Οι αμερικανικές πωλήσεις κρασιού αναμένεται να συνεχίσουν την αργή πτώση τους κατά τη διάρκεια του 2024, παρόλο που αναμένεται να αυξηθούν οι επισκέψεις σε αίθουσες γευσιγνωσίας και οι απευθείας πώληση στον καταναλωτή (DTC) κατά τη διάρκεια του έτους. Αναμένεται επίσης να αυξηθούν ελαφρώς οι πωλήσεις κρασιών υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με την 23η ετήσια έκθεση της Silicon Valley Bank για τον τομέα κρασιού που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 18 Ιανουαρίου.
Οι πρώτες εκτιμήσεις για το τέλος του έτους 2023 δείχνουν μια μείωση στον όγκο πωλήσεων κρασιού κατά 2%-4%, ενώ τα τελικά στοιχεία για την αξία των πωλήσεων του προηγούμενου έτους αναμένεται να “κυμαίνονται κοντά σε αύξηση 0%,” αναφέρει το έγγραφο, προσθέτοντας ωστόσο, “Ο συνολικός όγκος των πωλήσεων προηγούμενων κρασιών υψηλής ποιότητας θα βελτιωθεί το 2024.”
Ένα άλλο ανησυχητικό σημείο που αναφέρθηκε στην έκθεση ήταν η συνεχιζόμενη συγκέντρωση της παραγωγής σε δύο από τα τρία κύρια κράτη, την Καλιφόρνια και την Ουάσιγκτον, παρόλο που οι πωλήσεις τους έχουν μειωθεί εδώ και τρία συνεχόμενα έτη.
Αναμένεται ότι αυτή η συνεχιζόμενη υπερπροσφορά θα προκαλέσει ιδιαίτερα ζημία στους μεγάλους παραγωγούς. “Πότε θα δούμε μια διόρθωση της αγοράς για σταφύλια και χύμα κρασί που προορίζεται για φθηνά κρασιά;” ρωτά η έκθεση και απαντά: “Πιθανόν να συμβεί το 2024.”
Το ευέλικτο σύστημα τιμολόγησης φαίνεται ότι έχει “κάποια ανθεκτικότητα” προς το παρόν, ειδικά στα κρασιά Premium, αλλά η έκθεση προειδοποιεί ότι “αστραπιαίες πωλήσεις και αυξημένες εκπτώσεις” είναι πιθανό να εμφανιστούν στο άμεσο μέλλον.
Η έκθεση της Silicon Valley Bank συνδυάζει έρευνες για να αξιολογήσει την απόδοση του κλάδου του κρασιού για το προηγούμενο έτος και να προβεί σε μια σειρά προβλέψεων για το επόμενο έτος. Παρέχει επίσης εισαγωγές σε διάφορα τμήματα του κλάδου, ιδιαίτερα όσον αφορά την απόδοση των αιθουσών γευσιγνωσίας και των πωλήσεων απευθείας στον καταναλωτή (DTC).
Μια έρευνα που δημοσιεύτηκε από την Silicon Valley Bank πέρυσι υπογράμμισε ότι οι τιμές στη Napa είχαν αυξηθεί σημαντικά, φτάνοντας σε μέσο όρο τα 108 δολάρια ανά φιάλη, και ότι οι αμερικανικοί οινοποιοί είχαν γίνει “εξαρτημένοι” από τις αίθουσες γευσιγνωσίας.
Ως αποτέλεσμα, σύμφωνα με την έκθεση, οι παραγωγοί κρασιού θα έπρεπε να εξετάσουν τη δυνατότητα να ανοίξουν μια δεύτερη αίθουσα γευσιγνωσίας σε μια περιοχή που βρίσκεται μακριά από τον οινοποιείο τους, προκειμένου να εκμεταλλευτούν τις πωλήσεις.