Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αύξηση κατανάλωσης κρασιών «πολυτελείας» σε γυναίκες και νέους δείχνει έρευνα

Για χρόνια η κατανάλωση κρασιών πολυτελείας απευθυνόταν σχεδόν αποκλειστικά σε άνδρες ηλικίας 60 ετών και άνω, έρευνα όμως της ARENI-Global δείχνει ότι επιτέλους αυτό αλλάζει.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν συμπεριλαμβάνουν τις επιπτώσεις λόγω πανδημίας, την ανάπτυξη της τεχνολογίας αλλά και ευρύτερες αλλαγές στην κοινωνική διαστρωμάτωση. Πλέον ολοένα και περισσότερες γυναίκες, αλλά και νεαροί καταναλωτές εισέρχονται στον πάλαι-ποτέ εκλεπτυσμένο χώρο των συλλεκτών κρασιών πολυτελείας, χώρο που συνθέτουν άτομα με ρευστότητα μετοχικού κεφαλαίου αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων, και μέση αξία 75 δολάρια ανά φιάλη.

Η αύξηση του ποσοστού των γυναικών στην κατανάλωση κρασιών πολυτελείας είναι σίγουρα πάνω από τα αναμενόμενα, παρ’ όλα αυτά δεν παρουσιάζει τις ίδιες τιμές σε παγκόσμιο επίπεδο. Σε Η.Π.Α. και Ηνωμένο Βασίλειο το 70% της κατανάλωσης είναι ανδροκρατούμενη, ενώ σε Κίνα και Χόνγκ Κονγκ παρουσιάζεται μεγαλύτερη ισορροπία, με την κατανάλωση να μοιράζεται ισομερώς ανάμεσα στα δύο φύλα, σύμφωνα με την Vicard.

Η χρηματιστηριακή εταιρεία Sotheby’s διακρίνει μια αύξηση συμμετοχής του γυναικείου κοινού και στις δημοπρασίες κρασιών της τάξης του 22% . Αντιστοίχως διαπιστώνεται πτώση της ηλικίας που σημειώνει ενδιαφέρον προς τα κρασιά πολυτελείας.

«Πλέον παίρνουμε προσφορές και από άτομα μεταξύ 30 και 40 ετών», σημειώνει ο Jamie Richie, επικεφαλής της Sotheby’s. «Όταν πρωτοξεκίνησα στα 1990 ο μέσος όρος ήταν στα 65 χρόνια, σήμερα έχει πέσει στα 40».

Παρόμοια είναι τα πορίσματα της έρευνας της ARENI-Global όπου το 38% των καταναλωτών είναι κάτω των 35 ετών. Η συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα φαίνεται να έδωσε διαφορετικές απαντήσεις όπως «Φυσικό, ενδιαφέρον, ρομαντικό», σε ερωτήσεις που αφορούσαν το κρασί. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά καταναλωτές απ’ την άλλη φάνηκαν να συσχετίζουν το κρασί πολυτελείας με «φινέτσα και κληρονομιά».

Ακόμα, δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι καταναλωτές είθισται να αγοράζουν τις φιάλες διαδικτυακά, μέσα από ψηφιακές εφαρμογές. Στις Η.Π.Α. ειδικότερα, το εν λόγω κοινό τείνει να ακολουθεί τους παραγωγούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενώ η πλειοψηφία του νεαρού κοινού βασίζεται σε αυτά για να λάβει κατευθυντήριες γραμμές στην κατανάλωση.

 

Με στοιχεία από forbes.com

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 και ώρα 11:00 π.μ., webinar της Επιχειρησιακής Ομάδας E.O.ΟΙΝΟΣ, με τίτλο: «Μέθοδος Παραγωγής Μη Οινοπνευματικής...

REPORTS

Οι δρόμοι του ελληνικού κρασιού σίγουρα περνούν από την Αττική και το ιστορικό αμπελοτόπι της στην Αττική και κάνουν στάση στην μητροπολιτική Αθήνα σε...

REPORTS

Με απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, τροποποιείται για 2η φορά το Παράρτημα Ι της αριθμ. 100822/14-4-2025 απόφασης του Γενικού Διευθυντή...

REPORTS

Η γνωμοδότηση αφορά μια συμφωνία για τον καθορισμό ενδεικτικών τιμών για τον οίνο που παράγεται σύμφωνα με τα πρότυπα για βιολογικά κρασιά και για...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, 16 Ιουλίου 2025 και ώρα 11:00 π.μ., webinar της Επιχειρησιακής Ομάδας E.O.ΟΙΝΟΣ, με τίτλο: «Μέθοδος Παραγωγής Μη Οινοπνευματικής...

REPORTS

Η Ελλάδα υποδέχεται και φέτος υψηλόβαθμα στελέχη του LCBO (Liquor Control Board of Ontario), του μεγαλύτερου εισαγωγικού οργανισμού ποτών παγκοσμίως και μονοπωλίου της επαρχίας...

REPORTS

Οι δρόμοι του ελληνικού κρασιού σίγουρα περνούν από την Αττική και το ιστορικό αμπελοτόπι της στην Αττική και κάνουν στάση στην μητροπολιτική Αθήνα σε...

REPORTS

Με απόφαση του προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων του ΥΠΑΑΤ, τροποποιείται για 2η φορά το Παράρτημα Ι της αριθμ. 100822/14-4-2025 απόφασης του Γενικού Διευθυντή...