Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Δημοκρατία της Μολδαβίας θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Συνέδριο Αμπέλου και Οίνου, ένα σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια...

REPORTS

Τα αποτελέσματα του 2025 International Wine Challenge, τα οποία ανακοινώθηκαν αυτόν τον μήνα στο Λονδίνο, σηματοδοτούν μια αξιοσημείωτη μεταβολή στην παγκόσμια βιομηχανία κρασιού.

REPORTS

Την αποχώρηση του από την Καταλονία λόγω της κλιματικής αλλαγής εντός της επόμενης 30ετιας εξετάζει το ιστορικό οινοποιείο Familia Torres, όπως ανέφερε με δηλώσεις...

REPORTS

Άνοιγμα σε νέες αγορές πέραν των ΗΠΑ για κρασί και αγροτικά ήταν η σύσταση του Επιτρόπου Γεωργίας, Κρίστοφ Χάνσεν, στη διάρκεια ακρόασης του ενώπιον...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Τα ιδιαίτερα κρασιά και το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο της εταιρείας Amades Rootings, ιδιοκτησίας οικογένειας Φωτεινού, ταξίδεψαν από την γη των Αμάδων στη Χίο και...

REPORTS

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Δημοκρατία της Μολδαβίας θα φιλοξενήσει το Παγκόσμιο Συνέδριο Αμπέλου και Οίνου, ένα σημαντικό γεγονός για την παγκόσμια...

REPORTS

Τα αποτελέσματα του 2025 International Wine Challenge, τα οποία ανακοινώθηκαν αυτόν τον μήνα στο Λονδίνο, σηματοδοτούν μια αξιοσημείωτη μεταβολή στην παγκόσμια βιομηχανία κρασιού.

REPORTS

Δύο σημαντικές διακρίσεις στα Great Greek Wines 2025 απέσπασε το Οινοποιείο Ακριώτου. Οι νέες βραβεύσεις αποδεικνύουν τη δέσμευση του οινοποιείου στην παραγωγή ποιοτικών κρασιών.