Από τη μία πλευρά, οι ελληνικές ποικιλίες χρήζουν αναγνωσιμότητας και στις χώρες του εξωτερικού , ενώ από την άλλη, η απουσία στοχευμένων προωθητικών ενεργειών για την ανάδειξη αυτή από την πλευρά της Ελλάδας συμβάλλει στο χάσμα της εξέλιξης.
Παράλληλα, σε εισαγωγές ύψους €300.767 εκ. Που πραγματοποίησε η Ιταλία μέσα στο έτος του 2020, το ποσοστό που κάλυψε το Ελληνικό προϊόν περιορίστηκε στο 0,10%. Σύμφωνα με τα δεδομένα, οι εισαγόμενοι ελληνικοί οίνοι προορίζονται μόνο για την εστίαση, ενώ τραγικά μειωμένη είναι η πώληση αυτών στα σούπερ μάρκετ.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έγγραφο της Ελληνικής Πρεσβείας στη Ρώμη, με τίτλο «η αγορά οίνου στη Ρώμη», κατά το οποίο προτείνονται οι ακόλουθες ενέργειες με σκοπό της αύξηση των εξαγωγών του Ελληνικών οίνων:
– Διοργάνωση συντονισμένων προωθητικών ενεργειών με σκοπό την ανάδειξη των ελληνικών ποικιλιών (εκδήλωση, στην οποία θα συμμετέχουν θεσμικοί φορείς, περιφέρειες και οινοπαραγωγοί και η οποία θα απευθύνεται σε bloggers,influencers, δημοσιογράφους και sommelier)
– Προβολή του οινολογικού τουρισμού της χώρας μας (δρόμοι του κρασιού), που ενδυναμώνουν τη διεθνή εικόνα και συμβάλουν στην προβολή των τοπικών χαρακτηριστικών (fam trip)
–Συμμετοχή με εθνικό περίπτερο (ENTERPRISE GREECE) στις Διεθνείς Εμπορικές Εκθέσεις τροφίμων και ποτών (CIBUS, TUTTOFOOD, VINITALY)
–Συστηματική πρόσκληση Ιταλών αγοραστών και δημοσιογράφων από τα οινοποιεία και τις οινοπαραγωγικές περιφέρειες της χώρας μας
–Αξιοποίηση της γεωγραφικής εγγύτητας και του τουριστικού ρεύματος στη χώρα μας (1.300.000 επισκέπτες)
–Ενέργειες προβολής και προώθησης σε αλυσίδες Supermarket (in store promotion) με συνοδεία δοκιμών κρασιού.
– Η είσοδος στα μεγάλα ηλεκτρονικά καταστήματα πώλησης οίνου συνιστά επίσης ένα αποτελεσματικό εργαλείο προβολής και αναγνωρισιμότητας των ελληνικών αμπελοοινικών ποικιλιών
Δείτε αναλυτικά το έγγραφο εδώ