Σε μια στρατηγική κίνηση, η Ένωση Παραγωγών Κρασιού του Mâcon (Union des Producteurs de Vins Mâcon – UPVM) διοργάνωσε φέτος την πρώτη της εκδήλωση γευσιγνωσίας στην Ασία. Η εκδήλωση, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο από τη διαφημιστική εταιρεία κρασιού Terroir and Spice με έδρα τη Σιγκαπούρη, συγκέντρωσε 14 παραγωγούς από την περιοχή του Mâcon στη Σιγκαπούρη και την Ταϊβάν. Η ανταπόκριση από επαγγελματίες του κλάδου και στις δύο χώρες ήταν ιδιαίτερα θετική.
«Η Σιγκαπούρη και η Ταϊβάν είναι δύο χώρες με ζήτηση για τον τύπο κρασιών που εκπροσωπεί το Mâcon», δήλωσε η Μπλαντίν Γκερέν, αντιπρόεδρος της UPVM. Τόνισε τη βαθιά εκτίμηση αυτών των αγορών για τα βουργουνδικά κρασιά, επισημαίνοντας ότι οι αυξανόμενες τιμές στα κόκκινα της Βουργουνδίας και το αυξανόμενο ενδιαφέρον για το λευκό κρασί ενθαρρύνουν τους εισαγωγείς να εξερευνήσουν νέες επιλογές.
Παράλληλα, η περιοχή Mâconnais, που βρίσκεται στο νότιο τμήμα της Βουργουνδίας, περιλαμβάνει διάφορες ονομασίες προέλευσης όπως Mâcon, Mâcon-Villages, και αναγνωρισμένα χωριά όπως τα Pouilly-Fuissé, Saint-Véran, Lugny και Viré-Clessé. Οι περιοχές αυτές παράγουν μια ποικιλία στυλ κρασιών, με το Chardonnay να αντιπροσωπεύει το 90% των 30 εκατομμυρίων φιαλών που παράγονται ετησίως σε 4.400 εκτάρια αμπελώνων που εκπροσωπούνται από την UPVM.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Γκερέν, οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας προκάλεσαν ευχάριστη έκπληξη στους παρευρισκόμενους, πολλοί από τους οποίους ήταν ήδη εξοικειωμένοι με τα κρασιά της Côte d’Or αλλά είχαν περιορισμένη εμπειρία με τα κρασιά του Mâconnais. «Ήταν πολύ ευχάριστα έκπληκτοι, με την καλή έννοια, από την υψηλή ποιότητα των κρασιών που παρουσιάστηκαν στη Σιγκαπούρη και την Ταϊβάν, και πάνω απ’ όλα από την εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής», ανέφερε.
Εν συνεχεία, ο Μπράντον Τίο, διευθυντής ανάπτυξης επιχειρήσεων στην εταιρεία διανομής κρασιού Dunstan Vintner με έδρα τη Σιγκαπούρη, συμφώνησε. «Το Mâcon δεν ήταν στο ραντάρ μας», παραδέχτηκε, προσθέτοντας ότι παρακολούθησε την εκδήλωση με σκοπό να επεκτείνει το γαλλικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και να ανακαλύψει «κρυμμένα διαμάντια με εξαιρετική αξία». Μεταξύ των αγαπημένων της ομάδας του ήταν τα κρασιά της Domaine Nadine Ferrand και της SCEV Gilles Guerrin, με τη Dunstan Vintner πλέον να εξετάζει συνεργασίες με παραγωγούς του Mâcon.
Σήμερα, οι βασικές αγορές εξαγωγής για τα κρασιά του Mâcon είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Βέλγιο, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 73% των εξαγωγών το 2024. Η Ασία συμπεριλαμβανομένων της Κίνας, της Ιαπωνίας, του Χονγκ Κονγκ, της Ταϊβάν, της Σιγκαπούρης και της Κορέας αντιπροσωπεύει μόνο το 6%, σημειώνοντας όμως αύξηση 5,1% από το 2019.
Εν κατακλείδι, η Γκερέν εξέφρασε την αισιοδοξία της για τις προοπτικές της περιοχής στην Ασία. «Ελπίζουμε όλοι οι αμπελουργοί να μπορέσουν να αναπτύξουν ή να ενισχύσουν την παρουσία τους στις ασιατικές αγορές», δήλωσε, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της UPVM για την ενίσχυση της παρουσίας της στην ήπειρο.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com
