του Λεωνίδα Λιάμη
«Η απόφαση για ένα πρόγραμμα προβολής στον Καναδά έχει ληφθεί. Η αγορά είναι must. Κοιτάζουμε απλώς να δούμε αν θα το υλοποιήσουμε από κοινού με το Enterprise Greece, ή θα γίνει με αυτοχρηματοδότηση» τονίζει ο Κώστας Ευσταθίου, πρόεδρος της Εθνικής Διεπαγγελματικής Οργάνωσης Αμπέλου και Οίνου.
Όπως εξηγεί, η καναδική αγορά εμφανίζει μια μεγάλη δυναμική για τα ελληνικά κρασιά, τα οποία έχουν κεντρίσει το ενδιαφέρον των τοπικών καταναλωτών, που ψάχνονται για νέες γεύσεις και, εάν υποστηριχθούν με μεθοδικότητα και διαρκή υπενθύμιση της παρουσίας τους, μπορούν πολύ γρήγορα να κερδίσουν νέα μερίδια αγοράς.
«Αν ακολουθήσουμε πιστά και με συνέπεια ένα πρόγραμμα προβολής, που θα γίνεται κάθε χρόνο και όχι μία στις τόσες, μπορούμε σύντομα τις εξαγωγές μας στον Καναδά να τις φτάσουμε στα 20 εκατ. ευρώ, από τα 7 εκατ. ευρώ που είναι σήμερα», εκτιμά ο πρόεδρος της ΕΔΟΑΟ. Τονίζει δε, ότι στην επίσκεψη που έκαναν τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα ο πρόεδρος, ο αντιπρόεδρος και δύο κύριοι αγοραστές του Καναδικού Μονοπωλίου, πραγματοποιώντας επαφές στη Σαντορίνη, την Αθήνα, τη Νάουσα, τη Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές, «έμειναν ενθουσιασμένοι από τα κρασιά που δοκίμασαν και έκτοτε έχουν γίνει ήδη δύο call, ένα για ακριβά και ένα για λιγότερο ακριβά κρασιά, κάτι που δείχνει και τις μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται στην καναδική αγορά».
Προγράμματα προβολής θα επιχειρηθεί να υλοποιηθούν, για το 2024 και σε άλλες δυναμικές αγορές όπως των ΗΠΑ, της Αυστραλίας και της Άπω Ανατολής, στις οποίες το ελληνικό κρασί κερδίζει διαρκώς έδαφος, είπε ο κ. Ευσταθίου, αφήνοντας, πάντως κι αιχμές για την καθυστέρηση που παρατηρείται συχνά στην έγκριση των προγραμμάτων προβολής. Σημείωσε ακόμη ότι «τα τελευταία 10 χρόνια, μέσα από τη βελτίωση της ποιότητας και το στρατηγικό σχέδιο, καταφέραμε να αυξήσουμε τις εξαγωγές σε πάνω από 80 εκατ. ευρώ και να φτάσει η μέση τιμή της φιάλης στα 6 ευρώ, από τα 2,5 ευρώ. Στόχος μας να τα αυξήσουμε και τα δύο ακόμη περισσότερο».
Οι αναφορές του κ. Ευσταθίου έγιναν στο πλαίσιο δείπνου εργασίας με δημοσιογράφους, για την παρουσίαση της διετούς καμπάνιας ENOS για την προώθηση του ελληνικού εμφιαλωμένου οίνου -των 33 ΠΟΠ και των 114 ΠΓΕ- στην ελληνική και τη γερμανική αγορά και τη λελογισμένη κατανάλωσή του.