Το 2024, η Δυτική Ακτή είδε μείωση 4,3% στον αριθμό των οινοποιείων, σύμφωνα με την Wine Business Analytics. Η τάση αυτή ήταν ιδιαίτερα αισθητή στην περιοχή Bay Area, όπου αρκετά γνωστά οινοποιεία, όπως τα Edmunds St. John, Carlisle, Brendel, Tarpon και Sbragia, ανακοίνωσαν πέρυσι το κλείσιμο τους.
Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο του 2025 έχουν σημειωθεί περισσότερα κλεισίματα, συμπεριλαμβανομένου του Newton Vineyards της Napa. Ορισμένα οινοποιεία, όπως τα Brian Arden και Arista, έχουν πουλήσει τις εγκαταστάσεις τους, αλλά ελπίζουν να συνεχίσουν τα εμπορικά τους σήματα με νέες μορφές.
Ο Dale Stratton, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας συμβούλων Azur Associates στη Νάπα, σημειώνει ότι η βιομηχανία κρασιού βρίσκεται σε αργή παρακμή. Τις τελευταίες δύο δεκαετίες σημειώθηκε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης κρασιού, γεγονός που οδήγησε σε επέκταση των υποδομών, συμπεριλαμβανομένων των αμπελώνων και των χώρων γευσιγνωσίας. Ωστόσο, καθώς η κατανάλωση εξομαλύνεται, ορισμένες από αυτές τις υποδομές καθίστανται περιττές. Οι ΗΠΑ διαθέτουν πλέον περισσότερα οινοποιεία από όσα μπορεί να υποστηρίξει η τρέχουσα ζήτηση για κρασί, οδηγώντας σε κλείσιμο και πωλήσεις.
Ενώ, ορισμένα προβληματικά οινοποιεία κλείνουν, άλλα πωλούνται. Ο κλάδος του κρασιού έχει δει σημαντική δραστηριότητα συγχωνεύσεων και εξαγορών, αν και η συνολική αξία αυτών των συμφωνιών μειώθηκε σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024 από 3 δισεκατομμύρια δολάρια το προηγούμενο έτος. Η μείωση αυτή οφείλεται εν μέρει στην έκπτωση των περιουσιακών στοιχείων της Vintage Wine Estates, ενός μεγάλου ομίλου που υπέβαλε αίτηση πτώχευσης. Η Stratton αναμένει περισσότερες εξαγορές το επόμενο έτος.
Μάλιστα, υπάρχουν φήμες ότι η Constellation, η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία κρασιού στις ΗΠΑ, εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει όλες τις μάρκες κρασιού της, συμπεριλαμβανομένων των Robert Mondavi και Woodbridge. Ο Stratton υποστηρίζει ότι η κίνηση αυτή δεν θα αποτελούσε έκπληξη, δεδομένης της ισχυρότερης απόδοσης της Constellation στον τομέα της μπύρας. Οι πωλήσεις μπύρας αντιπροσωπεύουν πλέον σχεδόν το 82% των εσόδων της Constellation, σε σύγκριση με το 15,6% του κρασιού. Οι πωλήσεις μπύρας αυξήθηκαν κατά 3% το τρίτο τρίμηνο του περασμένου έτους, ενώ οι πωλήσεις κρασιού μειώθηκαν κατά 14%.
Ωστόσο, η επιχείρηση μπύρας της Constellation αντιμετωπίζει προκλήσεις λόγω του νέου δασμού 25% στην μπύρα που παράγεται στο Μεξικό, τον οποίο ανακοίνωσε ο πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ. Η κατάσταση αυτή απηχεί προηγούμενες αποφάσεις διαφοροποιημένων εταιρειών ποτών να εγκαταλείψουν τον κλάδο του κρασιού. Η Coca-Cola και η Nestle επένδυσαν αμφότερες στο κρασί τη δεκαετία του 1970, αλλά τελικά αποσύρθηκαν. Η Diageo, που κάποτε ήταν ένας σημαντικός παίκτης στον τομέα του κρασιού, πούλησε όλες τις μάρκες κρασιού της το 2016 για να επικεντρωθεί στα οινοπνευματώδη ποτά.
Τέλος, ο Stratton πιστεύει ότι ο κλάδος έχει σταθεροποιηθεί σε αρνητικό έδαφος. Όσο παραμένουν οι τρέχουσες συνθήκες, οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές θα συνεχιστούν και ενδέχεται να κλείσουν περισσότερα οινοποιεία. Η αμερικανική βιομηχανία κρασιού διανύει μια δύσκολη περίοδο, με πολλές μάρκες να επανεκτιμούν τις θέσεις τους σε μια μεταβαλλόμενη αγορά.
