Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Η Ινδία έτοιμη να γίνει μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές οίνου παγκοσμίως

Καθώς οι προετοιμασίες για το ProWine Mumbai βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη, ο διευθυντής έργων, Rajeev Naresh, εξηγεί γιατί «η συμμετοχικότητα, η οικοδόμηση κοινότητας και η εκπαίδευση» μπαίνουν φέτος στο επίκεντρο.

Παρότι οι περισσότερες αγορές εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δύσκολες συνθήκες μετά την πανδημία, οι δαπάνες για αλκοολούχα ποτά στην Ινδία έχουν αυξηθεί θεαματικά: τα νοικοκυριά ξόδεψαν σχεδον 16% περισσότερο στο οικονομικό έτος 2024. «Η Ινδία είναι έτοιμη να γίνει μία από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες αγορές κρασιού παγκοσμίως. Τα αυξανόμενα εισοδήματα, η διεθνής έκθεση και μια νεότερη, περίεργη καταναλωτική βάση θα τροφοδοτήσουν τη διαρκή ζήτηση για ποιοτικά κρασιά», σημειώνει ο Naresh. Τον Νοέμβριο, παραγωγοί, διανομείς, εισαγωγείς, επιχειρήσεις φιλοξενίας και ενθουσιώδεις καταναλωτές θα συγκεντρωθούν στο Jio World Convention Centre για την έκδοση 2025 του ProWine Mumbai.

Πιο συγκεκριμένα, ο Naresh, που βρίσκεται στο τιμόνι της διοργάνωσης στην Ινδία, τονίζει ότι η φετινή έκθεση προχωρά ένα βήμα παραπέρα. «Πέρα από το κρασί και τα οινοπνευματώδη, παρουσιάζουμε και μάρκες μη αλκοολούχων ποτών, αξεσουάρ και συναφείς κατηγορίες, επειδή η οικοδόμηση μιας ώριμης κουλτούρας αλκοολούχων ποτών σημαίνει να γιορτάζεις και τον τρόπο ζωής που τη συνοδεύει», λέει. Παράλληλα, «η συμμετοχικότητα, η δημιουργία κοινότητας και η εκπαίδευση» παραμένουν προτεραιότητες: «Βελτιώσαμε σημαντικά το μείγμα του κοινού, ώστε να συμμετέχουν κυρίως σοβαροί αγοραστές B2B, υπεύθυνοι λήψης αποφάσεων και ενημερωμένοι καταναλωτές B2C». Με αυτόν τον τρόπο, η ProWine Mumbai 2025 στοχεύει σε πιο ουσιαστικές επαφές, ισχυρότερη δικτύωση και υψηλότερη απόδοση για τους εκθέτες.

«Κάθε έκδοση φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην παγκόσμια κουλτούρα του κρασιού και των αποσταγμάτων: δίνει σε νέες μάρκες μια σκηνή για να λάμψουν, ενδυναμώνει τους καταναλωτές μέσω γευσιγνωσιών και masterclasses και κινεί τη βιομηχανία μπροστά, μια έκδοση κάθε φορά», υπογραμμίζει.

Πέρα από την κλασική έκθεση, τα masterclasses και τους διαγωνισμούς, το ProWine Mumbai λανσάρει φέτος και πλατφόρμα matchmaking, ώστε οι επισκέπτες να κλείνουν συναντήσεις εκ των προτέρων — κάτι που αναμένεται να καταστήσει την εμπειρία πιο παραγωγική για όλους.

Διευρύνεται και η διεθνής εκπροσώπηση: νέα εθνικά περίπτερα από την Ελβετία, τη Μολδαβία και τη Γερμανία, μαζί με νέους εκθέτες από το Ισραήλ και την Αυστρία, ενώ ισχυρή παραμένει η παρουσία καθιερωμένων αγορών όπως των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστραλίας, της Ιαπωνίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Χιλής, της Ισπανίας και της Ιρλανδίας.

Παράλληλα, οι συζητήσεις των πάνελ αναμένονται πιο αιχμηρές από ποτέ, εστιάζοντας στις πραγματικές προκλήσεις και ευκαιρίες του κλάδου. «Με ίση έμφαση σε κρασί και αποστάγματα, ειδική προσοχή στο μη αλκοολούχο τμήμα, ενίσχυση της εκπαίδευσης των καταναλωτών και ανάδειξη καινοτόμων brands, η φετινή διοργάνωση διαμορφώνεται όχι μόνο ως έκθεση αλλά ως κέντρο γνώσης και πολιτιστικό φεστιβάλ για τον χώρο των αλκοολούχων ποτών», λέει ο Naresh.

Όσο για τις τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά; «Η μεγαλύτερη τάση σήμερα στην Ινδία είναι η premiumisation», επισημαίνει. «Οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και περισσότερο προϊόντα υψηλότερης ποιότητας που αντανακλούν αυθεντικότητα, εκλεπτυσμό και διεθνή πρότυπα. Το ουίσκι, το τζιν και τα αποστάγματα αγαύης κυριαρχούν στα premium αποστάγματα, ενώ τα εισαγόμενα κρασιά κερδίζουν σταθερά έδαφος στα αστικά κέντρα». Παράλληλα, αυξάνεται το ενδιαφέρον για τη χειροτεχνία και την καινοτομία: κρασιά φρούτων, μελάτα, χειροποίητα τζιν και ακόμη και σάκε βρίσκουν το κοινό τους.

Εν κατακλείδι, ιδιαίτερη θέση έχει και ο εγχώριος κλάδος, που αναδεικνύει όχι μόνο την ποιότητα αλλά και την ικανότητά του να ανταγωνίζεται διεθνείς μάρκες αντανακλώντας την ωριμότητα της αγοράς. «Οι επισκέπτες θα νιώσουν μια νέα υπερηφάνεια για την τοπική βιομηχανία», λέει ο Naresh. «Με λίγα λόγια, η Ινδία δεν ακολουθεί απλώς τις παγκόσμιες τάσεις· δημιουργεί τις δικές της, συνδυάζοντας την παράδοση με τολμηρή καινοτομία», κάτι που η φετινή ProWine Mumbai φιλοδοξεί να αναδείξει με τον πιο πειστικό τρόπο.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Η Ιταλία ετοιμάζεται να ανακτήσει το 2025 την πρωτιά στην παγκόσμια παραγωγή κρασιού, σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των Assoenologi, ISMEA και Unione Italiana...

REPORTS

Η European Wine Industry Association (AIVE) καλεί οινοποιεία και συνεταιρισμούς να αποφύγουν τις «πωλήσεις κάτω του κόστους» την τρέχουσα περίοδο τρύγου, προειδοποιώντας ότι τέτοιες...

REPORTS

Η γερμανική οινοποιία περνά μια από τις δυσκολότερες περιόδους της. Σύμφωνα με τη νέα πρωτοβουλία Zukunftsinitiative Deutscher Weinbau, που ίδρυσε τον Μάιο ο οινοποιός...

REPORTS

Η συγκομιδή στην Καλιφόρνια του 2025 ανακοινώθηκε στο ύψος της περσινής: οι αρχές παρουσιάζουν μια προσωρινή εκτίμηση 3 εκατομμυρίων τόνων οινοποιήσιμων σταφυλιών, σε σύγκριση...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Η Ιταλία ετοιμάζεται να ανακτήσει το 2025 την πρωτιά στην παγκόσμια παραγωγή κρασιού, σύμφωνα με τις επίσημες εκτιμήσεις των Assoenologi, ISMEA και Unione Italiana...

REPORTS

Η European Wine Industry Association (AIVE) καλεί οινοποιεία και συνεταιρισμούς να αποφύγουν τις «πωλήσεις κάτω του κόστους» την τρέχουσα περίοδο τρύγου, προειδοποιώντας ότι τέτοιες...

REPORTS

Η γερμανική οινοποιία περνά μια από τις δυσκολότερες περιόδους της. Σύμφωνα με τη νέα πρωτοβουλία Zukunftsinitiative Deutscher Weinbau, που ίδρυσε τον Μάιο ο οινοποιός...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Η µετασυλλεκτική λίπανση, γνωστή και ως επικουρική θρέψη, αποκτά ολοένα και µεγαλύτερη σηµασία στη σύγχρονη διαχείριση των αµπελώνων. Αφορά την εφαρµογή θρεπτικών στοιχείων µετά...