Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Αδειάζει η κλεψύδρα για την επισήμανση στις ετικέτες οίνου, 8 Δεκεμβρίου ο νέος κανονισμός

Στις 8 Δεκεμβρίου 2023 θα τεθεί σε ισχύ ο κανονισμός της ΕΕ 2021/2117 για την επισήμανση στα κρασιά με στόχο την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών.

Ο κανονισμός απαιτεί την αναφορά όλων των δεδομένων προϊόντων που ορίζονται στον κανονισμό (ΕΕ) 1169/2011 για τις πληροφορίες τροφίμων, συμπεριλαμβανομένου του καταλόγου συστατικών καθώς και των αλλεργιογόνων και διατροφική δήλωση ανά 100ml. Απαιτεί επίσης οι εν λόγω πληροφορίες να αναφέρονται σε όλες τις γλώσσες των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπου διατίθεται στην αγορά το προϊόν. Επιπλέον, για πρώτη φορά στον τομέα των τροφίμων, το νομικό πλαίσιο της Κοινής Αγροτικής Πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΚΑΠ) επιτρέπει την κοινοποίηση μέρους αυτών των υποχρεωτικών πληροφοριών μέσω ηλεκτρονικού μέσου που επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες, όπως κωδικός QR.

Κάθε κρασί που παράγεται και φέρει ετικέτα βάσει του παλιού καθεστώτος πριν από τις 8 Δεκεμβρίου 2023 μπορεί να συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά της ΕΕ, έως ότου εξαντληθούν τα αποθέματα και δεν θα υπάρχει ανάγκη αναδρομικής επισήμανσης για τους οίνους που κυκλοφορούν ήδη στην αγορά. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστούν μερικά χρόνια για να δούμε τα αποτελέσματα αυτών των ετικετών.

Οι νέοι κανονισμοί επηρεάζουν τόσο τις ετικέτες των κρασιών όσο και τις πληροφορίες που πρέπει να παρέχονται στους διαδικτυακούς ιστότοπους πωλήσεων. Με αυτόν τον τρόπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διασφαλίζει ότι είτε ο καταναλωτής αγοράζει το προϊόν σε φυσικό είτε από ηλεκτρονικό κατάστημα, έχει τη δυνατότητα να γνωρίζει τι ακριβώς αγοράζει, ανεξάρτητα από το κανάλι πωλήσεων.

Όσον αφορά τον αντίκτυπο στις ετικέτες κρασιών, οι παραγωγοί έχουν δύο επιλογές για να εμφανίσουν τις πληροφορίες:

  • Εμφάνιση όλων των πληροφοριών σε κείμενο στην ετικέτα του φυσικού προϊόντος
  • Εμφάνιση μέρους των πληροφοριών στη φυσική ετικέτα και μέρος στην ψηφιακή ετικέτα, μέσω ενός κωδικού QR.  Όσον αφορά τους κωδικούς QR, υπάρχουν δύο πολύ σαφείς προδιαγραφές που καθορίζονται από ευρωπαϊκούς κανονισμούς. Πρώτα απ ‘όλα, η πρώτη σελίδα προορισμού των ηλεκτρονικών ετικετών δεν μπορεί να περιέχει κανένα είδος εμπορικής πληροφορίας. Και, δεύτερον, δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη συλλογή ή την παρακολούθηση δεδομένων χρηστών.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι Έλληνες καταναλωτές είναι ολοένα και πιο δεκτικοί στην ιδέα του μη αλκοολούχου κρασιού, με τις γυναίκες και τους νεότερους σε ηλικία να δείχνουν...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Tην 1η Νοεμβρίου το Ξινόμαυρο γιορτάζει παγκόσμια και για το λόγο αυτό οι «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος» διοργανώνουν και προτείνουν για τους λάτρεις της ποικιλίας,...

REPORTS

Αλλαγές στην υποβολή των δηλώσεων παραγωγής, επεξεργασίας, εμπορίας και αποθεμάτων στον αμπελοοινικό τομέα προβλέπει τροποποιητική απόφαση του υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Κώστα Τσιάρα, που αναρτήθηκε...

REPORTS

Το δελτίο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ενημερώνει ότι το αμπέλι βρίσκεται στο στάδιο ωρίμανσης και συγκομιδής, κυρίως για τις πρώιμες επιτραπέζιες ποικιλίες....

Διαβάστε επίσης

VIDEOS

Η Μαλαγουζιά πρωταγωνιστεί στο νέο τεύχος του Wine Trails, που κυκλοφορεί στις 11 Οκτωβρίου στα περίπτερα. Μια ποικιλία που συνεχίζει να εμπνέει οινοποιούς και...

REPORTS

O τουρισµός στη χώρα µας ανεβαίνει αλλά η κατανάλωση του κρασιού πέφτει. Μετά τη µείωση της ζήτησης στα κόκκινα κρασιά, το περασµένο καλοκαίρι παρατηρήθηκε...

REPORTS

Οι εξαγωγές ιταλικού κρασιού κατέγραψαν νέο ρεκόρ το 2024, αγγίζοντας τα 8,136 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 5,5% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

REPORTS

Έπιασε τόπο η έκκληση των ηγετών του οίνου, διάκριση μεταξύ κατανάλωσης και κατάχρησης στο νέο ψήφισμα του ΠΟΥ.