Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Bιώσιμες επιλογές στην παραγωγή οίνου από το σταφύλι ως στο μπουκάλι

Τα οινοποιεία αναζητούν τρόπους να ξεχωρίσουν σε μια πολυσύχναστη αγορά, ιδιαίτερα μεταξύ των νεότερων γενιών.

Ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που επηρεάζουν τις αγορές των καταναλωτών είναι η βιωσιμότητα, επειδή συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις — και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για βιώσιμα προϊόντα. Ενώ οι μισοί από τους καταναλωτές αλκοόλ στις ΗΠΑ σε μια πρόσφατη έρευνα της IWSR είπαν ότι η βιωσιμότητα μιας εταιρείας ή οι περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες επηρεάζουν θετικά τις αποφάσεις αγοράς τους, πάνω από τα τρία τέταρτα των Αμερικανών Generation Z και Millennial σε μια έρευνα της IFIC πιστεύουν ότι ενδιαφέρονται περισσότερο για τον περιβαλλοντικό αντίκτυπο των διατροφικών επιλογών από άλλες γενιές.

Τα οινοποιεία μπορούν να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές σε ολόκληρη την αλυσίδα από το σταφύλι στο μπουκάλι. Όπως όλες οι άλλες περιβαλλοντικές αποφάσεις, η χρήση πιο βιώσιμων ετικετών θα είναι πιο αποτελεσματική εάν ένα οινοποιείο αναπτύξει επίσης καμπάνιες επωνυμίας και μάρκετινγκ για να μοιραστεί τα νέα με τους καταναλωτές του.

«Οι πληροφορίες αειφορίας δεν παρουσιάζονται πάντα ξεκάθαρα στους καταναλωτές κρασιού», λέει ο Adam Moffitt, Διευθυντής Επιχειρηματικής Ανάπτυξης για την Αμερική για την UPM Raflatac, ηγέτη στη βιώσιμη επισήμανση. «Έτσι, μια ετικέτα κρασιού που λέει: «Σώζουμε ωκεανούς» ή «Μάθετε για το πρόγραμμα βιωσιμότητας μας», υποδηλώνει ότι το οινοποιείο σας κάνει τη διαφορά».

Τα οινοποιεία μπορούν να αυξήσουν τη βιωσιμότητα της ετικέτας ενισχύοντας την αναλογία ανακυκλωμένου υλικού στις συσκευασίες τους και γνωστοποιώντας την υποστήριξή τους στην κυκλική οικονομία στους καταναλωτές.

Η UPM Raflatac επινόησε έναν τρόπο να φτιάχνει πολυπροπυλένιο – μια εντελώς διαυγή μεμβράνη – με ξύλο από δάση με βιώσιμη διαχείριση αντί για παρθένα πλαστικά σφαιρίδια που χρησιμοποιούνται συνήθως για τη δημιουργία πολυπροπυλενίου. Το Forest Film™ συμβάλλει στη μείωση της εξάρτησης από ορυκτά καύσιμα και μειώνει το αποτύπωμα άνθρακα ενός οινοποιείου.

«Συλλαμβάνουμε επίσης πλαστικό δεσμευμένο στον ωκεανό σε ποτάμια και ρυάκια προτού χτυπήσει στον ωκεανό», λέει ο Moffitt. «Παίρνουμε αυτό το υλικό, το αναλύουμε και το επαναχρησιμοποιούμε για να φτιάξουμε πολλούς διαφορετικούς τύπους ετικετών με κόλλα για να τοποθετήσουμε σε μια ποικιλία υποστρωμάτων συσκευασίας».

Οι ευαίσθητες στην πίεση ετικέτες Renewal® της εταιρείας έχουν επίσης χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα. Οι ίνες στο χαρτί συνδυάζουν υποπροϊόντα από τις ταχέως ανανεώσιμες βιομηχανίες κάνναβης και σιταριού με απόβλητα μετά την κατανάλωση. Αυτή η περιβαλλοντικά ευαίσθητη εναλλακτική λύση εξαλείφει την ετήσια πρακτική των σιτοκαλλιεργητών να καθαρίζουν χωράφια καίγοντας εκατομμύρια στρέμματα άχυρου σιταριού, δημιουργώντας οξύ καπνό και εκπομπές άνθρακα. Εκμεταλλεύεται επίσης την ταχέως αναπτυσσόμενη κάνναβη, η οποία έχει κύκλο από σπόρο έως συγκομιδή 90 ημερών σε πολύ μικρότερο χώρο από ό,τι θα απαιτούσε ένα δάσος με κύκλο συγκομιδής 20-30 ετών.

«Τα γυάλινα μπουκάλια είναι το τελευταίο βήμα στη βιομηχανία κρασιού για βιωσιμότητα  και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο, με το 18-30% των εκπομπών να προέρχονται από γυάλινα μπουκάλια», εξηγεί ο McNamara. «Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι θα δώσουμε τη δυνατότητα στη βιομηχανία κρασιού να κάνει το τελευταίο βήμα  χρησιμοποιώντας επαναγεμιζόμενα μπουκάλια και ετικέτες που ξεπλένονται».

 

πηγή: Wine Industry Network. com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μέχρι τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου θα παραμείνει ανοιχτή η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων συγκομιδής σταφυλιών με οινοποιήσιμες ποικιλίες στο αμπέλι έτους 2025, καθώς...

REPORTS

Μια εντυπωσιακή «λευκή γάντι» επιτυχία σημείωσε στο Χονγκ Κονγκ η πρώτη δημοπρασία με κρασιά απευθείας από το κελάρι του ιστορικού οίκου Edouard Delaunay. Η...

REPORTS

Στο Μπορντό, εκεί όπου η ιστορία του κρασιού συναντά σταθερά την καλλιτεχνική έκφραση, κάθε νέα ετικέτα του Château Mouton-Rothschild λειτουργεί σαν μια μικρή αποκάλυψη....

REPORTS

Μια νέα μελέτη της FTI Consulting σκιαγραφεί μια ανησυχητική πραγματικότητα για τον νοτιοαφρικανικό αμπελώνα: μέσα σε μία δεκαετία, η χώρα χάνει καλλιεργήσιμη έκταση, οι...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

REPORTS

Με βαθμολογίες από 16 (distinguished) έως 17,5 (superior) βαθμολογήθηκαν 11 κρασιά του Οινοποιείου Λυραράκη από την Master of Wine, Julia Harding, στη σελίδα jancisrobinson.com.

REPORTS

Τη δυνατότητα σε συλλέκτες, οινόφιλους και επαγγελματίες να αποκτήσουν ξεχωριστές ετικέτες, που δεν συναντά κανείς εύκολα στην πρωτογενή αγορά δίνει δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί...