Στην Πορτογαλία, η εταιρεία Fladgate Partnership, γνωστή για τα κρασιά Port της, υπήρξε πρωτοπόρος σε αυτή την προσέγγιση. Το 2010, ο όμιλος εγκαινίασε το Yeatman Hotel, μια πολυτελή εγκατάσταση στη Vila Nova de Gaia. Ο διευθύνων σύμβουλος Adrian Bridge δήλωσε ότι το ξενοδοχείο σχεδιάστηκε για να προσελκύσει περισσότερους τουρίστες στο Πόρτο και να προωθήσει μια συναισθηματική σύνδεση με το κρασί Port μέσω καθηλωτικών εμπειριών. Από το άνοιγμά του, το Yeatman έχει επεκταθεί, συμβάλλοντας σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη του Πόρτο από μόλις 30.000 επισκέπτες ετησίως σε περίπου δύο εκατομμύρια.
Πιο συγκεκριμένα, με βάση αυτή την επιτυχία, η Fladgate εισήγαγε το συγκρότημα World of Wine (WOW) το 2020. Εκτεινόμενο σε 55.000 τετραγωνικά μέτρα, το WOW περιλαμβάνει επτά μουσεία, εστιατόρια και χώρους λιανικής πώλησης. Αυτός ο πολιτιστικός κόμβος έχει ως στόχο να ενισχύσει την ελκυστικότητα της περιοχής στους τουρίστες. Ενώ το έργο απαιτούσε σημαντικές αρχικές επενδύσεις, διαφοροποίησε τις πηγές εσόδων της Fladgate και μείωσε την εξάρτηση αποκλειστικά από τις πωλήσεις κρασιού.
Στη Γαλλία, ο οίκος σαμπάνιας Billecart-Salmon επιδίωξε τη διαφοροποίηση μέσω της Billecart-Salmon Sélection, μιας πλατφόρμας διανομής κρασιών και ποτών τρίτων. Η στρατηγική αυτή επικεντρώνεται στην εισαγωγή εμπορικών σημάτων υψηλής ποιότητας σε πολυτελή εστιατόρια, ξενοδοχεία και εξειδικευμένα καταστήματα. Μια αξιοσημείωτη προσθήκη είναι το JUKES, μια εναλλακτική λύση μη αλκοολούχου κρασιού που δημιουργήθηκε από τον Matthew Jukes, η οποία ανταποκρίνεται στην αυξανόμενη ζήτηση για εκλεπτυσμένες επιλογές μεταξύ των μη πότων.
Παράλληλα, η Αυστραλία προσφέρει περαιτέρω παραδείγματα καινοτομίας. Η Pikes Wines, που εδρεύει στην κοιλάδα Clare Valley, αναζωογόνησε την κληρονομιά της ανοίγοντας ένα ζυθοποιείο το 2014. Η κίνηση αυτή προσέλκυσε νεότερους καταναλωτές, εισάγοντας τους στις προσφορές του οινοποιείου. Το 2018, η Pikes εγκαινίασε επίσης ένα εστιατόριο και μια νέα αίθουσα γευσιγνωσίας, διπλασιάζοντας τις πωλήσεις της απευθείας στον καταναλωτή. Παρόλο που τα περιθώρια κέρδους του εστιατορίου παραμένουν μέτρια, η πρωτοβουλία ενίσχυσε τις σχέσεις με τους πελάτες και αύξησε τις διασταυρούμενες πωλήσεις των προϊόντων της.
Η Unico Zelo, ένα άλλο οινοποιείο της Αυστραλίας, ενσωματώνει την οινοποίηση με την απόσταξη για τη βελτιστοποίηση των πόρων και τη διαχείριση των κινδύνων. Ο ιδρυτής Brendan Carter τονίζει ότι η απόσταξη επιτρέπει τη δημιουργική χρήση των πλεοναζόντων σταφυλιών και των ντόπιων βοτανικών, με αποτέλεσμα προϊόντα όπως βερμούτ και μπράντι που απευθύνονται σε μια ευρύτερη αγορά.
Συνοψίζοντας, γίνεται κατανοητό ότι τα εγχειρήματα αυτά καταδεικνύουν πώς τα οινοποιεία ανταποκρίνονται στις οικονομικές πιέσεις, ενώ παράλληλα απευθύνονται σε ποικίλα ακροατήρια και εξασφαλίζουν μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα. Ο Adrian Bridge σημειώνει ότι η διαχείριση τέτοιων πολύπλευρων επιχειρήσεων αποτελεί πρόκληση, αλλά μπορεί να αποφέρει σημαντικά οφέλη εάν εκτελεστεί αποτελεσματικά, δημιουργώντας συνέργειες που ενισχύουν την κερδοφορία.