Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σε καθοδική πορεία οι πωλήσεις οίνου σε φιάλες, κρατιέται ο ασκός, ανύπαρκτα τα κουτιά αλουμινίου

Από το μεγαλύτερο έως το μικρότερο, κανένας περιέκτης δεν γλιτώνει από τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων κρασιού στα σούπερ μάρκετ.

Κατά την κυλιόμενη χρονιά που έληξε στις 23 Ιουνίου, οι πωλήσεις των ήρεμων οίνων σε μαζική διανομή συνεχίζουν να διαβρώνονται.

Με 664 εκατομμύρια Μονάδες Κατανάλωσης (CU) με 4,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε τζίρο κατά την περίοδο αυτή , οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 4,5% σε όγκο και 2% σε αξία σύμφωνα με το πάνελ IQ της Nielsen. Το κορυφαίο εμπορευματοκιβώτιο με 75% του μεριδίου αγοράς σε αξία και 87% σε όγκο, οι φιάλες αντιπροσωπεύουν 574,9 εκατομμύρια CU για 3,3 δισεκατομμύρια ευρώ (-5 και -1%).

Με 25% του μεριδίου αγοράς σε αξία και 13% σε όγκο, ο μόνος ανταγωνιστής είναι το bag-in-box (BIB) με 84,3 εκατομμύρια CU για 1 δισεκατομμύριο ευρώ (-3 και -2%). Σε αντίθεση με αυτό που λένε ορισμένες μάρκες στον τομέα, «δεν υπάρχει άλμα για τα BIB, αλλά το μερίδιο αγοράς τους σε CU (Μονάδες Κατανάλωσης) αυξάνεται. Διατηρούνται λίγο καλύτερα στις αγορές, αλλά συνολικά τα κρασιά βρίσκονται σε απότομη πτώση», συνοψίζει ο Yannis Chemlal, σύμβουλος αναλυτής της Nielsen, για τον οποίο «δεν περισσεύει κανένα format συσκευασίας».

Πολύ πίσω έρχονται οι συσκευασίες τετραπάκ (8 εκατομμύρια € για 3,3 εκατομμύρια CU , -6% όγκος και σταθερή σε αξία), τα μεγάλα δοχεία (1 εκατομμύρια UA για 7,5 εκατομμύρια €, -13 και -14%), οι πλαστικές σακούλες (400.000 μονάδες για 3,7 € εκατ., -25 και -40%) και σε δοχεία σειράς (λιγότερο από 20.000 UC για 43.000 €, -47 και -46%). Συμπεραίνει κανείς ότι υπάρχει αστοχία στην καταγραφή των τάσεων των κουτιών αλουμινίου. «Τα κουτιά αλουμινίου με κρασί είναι σχεδόν ανύπαρκτα στη μεγάλη διανομή μέχρι σήμερα. Δεν μπορούμε να μιλήσουμε για αλλαγή των τάσεων σε αυτή τη μορφή, καθώς είναι ελάχιστα παρούσες: 3 εθνικά σημεία διανομής, επομένως μόνο το 3% των εμπορικών σημάτων αναφέρονται σε αυτά», αναλύει ο Yannis Chemlal.

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Στο New Hotel, ανάμεσα σε πιάτα που μιλούσαν χαμηλόφωνα και κρασιά που ήξεραν πότε να ξεδιπλωθούν, η ομάδα του Wine Trails συναντήθηκε για κάτι...

VIDEOS

Υπάρχουν συνεντεύξεις που απλώς καταγράφουν λόγια και άλλες που ξετυλίγουν μια ολόκληρη διαδρομή ζωής. Η συζήτηση με τον Χρήστο Ζαφειράκη ανήκει ξεκάθαρα στη δεύτερη...

VIDEOS

Η κάμερα ανοίγει και το οινοποιείο δεν λειτουργεί απλώς ως χώρος, αλλά ως παρακαταθήκη. Ο Χρήστος Ζαφειράκης ανοίγει τις πόρτες του οινοποιείου του και...

REPORTS

Κυκλοφορεί αυτό το Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2025, η νέα γιορταστική έκδοση The Top 50 του Wine Trails, με πλούσια θεματολογία και βάθος αναζήτησης για...