Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Οι Βρετανοί καινοτομούν για να προσελκύσουν τo νεανικό κοινό μεταξύ παγωτού και ελαφρών κρασιών

Η Έκθεση Οίνου του Λονδίνου άνοιξε τις πύλες της στη βρετανική πρωτεύουσα τη Δευτέρα 19 Μαΐου, παρουσιάζοντας μερικές από τις σημαντικότερες τάσεις που επικρατούν στη βιομηχανία οίνου του Ηνωμένου Βασιλείου. Μια εξ αυτών είναι και ο συνδυασμός του κρασιού με το παγωτό για την προσέλκυση της νέας γενιάς.

Πιο συγκεκριμένα, η αλυσίδα λιανικών πωλήσεων Waitrose φαίνεται αποφασισμένη να ακολουθήσει μια αναδυόμενη τάση: τη συμμαχία μεταξύ κρασιού και παγωτού. Αλλά προσοχή, όχι οποιοδήποτε παγωτό ή οποιοδήποτε κρασί. Η γενιά Ζ, που λατρεύει τα προϊόντα υψηλής ποιότητας και τις πρωτότυπες γεύσεις – κανέλα, τιραμισού, βελγική σοκολάτα/κεράσι μορέλο κ.λπ. – επιλέγει ολοένα και περισσότερο παγωτά υψηλής ποιότητας. Και σύμφωνα με την Waitrose, αυτή η τάση αρχίζει να μεταφράζεται στα μενού των εστιατορίων του Λονδίνου, με πνεύμα παρόμοιο με αυτό της παριζιάνικης διεύθυνσης Folderol, η οποία ήδη ποντάρει στο δίδυμο κρασί-παγωτό.

Ένα απροσδόκητο αλλά δημοφιλές δίδυμο

«Φέτος είδαμε πολλά εστιατόρια να συνδυάζουν κρασί με παγωτό», λέει ο Will Torrent, σεφ καινοτομίας της Waitrose. Από την πλευρά του, ο Joe Sharky, αγοραστής παγωτού για την εταιρεία, επιβεβαιώνει: «Η Γενιά Z συμβάλλει σημαντικά στην ανάπτυξη του παγωτού», τονίζοντας τον κινητήριο ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η Waitrose έχει επίσης πρωτοστατήσει προσφέροντας τους δικούς της συνδυασμούς: Moscatelαπό τη Βαλένθια με παγωτό ρολό κανέλας, Ρουμανικό Pinot Noir για να συνοδεύσει παγωτό βελγικής σοκολάτας/κεράσι ή ακόμα και Porto σε συνδυασμό με γεύση τιραμισού. Λάβετε υπόψη, ωστόσο: κανένα γαλλικό κρασί δεν περιλαμβάνεται προς το παρόν σε αυτές τις προτάσεις…

Μια ευκαιρία για τα ελαφριά κρασιά

Οι διανομείς είναι αισιόδοξοι: τα κρασιά με ελαφρύτερο αλκοόλ, συχνά πιο προσιτά, θα μπορούσαν να προσελκύσουν ένα νεότερο πελατολόγιο. Και η παρουσία τους στο τμήμα ψύξης θα τους επέτρεπε επίσης να τοποθετούνται δίπλα σε έτοιμα προς κατανάλωση ποτά (RTD), τα οποία είναι πολύ δημοφιλή αυτή τη στιγμή, καθώς και σε κουτάκια και άλλα μικρά μπουκάλια. Σε κάθε περίπτωση, τα κόκκινα κρασιά που καταναλώνονται παγωμένα αποτελούν μέρος μιας υποκείμενης τάσης. Σύμφωνα με την εταιρεία online λιανικής πώλησης Wanderlust Wine, «Οι σημερινοί καταναλωτές κρασιού είναι ολοένα και πιο ανοιχτοί στον πειραματισμό, τόσο όσον αφορά τα προϊόντα όσο και τις μεθόδους κατανάλωσης. Είτε πρόκειται για καινοτόμες είτε για αναθεωρημένες μεθόδους οινοποίησης…».

Αύξηση στην παραγωγή οίνου μεταξύ 5 και 9% VOL

Μια άλλη οδός προς εξερεύνηση: τα κρασιά χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ, γνωστά ως «μεσαία» στο Ηνωμένο Βασίλειο, με άλλα λόγια, κρασιά που γενικά περιέχουν μεταξύ 5 και 9% αλκοόλ. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Tesco το βλέπει ως «τη νέα μεγάλη τάση» που ακολουθεί την επιτυχία των «no-low». Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε η Nielsen, στο δωδεκάμηνο που έληξε τον Φεβρουάριο του 2025, η ζήτηση για αυτά τα κρασιά αυξήθηκε κατά σχεδόν 100%. Αναγνωρίζοντας ότι πρόκειται ακόμη για μια αναδυόμενη αγορά, η Tesco λάνσαρε πέντε προϊόντα πέρυσι και παρατηρεί «μηνιαία ανάπτυξη» των πωλήσεων από τον ένα μήνα στον άλλο. Σε τέτοιο βαθμό που σχεδιάζει να «επεκτείνει την γκάμα καθώς οι καταναλωτές το συνειδητοποιούν περισσότερο».

Η Νέα Εξίσωση Μετριοπαθούς Κατανάλωσης

Ο αγοραστής κρασιών μάρκας, Steve Garwood, εξηγεί: «Η κατηγορία κρασιών με μέτρια περιεκτικότητα σε αλκοόλ υπάρχει στο Ηνωμένο Βασίλειο για λιγότερο από δύο χρόνια, οπότε είναι ακόμα νωρίς, αλλά όλα τα σημάδια δείχνουν ότι θα είναι η επόμενη μεγάλη τάση στη μετριοπαθή κατανάλωση αλκοόλ». Τα σχόλιά του βασίζονται εν μέρει στα ευρήματα μιας νέας έκθεσης, με τίτλο «The Mid Strength Opportunity», των KAM, Mid Strength Collective και Club Soda. Η έκθεση δείχνει ότι το 50% των καταναλωτών προτιμούν να πίνουν δύο ποτήρια αλκοόλ χαμηλής περιεκτικότητας σε αλκοόλ αντί για ένα κανονικό, και ότι το 55% ενδιαφέρεται για αυτό ως… έναν τρόπο να μετριάσουν την κατανάλωσή τους – ένα ποσοστό που αυξάνεται στο 71% μεταξύ των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών. Η έκθεση είναι κατηγορηματική: «Τα ποτά μεσαίας περιεκτικότητας σε αλκοόλ δεν αποτελούν πλέον μια αναδυόμενη τάση, αλλά μια γενική προτίμηση».

Πηγή: ΚΕΟΣΟΕ

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Φαντάσου ένα κρασί που αιχμαλωτίζει την ουσία ενός ελληνικού καλοκαιριού, του ήλιου, της θάλασσας, της μαγικής ατμόσφαιρας του ηλιοβασιλέματος και δροσερών, απολαυστικών απόβραδων. Δεν...

REPORTS

Μια ιδιαίτερη εμπειρία οινικού πολιτισμού, ο οποίος αναδεικνύεται μέσα από ένα ταξίδι γεύσεων και αρωμάτων που διακρίνουν τις πεπαλαιωμένες ετικέτες της, υπόσχεται κάθε επίσκεψη...

REPORTS

Η αγορά εκλεκτών κρασιών των ΗΠΑ αντέδρασε έντονα στην απειλή και στην επακόλουθη επιβολή δασμών στις εισαγωγές ευρωπαϊκού κρασιού.

REPORTS

Την περασμένη Παρασκευή 16 Μαΐου ολοκληρώθηκε με τεράστια επιτυχία η επίσκεψη 9 Master Sommeliers από διάφορες πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών στην Πελοπόννησο, που διοργάνωσε...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η ετικέτα «Μπλε Τρακτέρ» από το Κτήμα Κυρ-Γιάννη είναι ο πρωταγωνιστής της πρώτης καμπάνιας βιωσιμότητας στο ελληνικό κρασί. Μέσω της καμπάνιας αυτής το γνωστό...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Το Φεστιβάλ “Οινοξένεια” κλείνει φέτος 12 χρόνια παρουσίας στα πολιτιστικά δρώμενα της Ελλάδας, έχοντας καταφέρει να καταξιωθεί σε ένα αγαπημένο θεσμό που προωθεί και...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Σε εξέλιξη βρίσκεται η δεύτερη πτήση του εντόμου της ευδεμίδας στους νομούς Ηρακλείου-Λασιθίου, με το Περιφερειακό Κέντρο Προστασίας Φυτών Ποιοτικού και Φυτοϋγειονομικού Ελέγχου Ηρακλείου...

REPORTS

Στα 45,6 δισ. ευρώ ακολουθώντας διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης ανήλθε η αξία του παγκόσμιου οινοτουρισμού το 2024 σύμφωνα με νέα έρευνα. Βασικός παράγοντας αυτής της...