Σε εξήντα χρόνια, η κατανάλωση των γαλλικών κρασιών μειώθηκε κατά 70%, πέφτοντας από πάνω από 120 λίτρα ετησίως και ανά κάτοικο το 1960, σε λιγότερο από 40 λίτρα ετησίως το 2020. Αυτό το φαινόμενο της υποκατανάλωσης εντείνεται για τα κόκκινα κρασιά από το 2010 έως το 2021, οι πωλήσεις τους μειώθηκαν κατά 33% σε υπεραγορές και σουπερμάρκετ, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI για το FranceAgriMer.
Παρόλ’ αυτά υπάρχει μια άλλη τάση που αναδεικνύεται. Στο Languedoc, στην περιοχή Cazouls-les-Béziers (Hérault), η Jocelyne Travers, υπεύθυνη του συνεταιριστικού οινοποιείου Vignerons du Pays d’Ensérune, παραμένει αισιόδοξη. Οι πωλήσεις μειώνονται σε ποσότητα αλλά αυξάνονται σε αξία. «Το συνεταιριστικό οινοποιείο λειτουργεί καλά, και αν τα κόκκινα είναι στάσιμα, τα λευκά εκρήγνυνται!». Υπάρχει μεγάλη κινητικότητα, εστιάζουμε στον οινοτουρισμό, βασιζόμενοι σε πολλές δραστηριότητες: εργαστήρια φαγητού και κρασιού το χειμώνα, βραδιές το καλοκαίρι, επισκέψεις στην cava, πρωινά με στρείδια και κρασί…. Τώρα πουλάμε περισσότερες συσκευασίες που συνδυάζουν κρασί και τοπικά προϊόντα παρά μόνο συσκευασίες κρασιών. Αναδεικνύουμε τους ντόπιους παραγωγούς μας. Ο πελάτης είναι ευαίσθητος σε αυτήν την προσέγγιση».
ΠΗΓΗ: ΚΕΟΣΟΕ