Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Τέρμα η αυτολύπηση, λένε οι οινοποιοί του Chianti, στροφή σε νέες αγορές στη θέση ΗΠΑ

Οι παραγωγοί του φημισμένου ιταλικού κρασιού Chianti απαιτούν μια νέα στρατηγική εξαγωγών που θα υποστηρίζεται από την ΕΕ και θα στοχεύει σε αγορές όπως η Νότια Αμερική, η Ασία και η Αφρική, μετά την απειλή του προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ για πρόσθετους δασμούς στις ευρωπαϊκές εισαγωγές.

Η Ιταλία εξάγει σήμερα περισσότερο κρασί στις ΗΠΑ από οποιαδήποτε άλλη χώρα, αλλά οι παραγωγοί επιδιώκουν ολοένα και περισσότερο να διαφοροποιηθούν εν μέσω της εμπορικής αβεβαιότητας.

«Δεν έχει νόημα να λυπόμαστε τους εαυτούς μας. Θα πρέπει να θεωρηθεί ως ευκαιρία για την επιτάχυνση μιας νέας στρατηγικής εξαγωγών, με επίκεντρο εναλλακτικές και πιο σταθερές αγορές», δήλωσε ο Giovanni Busi, πρόεδρος της Consorzio Vino Chianti, μιας ένωσης που εκπροσωπεί τους παραγωγούς κρασιού Chianti στην περιοχή της Τοσκάνης.

Ο Τραμπ απείλησε το περασμένο Σάββατο να επιβάλει δασμούς 30% στις εισαγωγές από το Μεξικό και την Ευρωπαϊκή Ένωση από την 1η Αυγούστου, ασκώντας πίεση στην Ιταλία, η οποία εξήγαγε κρασιά, οινοπνευματώδη ποτά και ξύδι αξίας 2 δισ, ευρώ (2,3 δισεκατομμύρια δολάρια) στις ΗΠΑ πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το ένα τέταρτο των παγκόσμιων πωλήσεών της, σύμφωνα με τον βιομηχανικό όμιλο Federvini.

Ο Busi προσδιόρισε τη Νότια Αμερική, την Ασία και την Αφρική ως βασικές αγορές για το ιταλικό κρασί, αναφέροντας τη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Ουρουγουάη και την Παραγουάη ως περιοχές με σημαντικό αναπτυξιακό δυναμικό.

Σημείωσε επίσης την αυξημένη ζήτηση στις ασιατικές αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, της Ιαπωνίας, του Βιετνάμ και της Ταϊβάν, τονίζοντας την ανάγκη για στοχευμένες στρατηγικές προώθησης και διανομής.

«Η Αφρική και η Ινδία είναι επίσης περιοχές όπου η κατανάλωση κρασιού αρχίζει να εξαπλώνεται», πρόσθεσε, ενθαρρύνοντας τις δομημένες προσπάθειες διείσδυσης σε αυτές τις αγορές.

Ο Matteo Lunelli, Διευθύνων Σύμβουλος του παραγωγού αφρώδους οίνου spumante Gruppo Lunelli, συμμερίστηκε τις ανησυχίες του Busi, επισημαίνοντας ευκαιρίες στην Ιαπωνία, την Κίνα, την Κορέα, το Βιετνάμ, την Ταϊλάνδη και τη Μέση Ανατολή, ενώ παράλληλα προσδιόρισε τον Καναδά ως μια αναπτυσσόμενη αγορά.

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες ήταν η πρώτη μας χώρα, τώρα πρέπει να δώσουμε μεγαλύτερη προσοχή σε άλλες περιοχές», δήλωσε ο Lunelli στην εφημερίδα la Repubblica.

Στο μεταξύ, οι παραγωγοί Prosecco, του κρασιού που παράγεται στις βορειοανατολικές περιοχές Veneto και Friuli, ανησυχούν βαθιά για την προοπτική νέων δασμών. Πωλούν περίπου 130 εκατομμύρια μπουκάλια κάθε χρόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες – περίπου το 30% των συνολικών εξαγωγών τους – αξίας σχεδόν 500 εκατομμυρίων ευρώ. «Η παρατεταμένη αβεβαιότητα επηρεάζει τις στρατηγικές επιλογές των εταιρειών, ελπίζουμε σε μια τελική και λογική απόφαση», δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Consorzio Prosecco, Giancarlo Guidolin.

Στο ίδιο μήκος αναζήτησης νέων αγορών και η Ισπανία

Εν τω μεταξύ, σε όλη τη Μεσόγειο, οι Ισπανοί οινοποιοί εξετάζουν επίσης τον Καναδά ως πιθανή αγορά, μαζί με τις χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και της Λατινικής Αμερικής, ελπίζοντας ότι οι αμοιβαίοι δασμοί στα αμερικανικά κρασιά θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα κενό στην αγορά.

Ο Carlos Villar, διευθύνων σύμβουλος της κορυφαίας ισπανικής οινοποιίας Protos, δήλωσε ότι το Μεξικό ήταν ήδη η κύρια αγορά του και η Βραζιλία θα μπορούσε να ανοίξει εάν τελικά υπογραφεί μια ευρωπαϊκή εμπορική συμφωνία με τη Mercosur.

Ο Jose Luis Benitez, διευθυντής της Ισπανικής Ομοσπονδίας Οίνου FEV, δήλωσε ότι το Μεξικό ήταν μια καλή βραχυπρόθεσμη έως μεσοπρόθεσμη επιλογή, ιδίως για τα ισπανικά κρασιά Ribera del Duero, αλλά ως χώρα που παράγει όλο και περισσότερο το δικό της κρασί, θα έπαιρνε οποιοδήποτε πλεόνασμα μόνο για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Ο Καναδάς ήταν μια καλή εναλλακτική λύση, είπε. «Ο Καναδάς έχει πει στην Ευρώπη ότι ενδιαφέρεται να αγοράσει τα κρασιά του επειδή δεν θα αγοράσει από τις ΗΠΑ», είπε. «Αυτό είναι ένα κενό που το ευρωπαϊκό κρασί θα μπορούσε να καλύψει».

Πηγή: Reuters

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Το κρασί χωρίς αλκοόλ δεν είναι πλέον ένα απλό υποκατάστατο αλλά γίνεται μια συνειδητή επιλογή, που καθοδηγείται από την αναζήτηση της απόλαυσης, της ποιότητας...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Η παγκόσμια αγορά κρασιού κλείνει το 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιών αλλαγών, όπως παρουσιάζει η Έκθεση Στρατηγικών Προβλέψεων της Vinetur στις 19 Νοεμβρίου....