Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το «non alcohol» η νέα τάση του κρασιού στις Ηνωμένες Πολιτείες

Αντικείμενο ενός συνεδρίου και με παρουσία σε πολλά περίπτερα, τα NA (non alcohol) κρασιά και οινοπνευματώδη ποτά, σημείωσαν μεγάλη επιτυχία στην εμπορική έκθεση Vinexpo America, Drinks America που πραγματοποιήθηκε στη Νέα Υόρκη στις 8 και 9 Μαρτίου 2023.

Στα κρασιά, στα οινοπνευματώδη και στα έτοιμα προς κατανάλωση ποτά, είτε αποαλκοολωμένα είτε παραγόμενα απευθείας χωρίς αλκοόλ, η συντομογραφία NA «χωρίς αλκοόλ», έχει εισέλθει στην κοινή γλώσσα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η παρουσία τους στη Vinexpo της Νέας Υόρκης ήταν ορατή, διευκολύνθηκε από το τμήμα που προορίζεται για νέες εταιρείες, αφού η πλειονότητα των ενδιαφερομένων για το θέμα δημιουργήθηκε πριν από λιγότερο από τρία χρόνια. Με εξαίρεση βέβαια το γαλλικό «Le Petit Béret» που το άρχισε την προσέγγιση των ΝΑ το 2013 ο καλύτερος σομελιέ της Γαλλίας το 2004, Dominique Laporte.

 

Κανένας ρυθμιστικός περιορισμός για τα μη αλκοολούχα

Αρκετοί εκθέτες εξέθεσαν μερικά κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ ή χωρίς αλκοόλ, συμπεριλαμβανομένου του νοτιοαφρικανικού οινοποιείου Perdeberg με το Chenin Blanc 8,5° ή ο Fabien Revol (Domaine Brau in Ardèche) ο οποίος «τοποθετείται ως ο οινοποιός που ασχολείται με την επέκταση του πνεύματος του οίνου». Ο τελευταίος πιστεύει ότι «η ζύμωση φέρνει έναν χαρακτήρα που λείπει από προϊόντα με βάση το γλεύκος». Βρήκε διανομέα που εισάγει μόνος του, αφού δεν υπάρχουν κανονισμοί για τα μη αλκοολούχα προϊόντα. Η επιλογή αυτή αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο που επιτρέπει μια πολύ γρήγορη εμπορική επιτάχυνση.

 

Διαφοροποίηση για τους παραγωγούς

Αρκετά περίπτερα παρουσίασαν αποκλειστικά μη αλκοολούχα προϊόντα, όπως το Surely. «Είμαστε στον 3ο χρόνο μας και προς το παρόν διανέμονται τα προϊόντα μας μόνο στο κύκλωμα τροφίμων, θέλουμε να μπούμε όμως στον κόσμο του κρασιού. Οι μεγάλοι σομελιέ αναζητούν τα προϊόντα μας», εξηγεί η Brenda Godinez, υπεύθυνη μάρκετινγκ. Παρών, επίσης, ο Zero Proof, ένας διαδικτυακός εισαγωγέας, διανομέας και χονδρέμπορος με έδρα τη Γεωργία που κάνει την πρώτη του έκθεση για να βρει πελάτες, αλλά κυρίως και για να αποκτήσει επαφές. Για τον συνεργάτη του, Sean Goldsmith ισχύει ότι: «Το λιανικό και διαδικτυακό εμπόριο αυξάνεται, οι πωλήσεις μέσω χονδρεμπόρων θα αυξηθούν». Ο πιο πεπεισμένος για το μέλλον των NA είναι αναμφίβολα ο Nick Bodkins, ήδη επικεφαλής 11 καταστημάτων με το εμπορικό σήμα Boisson, εκ των οποίων 6 στη Νέα Υόρκη. Προσκεκλημένος να διοργανώσει ένα συνέδριο στη Vinexpo, δηλώνει ξεκάθαρα ότι τα NA κρασιά σας επιτρέπουν να «παραμένετε υπό έλεγχο και να αποφύγετε τις επιπτώσεις του αλκοόλ ως μέρος ενός υγιεινού τρόπου ζωής». Προς το παρόν, η Boisson διαθέτει τα προϊόντα της 50% online, 50% λιανική, αλλά στοχεύει να μετακινηθεί στο 30/30/30 πριν από το τέλος του έτους προσθέτοντας τη διανομή. Επισημαίνει ότι το 90% των πελατών της είναι καταναλωτές αλκοόλ, αλλά πάνω από όλα είναι καταναλωτές “μεγάλων” κρασιών. Ανησυχώντας για τη φυσική τους κατάσταση και την ικανότητά τους να εργαστούν, προτιμούν ένα ποιοτικό μη αλκοολούχο κρασί από ένα συνηθισμένο κρασί για τις μέρες που δεν καταναλώνουν “μεγάλα” κρασιά. Βλέπει επίσης τα μη αλκοολούχα προϊόντα ως μια εξαιρετική ευκαιρία διαφοροποίησης για τους αμπελουργούς που αγωνίζονται.

Ο Nick Bodkins, δημιουργός της Boisson, υποστήριξε την άποψη, κατά τη διάρκεια του συνεδρίου στη Vinexpo America Drink, ότι τα ΝΑ «no alcohol» κρασιά θα προσθέσουν στην κατανάλωση κρασιού και δεν θα την αντικαταστήσουν.

 

ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η διάσωση της ελληνικής αμπελουργίας  ήταν το θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης  συνάντησης , του νεοεκλεγέντα Προέδρου του ΣΕΟ κ. Στέλιου Μπουτάρη....

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Αισιόδοξη είναι η εικόνα της παραγωγής στους αµπελώνες σε όλη τη χώρα, καθώς, όπως παρατηρούµε από τους επιτόπιους ελέγχους στα αµπέλια, η παραγωγή είναι...

REPORTS

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Δημοκρατία της Μολδαβίας θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Συνέδριο Αμπέλου και Οίνου, ένα σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια...

REPORTS

Τα αποτελέσματα του 2025 International Wine Challenge, τα οποία ανακοινώθηκαν αυτόν τον μήνα στο Λονδίνο, σηματοδοτούν μια αξιοσημείωτη μεταβολή στην παγκόσμια βιομηχανία κρασιού.

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Μαντινεία, Νεµέα, Σαντορίνη και τώρα Νάουσα. Μια ιδέα που άρχισε να χτίζεται δειλά πριν από µισό αιώνα, έχει εξελιχθεί σε ακµάζουσα επιχείρηση, η οποία...

REPORTS

Η διάσωση της ελληνικής αμπελουργίας  ήταν το θέμα που βρέθηκε στο επίκεντρο της πρώτης  συνάντησης , του νεοεκλεγέντα Προέδρου του ΣΕΟ κ. Στέλιου Μπουτάρη....

REPORTS

Η Μεσσηνία γιορτάζει τον οίνο την ιστορία και τις προοπτικές των χαρισματικών terroirs στο 3ο Messinia Terroirs Wine Festival.

REPORTS

Ενώ οι δυνατότητες για συνολική αύξηση των πωλήσεων κρασιού στην Κίνα παραμένουν μέτριες, μια νέα έκθεση της ProWine αναδεικνύει τα λευκά κρασιά ως ένα πολλά υποσχόμενο...