Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι οινοπαραγωγοί της Βραζιλίας στοχεύουν να επιτύχουν περισσότερες παγκόσμιες πωλήσεις

Η Giorgia Mezacasa σημειώνει ότι οι οινόφιλοι στο εξωτερικό συχνά αιφνιδιάζονται από το υψηλό επίπεδο των κρασιών που παράγουν οι συνάδελφοί της.

απόδοση Ζήσης Πανάγος

«Ο πελάτης αγοράζει το πρώτο μπουκάλι επειδή είναι περίεργος και εκπλήσσεται από την ποιότητα», λέει η κυρία Mezacasa, η οποία είναι επόπτρια εξαγωγών για το Aurora, το μεγαλύτερο οινοποιείο στη Βραζιλία.

«Έτσι, το δεύτερο μπουκάλι που αγοράζουν αποτελεί μια επιβεβαίωση ότι παράγουμε κρασί κορυφαίας ποιότητας».

Η Βραζιλία δεν είναι η πρώτη χώρα που οι περισσότεροι άνθρωποι έχουν σχέση με το κρασί. Μεγάλο μέρος του αχανούς έθνους έχει τροπικό καιρό που είναι πολύ ζεστός και υγρός για την καλλιέργεια αμπέλων.

Ωστόσο, στο νότιο άκρο της Βραζιλίας, κοντά στα σύνορα της Αργεντινής και της Ουρουγουάης, το κλίμα είναι πολύ πιο ήπιο. Και εδώ, στην πολιτεία του Ρίο Γκράντε ντο Σουλ, η Βραζιλία έχει τώρα μια ακμάζουσα βιομηχανία κρασιού, με περισσότερα από 1.000 οινοποιεία.

Πέρυσι, η Βραζιλία παρήγαγε συνολικά 3,6 εκατομμύρια εκατόλιτρα κρασιού, σύμφωνα με στοιχεία ανά χώρα από τον Διεθνή Οργανισμό Αμπέλου και Οίνου. Αυτό είναι σίγουρα αρκετό για ένα καλό πάρτι, αλλά είναι μικρό σε σύγκριση με τους γίγαντες του κόσμου του κρασιού.

Παράλληλα, η Ιταλία, ο μεγαλύτερος παραγωγός, έκανε 50,2 εκατομμύρια εκατόλιτρα το 2021, ενώ η δεύτερη Γαλλία ήταν 37,6 εκατομμύρια. Εν τω μεταξύ, η Αργεντινή, η οποία έχει τον μεγαλύτερο οινοποιητικό τομέα στη Νότια Αμερική, ανήλθε συνολικά σε 12,5 εκατομμύρια εκατόλιτρα.

Για να προσπαθήσει να την βοηθήσει να καλυφθεί, η Βραζιλία συνεχίζει τώρα μια εξαγωγική προσπάθεια, ελπίζοντας να ενθαρρύνει τους θαυμαστές του κρασιού σε όλο τον κόσμο να δοκιμάσουν τα μπουκάλια της. Αυτή τη στιγμή εξάγει μόλις το 2% της παραγωγής της.

Όπως εξηγεί ο Rafael Romagna, διευθυντής στο πρακτορείο εξαγωγών Wines of Brazil, υπάρχει στρατηγική προσέγγιση.

Η οργάνωσή του ιδρύθηκε το 2004 από τον οργανισμό εμπορίου κρασιού, Brazilian Union of Ampelle, για να συνεργαστεί με την κυβέρνηση για την εισαγωγή βραζιλιάνικων μπουκαλιών σε εκθέσεις κρασιού και εμπορικές εκθέσεις σε όλο τον κόσμο.

Αντί λοιπόν κάθε βραζιλιάνικο οινοποιείο να πρέπει να κάνει προώθηση στο εξωτερικό μόνο του, το Wines of Brazil θα το έκανε για όλους. «Ένα βραζιλιάνικο οινοποιείο δύσκολα θα είχε τους τρόπους να αντέξει το κόστος για να πάει μόνο του σε αυτές τις εκδηλώσεις», λέει ο κ. Romagna.

«Στο πλαίσιο της στρατηγικής, η Wines of Brazil εγγράφει βραζιλιάνικα κρασιά σε τυφλές γευσιγνωσίες, συχνά με θετικά αποτελέσματα. Η χώρα μας δεν αναγνωρίζεται ακόμη ως παραγωγός, έτσι οι άνθρωποι εκπλήσσονται όταν ανακαλύπτουν ότι είχαν μόλις δοκιμάσει ένα βραζιλιάνικο κρασί και πολλά άλλα από αυτό, ένα προϊόν με υψηλή ποιότητα».

Μάλιστα, η κα Mezacasa της Aurora σημειώνει ότι απαιτείται υπομονή για να δημιουργηθεί μια εξαγωγική επιχείρηση. «Τα πράγματα δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη και χρειάζεται μια ολόκληρη μελέτη για να καθοριστεί ότι ένα προϊόν έχει καλή αποδοχή από πελάτες στο εξωτερικό».

Προσθέτει ότι ενώ το βραζιλιάνικο κρασί πιθανότατα θα συγκριθεί με αυτό των γειτόνων της Αργεντινής και Ουρουγουάης, η εστίασή τους είναι κυρίως στα κόκκινα, ενώ η Βραζιλία έχει αναπτύξει μια εξειδίκευση στα αφρώδη κρασιά που παρασκευάζονται με τον ίδιο τρόπο όπως η σαμπάνια.

«Προτιμάμε να επικεντρωνόμαστε σε αυτό που κάνουμε καλύτερα… το αφρώδες κρασί», τονίζει η ίδια.

 

Παγκόσμιο εμπόριο

Η Aurora εξάγει τώρα το κρασί της αφρώδες, κόκκινο, λευκό και ροζέ σε περισσότερες από 20 χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας και της Ιαπωνίας. Το ίδιο το οινοποιείο ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1930 και παραμένει ένας συνεταιρισμός που ανήκει σε περίπου 1.100 οικογένειες που όλες καλλιεργούν τα δικά τους σταφύλια.

Ο Flavio Pizzato, συνεργάτης στο άλλο βραζιλιάνικο οινοποιείο Pizzato, λέει ότι η χώρα που διεξήγαγε το Παγκόσμιο Κύπελλο του 2014 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2016 βοήθησε στην ενίσχυση των εξαγωγών κρασιού, καθώς οι δύο εκδηλώσεις αύξησαν το παγκόσμιο ενδιαφέρον για όλα τα πράγματα από τη Βραζιλία.

Η εταιρεία του εξάγει τώρα στην Αγγλία, τη Γερμανία και τις ΗΠΑ και συμφωνεί ότι πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για να αυξήσετε τη ζήτηση στο εξωτερικό.

«Η εξαγωγή είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο. Δεν είναι μια περιπέτεια κάποιου που θέλει να εξάγει μια φορά, είναι συνεχής δουλειά. Και το βραζιλιάνικο κρασί έχει εξελιχθεί πολύ, όχι μόνο ποιοτικά , αλλά και εμπορικά.»

Για τον Rafael Boscaini, αναλυτή εξαγωγών σε ένα τρίτο βραζιλιάνικο οινοποιείο, το Miolo, οι πωλήσεις στο εξωτερικό οδηγούνται από τα κρασιά που παίρνουν καλές βαθμολογίες σε διεθνείς επαγγελματικές γευσιγνωσίες. Γεγονός που οδηγεί τους αγοραστές στο να το προσέξουν.

Έπειτα, ο κ. Boscaini προσθέτει ότι τα κονσερβοποιημένα οινοποιεία της Βραζιλίας παράγουν πλέον κρασιά σε διάφορα σημεία τιμών. «Ορισμένες χώρες αναζητούν πιο προσιτά κρασιά, άλλες προτιμούν πιο ακριβά κρασιά, επομένως είναι πολύ ιδιαίτερο».

Ο Evan Goldstein, ένας master sommelier με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, λέει ότι η ποιότητα μπορεί να είναι πολύ υψηλή. «Ενώ η Βραζιλία μπορεί να είναι ένας νέος συμμετέχων για πολλούς στην παγκόσμια σκηνή του κρασιού, μόλις οι άνθρωποι δοκιμάσουν τα κρασιά, εκπλήσσονται ευχάριστα και ενθουσιάζονται στην κορυφή της σειράς προσφορών».

Η κυρίαρχη του κρασιού Rebecca Gibb, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, λέει ότι το πρόβλημα για τους Βραζιλιάνους οινοποιούς είναι να ενθαρρύνουν τους ξένους καταναλωτές να τα δοκιμάσουν εξαρχής.

«Αν και δεν υπάρχει τίποτα να πούμε ότι η Βραζιλία δεν μπορεί να βρει μια μικρή θέση στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς μεγάλη επιτυχία σε όγκους πωλήσεων, αλλά υπάρχουν ορισμένοι ανοιχτόμυαλοι εισαγωγείς που θα μπορούσαν να το υπερασπιστούν», λέει.

«Θα πρέπει να υπάρχει μια συναρπαστική τιμή, επίπεδο ποιότητας ή ένα χαρακτηριστικό στυλ κρασιού όπως το σαβινιόν μπλαν της Νέας Ζηλανδίας ή το αργεντίνικο μαλμπέκ για να κερδίσει κανείς πραγματική έλξη. Τα αφρώδη κρασιά της Βραζιλίας, για παράδειγμα, είναι καλά, αλλά γιατί πίνει τακτικά σαμπάνια, prosecco ή cava θα επιλέξω τις βραζιλιάνικες φούσκες;»

Πίσω στη Βραζιλία, η κ. Mezacasa ελπίζει ότι οι Βρετανοί καταναλωτές θα δώσουν μια ευκαιρία στο βραζιλιάνικο κρασί.

«Όσον αφορά το κρασί, η Βραζιλία είναι ακόμα σχετικά άγνωστη, επομένως τα κρασιά μας φαίνονται εξωτικά», τονίζει. «Και αυτό είναι που τραβά την προσοχή των ανθρώπων».

 

ΠΗΓΗ: bbc.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το The Top 50 παρουσιάζει τις 50 ετικέτες κρασιών που ξεχώρισε το 2024, η συντακτική ομάδα του Wine Trails. Η έμπειρη ομάδα του Wine...

REPORTS

Η ετικέτα Cabernet Sauvignon Puente Alto εσοδείας 2021 από την χιλιανή Vina Don Melchor, βρέθηκε στην κορυφή της λίστας των 100 καλύτερων κρασιών του...

REPORTS

Η Βουργουνδία βρίσκεται σε «ευνοϊκή θέση» με θετική ανάπτυξη τόσο στη γαλλική όσο και στην εξαγωγική αγορά, παρά τη χαμηλή απόδοση της εσοδείας 2024,...

REPORTS

Οι έντονες βροχοπτώσεις, οι σφοδρές χαλαζοθύελλες και οι παγετοί συνέβαλαν στη συρρίκνωση των αποδόσεων για πολλούς οινοπαραγωγούς του Chablis το 2024, αν και η...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Εξεπλάγησαν ευχάριστα οι 15 Γερμανοί σομελιέ και επαγγελματίες του οίνου από την δυναμικότητα και την ποικιλομορφία των terroir της Πελοποννήσου, καθώς μέσα από τις...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Την Πέμπτη 5 Δεκεμβρίου θα διεξαχθεί το συνέδριο με θέμα « Η άμπελος και ο οίνος στις Ελληνογαλλικές σχέσεις: 2600 έτη αμοιβαίων επιδράσεων» υπό...

REPORTS

Γιατί ευνοούνται οι αμπελουργικές ζώνες Αμυνταίου και Μαντινείας, έναντι της Σαντορίνης; Υπερέχουν οι γηγενείς ποικιλίες, σε σχέση με τις ξενικές; Πώς επηρεάζει η πρωίμιση...

REPORTS

Η επιστροφή του Ντόναλντ Τραμπ στην προεδρία των Ηνωμένων Πολιτειών έχει φέρει σε εγρήγορση τη γαλλική οινοβιομηχανία, υπενθυμίζοντας με ανησυχία τις επιπτώσεις του λεγόμενου...