Η Έκθεση Direct-to-Consumer Wine Shipping Report από το Sovos ShipCompliant and Wines Vines Analytics, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, έδειξε ότι οι συνολικές αποστολές έφτασαν τα 4,2 δισεκατομμύρια το 2021, καθώς η τιμή της φιάλης εκτινάχθηκε κατά 11,8% στα 41,16 δολάρια.
Αυτό αντιπροσώπευε την υψηλότερη τιμή σε μια δεκαετία, ενισχύοντας τη συνολική αξία του DTC κατά 13,4%.
Ωστόσο, μετά την άνευ προηγουμένου αύξηση του όγκου του περασμένου έτους, που σημείωσε άλμα στις αποστολές κρασιού xxx%, το 2021 είδε τη μικρότερη αλλαγή όγκου από έτος σε έτος, με αύξηση μόλις 1,4% σε 8,5 εκατομμύρια περιπτώσεις.
Ο Larry Cormier, αντιπρόεδρος, γενικός διευθυντής της Sovos ShipCompliant είπε ότι ήταν μια αντιστροφή των τάσεων του 2020, σε μεγάλο βαθμό λόγω της επαναλειτουργίας του on-trade. «Λιγότεροι καταναλωτές στέλνουν φθηνότερα κρασιά για να πιουν στο σπίτι και αντ’ αυτού επέστρεψαν στην αγορά αυτών των κρασιών ενώ έτρωγαν και πίνουν έξω. Και ακριβώς καθώς αυτοί οι αγοραστές συνέχισαν αυτό που έμοιαζε περισσότερο με τα μοτίβα αγορών τους πριν από την πανδημία DTC, οι πρώτοι αγοραστές του 2020 που παρέμειναν στο κανάλι προσάρμοσαν επίσης τις αγοραστικές τους συνήθειες προς τα πάνω».
Η Napa παρέμεινε ισχυρή σε πωλήσεις αξίας, αντιπροσωπεύοντας το 45% της αξίας του συνολικού ναυτιλιακού καναλιού DTC το 2021 και σημειώνοντας αύξηση 299 εκατομμυρίων δολαρίων στην αξία των αποστολών σε σύγκριση με το 2020. Αυτό αντιστοιχούσε στο 60,3% της συνολικής αύξησης στη συνολική η αξία του καναλιού το 2021, ανέφερε η έκθεση.
«Ενώ πολλές περιοχές γνώρισαν κάποιο επίπεδο ανάπτυξης το 2021, καμία δεν ήταν τόσο εντυπωσιακή όσο η αύξηση της αξίας των αποστολών DTC της Napa σχεδόν 300 εκατομμυρίων δολαρίων», δήλωσε ο Andrew Adams, συντάκτης Αναφοράς Wine Analytics στο Wines Vines Analytics. «Οι αυξήσεις στην τιμή ανά φιάλη που αποστέλλεται βοήθησαν στην εξισορρόπηση των μειώσεων του όγκου που αντιμετώπισαν ορισμένες περιοχές, δημιουργώντας μια συνολική αύξηση της αξίας για τη Δυτική Ακτή».
Ωστόσο, δεν αφορούσε μόνο τη Νάπα – το Όρεγκον συνέχισε να βλέπει τις αποστολές να αυξάνονται, με αύξηση 12,9% στον όγκο πωλήσεων και αξίες να αυξάνονται κατά 18,7%, καθιστώντας την την περιοχή με τις καλύτερες επιδόσεις το 2021. Μια άλλη αξιοσημείωτη πολιτεία ήταν το Κεντάκι, μια νεοεισερχόμενη στο το κανάλι μετά από αλλαγές στους νόμους DTC όταν τέθηκαν σε ισχύ τον Δεκέμβριο του 2020. Τους επόμενους 12 μήνες οι αποστολές αυξήθηκαν κατά 244,8%.
Παρόλο που τα μεγαλύτερα οινοποιεία με χαμηλότερες τιμές σημείωσαν μικρότερα κέρδη αξίας, μπόρεσαν να ανακάμψουν από την πτώση της αξίας του περασμένου έτους, η οποία είδε τη μέση τιμή ανά φιάλη να πέφτει κατά 17,3% το 2020. Η μέση τιμή ανέκαμψε κατά περίπου 4,5% αύξηση το 2021. Με τα οινοποιεία να αντιπροσωπεύουν περίπου το 18,7% του συνολικού όγκου αποστολών DTC το 2021.
«Καθώς ο κόσμος άρχισε να ανοίγει ξανά, οι Αμερικανοί οινοπότες έγιναν πολύ πιο άνετοι να επισκέπτονται τα οινοποιεία αυτοπροσώπως, να επιστρέφουν στην αγορά κρασιού από το κατάστημα και να τρώνε σε εστιατόρια και όχι μόνο στο σπίτι», δήλωσε ο σύμβουλος ποτών Danny Brager.
«Ωστόσο, ακόμα κι ενώ συνέβαινε αυτό, οι αποστολές DtC παρέμειναν εξαιρετικά ισχυρές το 2021. Τώρα, καθώς ο αντίκτυπος του COVID-19 στα ταξίδια και τον τουρισμό μειώνεται, υπάρχει κάθε λόγος να πιστεύουμε ότι οι αποστολές DTC με βάση τις επισκέψεις στο οινοποιείο και οι νέες συνδρομές σε κλαμπ θα είναι ισχυρές το 2022 .»
Πηγή: thedrinkbusiness.com