του Πέτρου Γκόγκου
Σε ειδική εκδήλωση την περασµένη Τετάρτη 9 Μαρτίου, µε αφορµή το Οινόραµα, παρουσιάστηκε από τον ΣΕΟ ο πυρήνας του νέου σχεδιασµού.
Βασικό ζητούµενο µέσα από αυτόν τον επαναπροσδιορισµό της επικοινωνιακής τακτικής του ελληνικού οινικού επιχειρείν, είναι να βαθύνει η διαφοροποίηση του εγχώριου ποιοτικού οίνου από τον ανταγωνισµό, ώστε να εκφράζεται καλύτερα το σύγχρονο ελληνικό κρασί. Στόχος να αυξηθεί περαιτέρω η αξία του τελικού προϊόντος, κάτι που τα τελευταία χρόνια ανέβασε τη µέση αξία στη µεγάλη αγορά των ΗΠΑ στα 5,75 ευρώ ανά λίτρο ελληνικού οίνου.
Θέλοντας να διατηρήσουν το στοιχείο του αιφνιδιασµού, παράµετρος καθοριστική για την επιτυχή έκβαση κάθε διαφηµιστικής καµπάνιας, οι ιθύνοντες του ΣΕΟ περιορίστηκαν στο σχόλιο ότι έχουν ετοιµάσει κάτι «πιο sexy».
Στο εξωτερικό, στόχος των Wines of Greece είναι η δηµιουργία εικόνας αξίας. Στο εσωτερικό, στόχος είναι η βελτίωση της οινικής εµπειρίας µέσω της καταπολέµησης του χύµα και της εκπαίδευσης της HORECA στις τουριστικές περιοχές. Ζητούµενο είναι και η επέκταση σε νέα κοινά, είτε µε ηλικιακά κριτήρια, είτε µε κριτήριο τους χώρους πρόσβασης στο ελληνικό κρασί, όπως είναι η επέκταση σε Bar και καφετέριες αλλά και προωθητικές ενέργειες στη λιανική. Ως βασικοί ανταγωνιστές ξεχωρίζουν η Αυστρία µε τη λευκή ποικιλία Grüner Veltliner, το terroir και τα Sauvignon Blanc της Νέας Ζηλανδίας, τα γερµανικά Riesling και το terroir της Γερµανίας, καθώς και το terroir και οι εξωτικές ποικιλίες της Νέας Ζηλανδίας.
Στα δυνατά σηµεία του κλάδου καταγράφονται οι δυναµικές επιχειρήσεις της χώρας, που διαθέτουν πλέον µεγάλη τεχνογνωσία και πλεόνασµα δηµιουργικότητας, καθώς και οι µοναδικοί αµπελώνες που στηρίζουν το εγχείρηµα «Ελληνικός Οίνος». Από την άλλη, στα αδύνατα σηµεία, σύµφωνα µε τον ΣΕΟ, ο µικρός κλήρος που δυσκολεύει την επέκταση των αµπελώνων, το περιοριστικό καθεστώς των αδειών φύτευσης, ο έντονος ανταγωνισµός επώνυµων οίνων και οι ανεπαρκείς έλεγχοι.
Πρόκληση τα βιολογικά και ζητούµενο η ανατροπή της φθίνουσας πορείας της αµπελοκαλλιέργειας στην Ελλάδα
Κίνητρα για βιολογική αµπελουργία αναζητούν οι ιθύνοντες του ΣΕΟ, για
να προλάβει ο ελληνικός οίνος να καθιερωθεί στη νέα νόρµα που εισάγει
η Ευρώπη στο πεδίο του κρασιού και της γεωργίας εν γένει. Μέχρι σήµερα, το 8% περίπου των καλλιεργούµενων εκτάσεων µε αµπέλια εµπίπτουν στην κατηγορία των Βιολογικών, ενώ ο ευρωπαϊκός σχεδιασµός προβλέπει αύξηση του ποσοστού στο 25%. Η ανάπτυξη του εγχώριου βιολογικού αµπελώνα, περιλαµβάνεται στα πλάνα του ΣΕΟ που παρουσίασαν στην ειδική εκδήλωση ο πρόεδρος Γιάννης Βογιατζής και ο νοµικός σύµβουλος του οργάνου Θόδωρος Γεωργόπουλος. Στις προτάσεις και η ενίσχυση των συνεργατικών σχηµάτων και δοµών του κλάδου σε τοπικό επίπεδο µε τις οµάδες προστασίας των γεωγραφικών ενδείξεων, ΠΟΠ και ΠΓΕ. «Πρέπει να καταλάβουµε πού θέλουµε να πάµε και τι θέλουµε να κάνουµε» ανέφερε ο κ. Βογιατζής.