Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Έως 26 Ιουλίου αιτήσεις για το πρόγραμμα προώθησης οίνων σε Τρίτες Χώρες

Έως τις 26 Ιουλίου καλούνται για αιτήσεις οι οργανώσεις οινοπαραγωγών στο πρόγραμμα «Προώθηση οίνων σε Τρίτες Χώρες», για την κάλυψη δαπανών προώθησης σε χώρες-στόχους.

Η ανωτέρω προθεσμία αφορά στην υποβολή αιτήσεων στήριξης για την περίοδο 2023-2024 με καταληκτική ημερομηνία υλοποίησης των δράσεων των εγκεκριμένων προγραμμάτων την 20η Σεπτεμβρίου 2024.

Δικαιούχοι της παρέμβασης προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες είναι επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών, ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών, προσωρινές ή μόνιμες ενώσεις δύο ή περισσότερων παραγωγών και διεπαγγελματικές οργανώσεις

Για τις ανάγκες της παρούσας, οι επιλέξιμες τρίτες χώρες-στόχοι για την προώθηση οίνων σε αυτές κατηγοριοποιούνται στις ακόλουθες τρεις ομάδες:

α) Ομάδα Ι: Η.Π.Α., Καναδάς, Ηνωμένο Βασίλειο,

β) Ομάδα ΙΙ: Κίνα, Ρωσία, Ινδία, Ελβετία, Αυστραλία, Ιαπωνία, Βραζιλία, Ν. Κορέα, Σιγκαπούρη, γ) Ομάδα ΙΙΙ: Νορβηγία, Νέα Ζηλανδία, Σερβία, Τουρκία, Ουκρανία, Αρμενία, Αζερμπαϊτζάν, Λευκορωσία, Γεωργία, Καζακστάν, Μολδαβία, Ουζμπεκιστάν, οι λοιπές Βαλκανικές χώρες καθώς και οι λοιπές χώρες των γεωγραφικών ζωνών της Αφρικής, Βόρειας Αμερικής, Λατινικής Αμερικής, Νοτιοανατολικής Ασίας, Εγγύς και Μέσης Ανατολής.

Επιλέξιμες δράσεις

  1. Επιλέξιμες δράσεις της παρέμβασης, με τις υποκείμενες ενέργειές τους, για την προώθηση των οίνων σε τρίτες χώρες, είναι οι ακόλουθες (περ. ια’ της παρ. 1 του άρθρου 58 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115):

α) Δράση 1: Δημόσιες σχέσεις και προωθητικές ή διαφημιστικές δραστηριότητες στα μέσα ενημέρωσης.

β) Δράση 2: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις, ιδίως παρουσιάσεις, γευσιγνωσίες οίνου, επιδείξεις σε σημεία πώλησης, συναντήσεις με αγοραστές, γεύματα/δείπνα με εμπειρογνώμονες, εκπαιδευτικά ταξίδια στην Ελλάδα σε περιοχές παραγωγής των προς προώθηση οίνων και συμμετοχή σε εκθέσεις.

γ) Δράση 3: Ενημερωτικές εκστρατείες μέσω διαφημιστικού ή προωθητικού υλικού, όπως φυλλάδια, αφίσες, δελτία τύπου, ενημερωτικό υλικό, DVD, gadget. Οι ενέργειες που περιλαμβάνει η Δράση 3 είναι: αα) δημιουργία και παραγωγή έντυπου και διαφημιστικού υλικού, ββ) μετάφραση περιεχομένων, γγ) ταχυδρομική αποστολή του προωθητικού υλικού.

δ) Δράση 4: Μελέτες νέων αγορών και αξιολόγησης.

  1. Οι δράσεις της παρ.1 και οι υποκείμενες ενέργειές τους είναι επιλέξιμες για στήριξη εφόσον πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις: α) τα προϊόντα προορίζονται για άμεση κατανάλωση και υπάρχουν για αυτά ευκαιρίες εξαγωγής ή δυνητικές νέες εμπορικές διέξοδοι στις στοχευόμενες τρίτες χώρες, β) η προέλευση του προϊόντος αναφέρεται στο πλαίσιο μιας δράσης ενημέρωσης ή προώθησης, στην περίπτωση οίνων ΠΟΠ ή ΠΓΕ, γ) η στηριζόμενη δράση καθορίζεται σαφώς, ιδίως με την αναφορά των υπό εξέταση προϊόντων, την περιγραφή των ενεργειών προώθησης των πωλήσεων και την ένδειξη του εκτιμώμενου κόστους, δ) τα μηνύματα ενημέρωσης και προώθησης βασίζονται στις εγγενείς ιδιότητες του οίνου και είναι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία των τρίτων χωρών τις οποίες στοχεύουν.

Χρηματοδοτικό σχήμα

  1. Η χρηματοδοτική συνδρομή της ένωσης στις δράσεις προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες αποτελεί το 50% των επιλέξιμων δαπανών, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 59 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115.
  2. Όταν οι δράσεις προώθησης δεν γίνονται υπέρ μεμονωμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων και δεν ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα αυτών, χορηγείται εθνική ενίσχυση ύψους 30% των επιλέξιμων δαπανών σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.  7 του άρθρου 59 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115. Η ιδία συμμετοχή αποτελεί το 20% των επιλέξιμων δαπανών. Στην περίπτωση αυτή προβάλλεται με απλή περιγραφή μόνο η ποιότητα, η φήμη και τα άλλα χαρακτηριστικά των οίνων ΠΟΠ, ΠΓΕ μιας συγκεκριμένης περιοχής, όπως αυτά ορίζονται στις προδιαγραφές του προϊόντος, καθώς και ποικιλιακών οίνων.
  3. Όταν οι δράσεις προώθησης γίνονται υπέρ συγκεκριμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων, η εθνική ενίσχυση είναι μηδενική και η ιδία συμμετοχή αποτελεί το 50% των επιλέξιμων δαπανών

Αναλυτικά θα βρείτε το σχετικό ΦΕΚ  διαθέσιμο εδώ.

Έως 26 Ιουλίου αιτήσεις για το πρόγραμμα Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων

Αιτήματα έως και την 26η Ιουλίου 2024 στην Διεύθυνση Προώθησης Γεωργικών Προϊόντων καλούνται να κάνουν οι οργανώσεις οινοπαραγωγών για το πρόγραμμα «Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων».

Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θέτει ως στόχους:

α) Την παροχή ενημέρωσης προς τους καταναλωτές και τους επαγγελματίες του οινικού κλάδου όσον αφορά την υπεύθυνη κατανάλωση οίνου και τον κίνδυνο που συνδέεται με την επιβλαβή κατανάλωση αλκοόλ, δίνοντας έμφαση στην επιβλαβή κατανάλωση οίνων αγνώστου προελεύσεως, β) Την παροχή ενημέρωσης προς τους καταναλωτές όσον αφορά το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων σε σχέση με τη συγκεκριμένη ποιότητα, τη φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή της προέλευσής του, ή των γεωργικών πρακτικών που εφαρμόστηκαν που είναι φιλικές προς το περιβάλλον,

γ) Την αναβάθμιση της γνώσης των επαγγελματιών του κλάδου της HORECA σε σχέση με το καθεστώς που διέπει τους οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις (ΠΟΠ και ΠΓΕ) καθώς και τη λελογισμένη κατανάλωση οίνων,

δ) Την εκπαίδευση των επαγγελματιών του οινικού κλάδου και της γαστρονομίας καθώς και των καταναλωτών στις χώρες στόχους της ΕΕ όσον αφορά το καθεστώς που διέπει τους οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις και οίνους βιολογικής παραγωγής σε σχέση με τη συγκεκριμένη ποιότητα, τη φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή της προέλευσής του, ή των γεωργικών πρακτικών που εφαρμόστηκαν που είναι φιλικές προς το περιβάλλον,

ε) Τη βελτίωση της εικόνας που διέπει τους ενωσιακούς οίνους με γεωγραφικές ενδείξεις

Χώρες Στόχοι

Για τις ανάγκες της παρούσας οι επιλέξιμες χώρες-στόχοι για την ενημέρωση σε αυτές κατηγοριοποιούνται στις ακόλουθες τρεις ομάδες:

α) Ομάδα Ι: Ελλάδα, Γερμανία, Πολωνία,

β) Ομάδα ΙΙ: Κύπρος, Βέλγιο, Ολλανδία, Δανία, Σουηδία, Φινλανδία, Αυστρία,

γ) Ομάδα ΙΙΙ: Λοιπές χώρες Ε.Ε.

Δικαιούχοι

Δικαιούχοι της παρέμβασης Ενημέρωση για την υπεύθυνη κατανάλωση οίνων και το ενωσιακό καθεστώς των προστατευόμενων ονομασιών προέλευσης και των προστατευόμενων γεωγραφικών ενδείξεων είναι α) επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις οινοπαραγωγών, ενώσεις οργανώσεων οινοπαραγωγών, προσωρινές ή μόνιμες ενώσεις δύο ή περισσότερων παραγωγών και διεπαγγελματικές οργανώσεις.

Επιλέξιμες δράσεις

α) Η Δράση 1: Ενημερωτικές εκστρατείες. Οι ενέργειες που περιλαμβάνει η Δράση 1 είναι: αα) ενημερωτική εκστρατεία στο γενικό και εξειδικευμένο τύπο, ββ) ενημερωτική εκστρατεία στην τηλεόραση και το ραδιόφωνο, γγ) ενημερωτική εκστρατεία στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δδ) ενημερωτική εκστρατεία, ιδίως σε σχολεία και ινστιτούτα, εε) ενημερωτική εκστρατεία μέσω οπτικοακουστικού, εντύπου ή άλλου υλικού, όπως φυλλάδια, αφίσες, DVD, gadget.

β) Η Δράση 2: Συμμετοχή σε εκδηλώσεις ιδίως παρουσιάσεις, γευσιγνωσίες, και εκθέσεις. Οι ενέργειες που περιλαμβάνει η Δράση 2 είναι:

αα) ενοικίαση χώρων ή περιπτέρων ιδίως για εκθέσεις, παρουσιάσεις και γευσιγνωσίες,

ββ) ενοικίαση ή αγορά απαραίτητου εξοπλισμού,

γγ) ενοικίαση οθονών και άλλων ηχοσυστημάτων,

δδ) προβολή οπτικοακουστικού υλικού,

εε) αγορά, μεταφορά οίνου και υλικών (όπως έντυπα), στστ) γεύματα και δείπνα,

ζζ) ταξίδια προσκεκλημένων, όπως δημοσιογράφοι, ειδικοί, στον τόπο διεξαγωγής των εκδηλώσεων,

ηη) ταξίδια εισαγωγέων, ως προσκεκλημένων, στον τόπο διεξαγωγής των εκδηλώσεων. Οι ενέργειες της Δράσης 2 είναι επιλέξιμες εφόσον οι εκδηλώσεις συγκεντρώνουν επαγγελματίες από τουλάχιστον όλες τις χώρες στόχους που περιλαμβάνει το πρόγραμμα του δικαιούχου.

  1. Οι δράσεις της παρ. 1 και οι υποκείμενες ενέργειές τους είναι επιλέξιμες για στήριξη εφόσον πληρούνται οι παρακάτω προϋποθέσεις:

α) Αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα πλεονεκτήματα των ενωσιακών γεωργικών προϊόντων και τα υψηλά πρότυπα που εφαρμόζονται στις μεθόδους παραγωγής τους στην Ένωση,

β) αύξηση της ευαισθητοποίησης σχετικά με τα ενωσιακά συστήματα ποιότητας σε σχέση με τη συγκεκριμένη ποιότητα, τη φήμη ή άλλα χαρακτηριστικά του οίνου λόγω του ειδικού γεωγραφικού περιβάλλοντος ή της προέλευσής του,

γ) ενημέρωση που προβλέπεται βασίζεται στις εγγενείς ιδιότητες του οίνου ή τα χαρακτηριστικά του και δεν αφορά τα εμπορικά σήματα ούτε ενθαρρύνει την κατανάλωση κάποιου οίνου λόγω της συγκεκριμένης προέλευσής του.

Ωστόσο, η προέλευση ενός οίνου μπορεί να αναφέρεται στο πλαίσιο της ενημερωτικής δραστηριότητας. Όλες οι πληροφορίες που αφορούν τις συνέπειες της κατανάλωσης οίνου στην υγεία και τη συμπεριφορά βασίζονται σε εν γένει αποδεκτά επιστημονικά δεδομένα και είναι συμβατές με την προσέγγιση της εθνικής αρχής που είναι αρμόδια για τη δημόσια υγεία στο κράτος μέλος στο οποίο διεξάγονται οι δράσεις,

δ) ενημέρωση των καταναλωτών σχετικά με την υπεύθυνη κατανάλωση οίνου και τον κίνδυνο που συνδέεται με την επιβλαβή κατανάλωση οίνου. Τα κράτη μέλη διασφαλίζουν ότι το διαφημιστικό υλικό για γενική προώθηση και προώθηση σημάτων ποιότητας φέρει το έμβλημα της Ένωσης και περιλαμβάνει την ακόλουθη δήλωση: «Με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης». Το έμβλημα και η δήλωση περί χρηματοδότησης εμφανίζονται σύμφωνα με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ορίζονται στον Εκτελεστικό Κανονισμό (ΕΕ) αριθ. 821/2014 της Επιτροπής.

Χρηματοδοτικό σχήμα

  1. Η χρηματοδοτική συνδρομή της Ένωσης στις δράσεις ενημέρωσης αποτελεί το 50% των επιλέξιμων δαπανών, σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 59 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115.
  2. Η εθνική ενίσχυση στις δράσεις ενημέρωσης στα κράτη μέλη αποτελεί το 30% των επιλέξιμων δαπανών σύμφωνα με την παρ. 7 του άρθρου 59 του Κανονισμού (ΕΕ) 2021/2115. Στην περίπτωση αυτή, η ιδία συμμετοχή αποτελεί το 20% των επιλέξιμων δαπανών.
  3. Οι δράσεις ενημέρωσης δεν γίνονται υπέρ συγκεκριμένων επιχειρήσεων ή υπέρ εμπορικών σημάτων και δεν ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να αγοράσουν τα προϊόντα αυτών. Στις δράσεις ενημέρωσης προβάλλεται με απλή περιγραφή μόνο η ποιότητα, η φήμη και τα άλλα χαρακτηριστικά των οίνων ΠΟΠ, ΠΓΕ μιας συγκεκριμένης περιοχής, όπως αυτά ορίζονται στις προδιαγραφές του προϊόντος.
  4. Για την ενέργεια (ηη) της δράσης 2 σχετικά με ταξίδια εισαγωγέων, ως προσκεκλημένων, στον τόπο διεξαγωγής των εκδηλώσεων, δεν χορηγείται εθνική ενίσχυση.

Θα βρείτε το σχετικό ΦΕΚ  διαθέσιμο εδώ.

Advertisement
Advertisement

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Παρατείνεται με απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, η οποία δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ (6945), κατά 12 μήνες από την αρχική ημερομηνία λήξης τους,...

REPORTS

Παρατείνεται με απόφαση του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης έως και την 31η Δεκεμβρίου 2024 η προθεσμία υποβολής αιτήσεων στήριξης προγραμμάτων προώθησης οίνων σε τρίτες χώρες.

REPORTS

Η ομάδα κορυφής για τις πολιτικές του αμπελοοινικού τομέα της ΕΕ συνιστά στην Κομισιόν να δοθεί ευελιξία στη δημοσιονομική διαχείριση της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής...

REPORTS

Ο Γάλλος καθηγητής οικονομικών Jean-Marie Cardebat αναμένει το τέλος της κρίσης στις πωλήσεις κρασιού το επόμενο έτος. Ο Cardebat, ο οποίος διδάσκει στο διεθνές...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Αυτό που εύκολα φέρνει στο φως κάθε καλόπιστη αναζήτηση γύρω από το ελληνικό κρασί, είναι το βάθεμα της γνώσης και η ωριμότητα σε ένα...

VIDEOS

Μην χάσετε την ετήσια έκδοση που κυκλοφορεί Σάββατο 21 Δεκεμβρίου.

VIDEOS

Συνέντευξη στο The Top 50 By Wine Trails, κυκλοφορεί Σάββατο 21 Δεκεμβρίου μαζί με την Agrenda.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Με εορταστική διάθεση και το «πνεύμα των Χριστουγέννων» να νοιάζεται τους ανθρώπους της γ΄ηλικίας, το Μουσείο Οίνου του Ε.Ο.Σ Σάμου ανοίγει και πάλι τις...