Μια προσέγγιση απο το αμπέλι στο οινοποιείο και τη συσκευασία που απαιτεί εγρήγορση και μικρούς ρεαλιστικούς στόχους κάθε φορά.