Την Τετάρτη 14 Ιουνίου, δύο ημέρες πριν από την Ημέρα του Sussex, η στρατηγική, με τίτλο «Οινοτουρισμός του Sussex: ένα σχέδιο ανάπτυξης», ξεκίνησε κατά τη διάρκεια μιας δεξίωσης που παρέθεσε ο Sir Peter Bottomley, μέλος του κοινοβουλίου Worthing West στο Δυτικό Sussex.
Παρόντες επίσης από τα πράσινα παγκάκια της Βουλής των Κοινοτήτων ήταν ο Καγκελάριος του Οικονομικού Jeremy Hunt και ο Υπουργός Μέσων Ενημέρωσης, Τουρισμού και Δημιουργικών Βιομηχανιών Sir John Whittingdale. Από τους πράσινους αμπελώνες του Sussex προήλθαν εκπρόσωποι από διάφορους παραγωγούς, συμπεριλαμβανομένων των Rathfinny Estate και Ridgeview.
Ο πρωταρχικός στόχος του σχεδίου είναι να αυξήσει την αξία του τομέα οινοτουρισμού του Sussex από 25 εκατομμύρια £ πάνω από δέκα φορές, σε αξία £283 εκατομμύρια έως το 2040. Η έκθεση για το σχέδιο σημειώνει ότι, αντίθετα, η αυστραλιανή οινοπεριοχή της κοιλάδας Barossa συνεισφέρει £135εκ. Ο τομέας του οινοτουρισμού του Ηνωμένου Βασιλείου στο σύνολό του προβλέπεται να ανέλθει σε 658 εκατομμύρια £ στα επόμενα 17 χρόνια.
Στην πορεία, ελπίζεται επίσης ότι θα δημιουργηθούν 3.633 νέες θέσεις εργασίας στον κλάδο.
Οι τέσσερις βασικοί πυλώνες που η έκθεση ισχυρίζεται ότι χρειάζονται για την ανάπτυξη του κλάδου είναι: ανάπτυξη εμπειρίας, μάρκετινγκ και ανάπτυξη, υπεύθυνος οινοτουρισμός και καλύτερη συνεργασία.
Για τον πρώτο πυλώνα, προτείνεται ότι οι εκδηλώσεις γευσιγνωσίας, οι προσφορές φαγητού και η διαμονή σε αμπελώνες μπορούν να ενταχθούν στην κατηγορία του premium lifestyle. Αργότερα, η έκθεση του σχεδίου πρότεινε ότι ενώ οι χιλιετείς επισκέπτες θα ελκύονται περισσότερο από τη διάσημη προσφορά αφρώδους κρασιού της περιοχής, οι μεγαλύτεροι θα ενδιαφέρονται περισσότερο να δοκιμάσουν μια σειρά από στυλ.
Όσον αφορά το μάρκετινγκ, η έκθεση σημείωσε: ο οινοτουρισμός του Sussex θα είναι επιτυχημένος εάν μετατρέψει περισσότερους επισκέπτες του Sussex σε οινοτουρίστες. Αλλά πρέπει επίσης να συμβάλει στην ανάπτυξη της βάσης των επισκεπτών στο Sussex και να διασφαλίσει ότι οι επισκέπτες που προσελκύει θα αποφέρουν τα μεγαλύτερα οφέλη με τον μικρότερο αντίκτυπο».
Στο ίδιο πνεύμα, η έκθεση τόνισε την ανάγκη για περιβαλλοντική και κοινωνική βιωσιμότητα. Στο πρώτο θέμα, δεδομένου ότι οι αμπελώνες μπορεί συχνά να είναι απρόσιτοι με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, το «εκτεταμένο δίκτυο ποδηλατικών και περιπατητικών διαδρομών» του Sussex αναφέρεται ως πλεονέκτημα για την ενθάρρυνση των ανθρώπων να ταξιδεύουν σε αμπελώνες χωρίς τη βοήθεια κινητήρων εσωτερικής καύσης.
Ο τελευταίος πυλώνας τονίζει την ανάγκη «να μεγαλώσει το μέγεθος του κέικ αντί να ανησυχεί για το πώς χαράζεται το τρέχον κέικ» μεταξύ των παραγωγών της περιοχής.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της VisitBritain/VisitEngland, Patricia Yates, η οποία επίσης παρευρέθηκε στην εκδήλωση παρουσίασης, δήλωσε: «Με την έρευνά μας να δείχνει επίσης έντονο ενδιαφέρον από διεθνείς ταξιδιώτες να δοκιμάσουν βρετανικά φαγητά και ποτά, η οινοτουριστική προσφορά του Sussex είναι επίσης μια συναρπαστική πρόταση και προϊόν κινήτρου για τις επαγγελματικές συναντήσεις αγορά. Μόλις μια ώρα μακριά, η εκπληκτική οινοπαραγωγική περιοχή του Sussex συμπληρώνει την προσφορά του Λονδίνου και αναδεικνύει τον πλούτο της περιφερειακής ποικιλομορφίας της Βρετανίας».
Τέλος, η Susanna Busi Jacobsohn, συνιδρυτής του Busi Jacobsohn Wine Estate του East Sussex, είπε στην db για την αντίδρασή της στο σχέδιο: «Είμαστε πραγματικά χαρούμενοι που το Sussex γίνεται όνομα στο κρασί και ανυπομονούμε να καλωσορίσουμε περισσότερους επισκέπτες στην περιοχή και αναμένουμε να αναπτύξουμε περαιτέρω την οινοτουριστική μας προσφορά τα επόμενα χρόνια».
Επί του παρόντος, το Sussex έχει έκταση αμπελώνα 888 εκταρίων, το ένα τέταρτο (25%) της συνολικής αμπελουργικής έκτασης του Ηνωμένου Βασιλείου. Πέρυσι, στο Sussex Sparkling Wine δόθηκε το καθεστώς της πολυπόθητης Προστατευόμενης Ονομασίας Προέλευσης (ΠΟΠ), κάτι που ήταν μια σημαντική νίκη για τη βιομηχανία κρασιού της περιοχής.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com