Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Σε αύξηση εξαγωγών οίνου κατά 25% εντός 3ετίας ποντάρει η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας

Εξαγωγές και οινοτουρισμός είναι οι δύο αναπτυξιακοί βραχίονες στους οποίους θα επενδύσει ανθρώπινο κι οικονομικό κεφάλαιο η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας προκειμένου, στα επόμενα 2-3 χρόνια, να κάνει ακόμη πιο αισθητό το ήδη ισχυρό αποτύπωμα του αμπελοοινικού τομέα της περιοχής στην τοπική κοινωνία και οικονομία.

Σε αύξηση εξαγωγών οίνου κατά 25% εντός 3ετίας ποντάρει η Περιφέρεια Αν. Μακεδονίας

«Με βάση το σχεδιασμό μας, στόχος είναι να αυξήσουμε την εξαγωγική βάση της Περιφέρειας στον αμπελοοινικό τομέα κατά περίπου 20%-25% μέσα στην επόμενη τριετία, ενισχύοντας το κομμάτι της παραγωγής όσο και τη μεταποίηση», ανέφερε ο Οδυσσέας Βουρβουκέλης, οινοποιός και ειδικός σύμβουλος του Περιφερειάρχη ΑΜΘ, υπεύθυνος του Γραφείου Εξωστρέφειας της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

Μιλώντας σε ειδική εκδήλωση στο πλαίσιο της διοργάνωσης «Χάρτης των Γεύσεων», που πραγματοποιήθηκε το διήμερο 29-30 Νοεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Βουρβουκέλης εστίασε στα κρασιά, στις τοπικές ποικιλίες, στους παραγωγούς, αλλά και στη σύγχρονη οινική ταυτότητα της Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, δίδοντας το στίγμα των σχεδίων της Περιφέρειας για την επόμενη ημέρα του κλάδου.

«Ποντάρουμε πάρα πολύ στο οινοτουριστικό και το εξαγωγικό κομμάτι, αναδεικνύοντας παράλληλα και τις τοπικές μας ποικιλίες», επισήμανε ο ομιλητής, υπενθυμίζοντας πως στα γεωγραφικά όρια της Περιφέρειας δραστηριοποιούνται, σήμερα, 39 μικρά και μεγαλύτερα οινοποιεία, τα οποία δημιουργούν ένα συνολικό οικοσύστημα στο οποίο, άμεσα και έμμεσα, απασχολούνται περί τα 1.500 άτομα. Από αμπελουργούς, έως οινολόγους, συσκευαστές, μεταφορείς, εργαζόμενους στον τουρισμό κι απλούς εργάτες σε διάφορες συγγενείς δραστηριότητες. Η εκτιμώμενη δε, ακαθάριστη αξία παραγωγής της αμπελουργικής δραστηριότητας ανέρχεται σε περίπου 12-15 εκατ. ευρώ ετησίως, με σημαντικά μάλιστα περιθώρια αύξησης, όπως ανέφερε.

Όσον αφορά ειδικότερα στο κομμάτι των εξαγωγών, ο κ. Βουρβουκέλης σημείωσε πως στην τελευταία δεκαετία ακολουθούν σταθερά ανοδική πορεία, με μια μέση ετήσια αύξηση της τάξης του 8%-10%, έχοντας ως προορισμό αγορές της Ευρώπης, την Αμερική, αλλά και την Ασία, ενώ αν συνυπολογιστούν και τα έσοδα από την παραγωγή, τη μεταποίηση και τον οινοτουρισμό, η πολλαπλασιαστική επίδραση του κλάδου αυξάνει στα περίπου 35-40 εκατ. ευρώ στην οικονομία της Περιφέρειας.

«Αυτά τα δεδομένα αποδεικνύουν ότι ο οίνος στην Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης δεν είναι απλώς ένα αγροτικό προϊόν. Είναι τοπική οικονομία, εξαγωγικό προϊόν, πολιτιστικό κεφάλαιο και αναπτυξιακή ευκαιρία», ανέφερε και υπογράμμισε πως «προφανώς το terroir της περιοχής ευνοεί και άλλες ελληνικές ποικιλίες, όπως το ασύρτικο ή το αγιωργίτικο, αλλά τα τοπικά οινοποιεία προσπαθούμε να αναδεικνύουμε τις ντόπιες ποικιλίες, όπως το Μαυρούδι, το Παμίδι, ο Δαμιάτης ή Ζουμιάτικο, ο Καρναχαλάς και άλλες. Ειδικά το Παμίδι και το Μαυρούδι, είναι δυναμικές ποικιλίες και μπαίνουν και νέα στρέμματα».

Για τη δραστηριότητα του οινοτουρισμού, εξάλλου, ο υπεύθυνος του Γραφείου Εξωστρέφειας της Περιφέρειας υποστήριξε ότι αποτελεί έναν αναδυόμενο οικονομικό πυλώνα καθώς πάνω από 50.000 επισκέπτες ετησίως αναζητούν μια οινική εμπειρία σε κάποιο από τα οινοποιεία της Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.

«Η μέση δαπάνη επισκέπτη κυμαίνεται στα 45-60 ευρώ, ενισχύοντας όχι μόνο τα οινοποιεία αλλά και τους γύρω κλάδους που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα, όπως είναι η εστίαση, τα καταλύματα και οι μεταφορές», είπε και τόνισε ότι πρόθεση της περιφερειακής Αρχής είναι να ενισχύσει τον τομέα με πολλούς τρόπους και να το συνδέσει με τη γαστρονομία.

Στο πλαίσιο αυτό θα οργανωθούν ειδικές ημερίδες και σεμινάρια, αλλά ταυτόχρονα θα δημιουργηθεί και ένας οινοτουριστικός χάρτης, σε μια προσπάθεια να προσφέρεται μια ολιστική εμπειρία στον επισκέπτη που θα επιλέξει να γνωρίσει το αμπελοονικό «πρόσωπο» της Περιφέρειας.

Ως προς την ετοιμότητα των τοπικών οινοποιείων να «σηκώσουν» ο βάρος του εγχειρήματος, ο κ. Βουρβουκέλης παραδέχθηκε πως «δεν είμαστε ακόμη Δράμα και Καβάλα. Σε αυτό το κομμάτι η Θράκη είναι λίγο πιο πίσω, χρειάζεται να γίνει περισσότερη δουλίτσα. Ακόμη όμως και έτσι, μπορούμε να υιοθετήσουμε καλές πρακτικές του εξωτερικού, όπως είναι ας πούμε wine garage στην Αμερική. Είναι κάτι απλό. Ο παραγωγός, ο οποίος έχει μια μικρή παραγωγή, αλλά εμφιαλώνει κρασί μπορεί να δημιουργήσει μια μικρή αίθουσα για tasting οίνου. Να κάνει δηλαδή το οινοποιείο του κατά κάποιο τρόπο προσβάσιμο και σε αυτή την κατεύθυνση θα κινηθούμε, προωθώντας, τέτοιες ιδέες, ταυτόχρονα, την καλύτερη διασύνδεση των επιχειρήσεων με την τοπική εστίαση και τη γαστρονομία. Μπορούν να γίνουν πολλά πράγματα, που δεν έχουν και μεγάλο κόστος, αλλά μένουνε», είπε. Συμπλήρωσε ακόμη πως δεν αποκλείεται να βγει κι ένα κονδύλι από την Περιφέρεια που θα δοθεί στις επιχειρήσεις του κλάδου, να αποκτήσουν κάποιες πιστοποιήσεις τύπου ISO, HACCP κλπ., ώστε να πάρει το προϊόν την υπεραξία που του αρμόζει και να ενισχυθεί το εισόδημα όσων εμπλέκονται στον κλάδο.

Καταλήγοντας ο κ. Βουρβουκέλης μίλησε και για το ρόλο του Γραφείου Εξωστρέφειας της Περιφέρειας, τον οποίο περιέγραψε ως στρατηγικό μηχανισμό που διασυνδέει την Περιφέρεια με το εθνικό σύστημα οικονομικής διπλωματίας και συγκεκριμένα με τη γενική γραμματεία Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, τα Γραφεία ΟΕΥ ανά τον κόσμο, την Enterprise Greece και την Export Credit Greece. «Αυτή η συνεργασία επιτρέπει στην Περιφέρεια να αναπτύσσει εξαγωγές με στοχευμένο τρόπο, να προσελκύει επενδύσεις σε δυναμικούς κλάδους, να αναδεικνύει την τοπική ταυτότητα και τα προϊόντα της, να ενισχύει το επιχειρηματικό οικοσύστημα, μέσα από εκθεσιακές δράσεις, αποστολές, δικτύωση και διεθνή προβολή», σημείωσε.

Σχετικά Άρθρα

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά κρασιού κλείνει το 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιών αλλαγών, όπως παρουσιάζει η Έκθεση Στρατηγικών Προβλέψεων της Vinetur στις 19 Νοεμβρίου....

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...