Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Το Merlot σημειώνει πτώση στα στατιστικά διαγράμματα

Μεγάλη πτώση ζήτησης παρουσίασε το έτος που πέρασε η ποικιλία Merlot, σταφύλι θεμελιώδης για το κόκκινο κρασί και το εμπόριο του οίνου.

Το έτος έως το τέλος Μαρτίου, κατανάλωση Merlot μειώθηκαν παγκοσμίως κατά 6 %, δίνοντας τη χαμηλότερη «επίδοση» ανάμεσα στις μεγάλες ποικιλίες κρασιού . Αυτό αντιστοιχεί σε μια συνολική πτώση στις αναζητήσεις κόκκινου κρασιού κατά 3 % και, από τις 10 πιο δημοφιλείς ποικιλίες σταφυλιού, μόνο το Zinfandel (μείωση 8 τοις εκατό) παρουσίασε χαμηλότερη ζήτηση.

Οι αναζητήσεις σε επιδόρπιο κρασί μειώθηκαν επίσης κατά 3%, ενώ οι αναζητήσεις ροζέ μειώθηκαν κατά 10%. Η προτίμηση λευκού οίνου σημείωσε αύξηση 12%, ενώ οι αναζητήσεις για αφρώδες κρασιά αυξήθηκαν κατά 13 %.

Πιο συγκεκριμένα, οι αναζητήσεις για Pinot Noir και Chardonnay – τις κύριες ποικιλίες δηλαδή για την παραγωγή του αφρώδους οίνου – σημείωσαν αύξηση σε αριθμούς αναζήτησης 24 και 23 %, αντίστοιχα. Το Sauvignon Blanc συνέχισε να κεντρίζει το ενδιαφέρον των καταναλωτών με αύξηση 3% στην αγορά.

Στις ΗΠΑ, που αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά κρασιού στον κόσμο, η εικόνα ήταν ελαφρώς καλύτερη για το Merlot, σημειώνοντας μόνο πτώση 4 % στις αναζητήσεις. Οι περισσότερες πωλήσεις σημείωσαν οι ποικιλίες Chardonnay, Pinot Noir και Sauvignon Blanc, οι οποία αύξησαν το μερίδιό τους στις αναζητήσεις κατά 18, 13 και 10 %, αντίστοιχα. Αυτό οφείλεται σε τεράστιες αυξήσεις στις αναζητήσεις για Βουργουνδία (αύξηση κατά 25 %), Καμπανία (άνοδος 16 %)και Marlborough, όπου οι αναζητήσεις αυξήθηκαν κατά 10,5 %.

Η μεγάλη ανησυχία για τους παραγωγούς Merlot, ωστόσο, είναι όταν πρόκειται για ηλεκτρονικές αναζητήσεις. Οι αναλογίες των αναζητήσεων αυτών  προς τον αριθμό εμφανίσεων είναι όταν κάποιος κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο στη σελίδα εύρεσης,, μεταφέροντάς τον σε μια σελίδα εμπόρου, υποδηλώνοντας την πρόθεση αγοράς. Η μέση τιμή αναζητήσεων -εμφανίσεων έχει αυξηθεί σε όλες τις κύριες κατηγορίες και ποικιλίες σταφυλιών, εκτός από το Merlot. Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι μέσες τιμές αναζητήσεων  προς αριθμό εμφανίσεων για το Merlot μειώθηκαν κατά 50 % το έτος έως τις 31 Μαρτίου, μια τεράστια πτώση.

Τα κόκκινα κρασιά ως κατηγορία είδαν τις μέσες τιμές να αυξάνονται κατά 11 τοις εκατό, με τα Pinot Noir, Cabernet Sauvignon και Syrah να απολαμβάνουν μέσες αυξήσεις τιμών 14, 16 και 20 % , αντίστοιχα. Ακόμη και ο Zinfandel κατάφερε μια αύξηση 7 %.

Τα λευκά κρασιά σημείωσαν  άνοδο στη μέση τιμή κλικ-εμφανίσεων κατά 12%, με το Chardonnay να σημειώνει άνοδο 10% και το Sauvignon Blanc κατά 15%. Το  Riesling, κατάφερε επίσης μια αξιοσέβαστη μέση αύξηση της τιμής κατά 7%.

Αυτά τα στοιχεία εξαιρούν κρασιά με μέση τιμή λιανικής άνω των 1000 $, επομένως τίποτα από τα παραπάνω δεν ισχύει πραγματικά για μεγάλα κρασιά όπως το Petrus και το Le Pin. Ωστόσο, τα στατιστικά αποτελέσματα δεν είναι καλό σημάδι για το μέσο παραγωγό Merlot.

ΠΗΓΗ: wine-searcher

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Μέχρι τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου θα παραμείνει ανοιχτή η εφαρμογή για την υποβολή δηλώσεων συγκομιδής σταφυλιών με οινοποιήσιμες ποικιλίες στο αμπέλι έτους 2025, καθώς...

REPORTS

Μια εντυπωσιακή «λευκή γάντι» επιτυχία σημείωσε στο Χονγκ Κονγκ η πρώτη δημοπρασία με κρασιά απευθείας από το κελάρι του ιστορικού οίκου Edouard Delaunay. Η...

REPORTS

Στο Μπορντό, εκεί όπου η ιστορία του κρασιού συναντά σταθερά την καλλιτεχνική έκφραση, κάθε νέα ετικέτα του Château Mouton-Rothschild λειτουργεί σαν μια μικρή αποκάλυψη....

REPORTS

Μια νέα μελέτη της FTI Consulting σκιαγραφεί μια ανησυχητική πραγματικότητα για τον νοτιοαφρικανικό αμπελώνα: μέσα σε μία δεκαετία, η χώρα χάνει καλλιεργήσιμη έκταση, οι...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Σε ένα νέα πακέτο μέτρων για στήριξη του αμπελοοινικού κλάδου συμφώνησαν την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, με την Comité...

REPORTS

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα ενέκριναν ένα πακέτο μέτρων για τον οίνο που παρέχει εργαλεία για τη διαχείριση του παραγωγικού δυναμικού, την ενίσχυση της προώθησης...

REPORTS

Με βαθμολογίες από 16 (distinguished) έως 17,5 (superior) βαθμολογήθηκαν 11 κρασιά του Οινοποιείου Λυραράκη από την Master of Wine, Julia Harding, στη σελίδα jancisrobinson.com.

REPORTS

Τη δυνατότητα σε συλλέκτες, οινόφιλους και επαγγελματίες να αποκτήσουν ξεχωριστές ετικέτες, που δεν συναντά κανείς εύκολα στην πρωτογενή αγορά δίνει δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί...