Η AMW ιδρύθηκε το 2018 για να προστατεύσει την ακεραιότητα, την αυθεντικότητα και την αξία της επωνυμίας των κρασιών που παράγονται στο Marlborough της Νέας Ζηλανδίας. Ο χάρτης είναι το πιο πρόσφατο έργο που ανέλαβε η ομάδα, με στόχο να αναδείξει την ποικιλομορφία και τις υποπεριφερειακές λεπτομέρειες της περιοχής του Marlborough.
«Όλοι στο εμπόριο και όλοι οι μανιώδεις καταναλωτές κρασιού αναγνωρίζουν ότι με την πάροδο του χρόνου, η ποιότητα του κρασιού τείνει να μηδενίζεται σε μικρότερες εκτάσεις και αυτές οι μικρότερες περιοχές ξεχωρίζουν ως τέτοιες, είτε πρόκειται για υποπεριοχή, μικροπεριοχή, ενιαίο αμπελώνα ή ακόμα και συγκεκριμένο αγροτεμάχιο ενός αμπελώνα. Για να γίνει αυτό, χρειάζεστε έναν καθολικά αποδεκτό χάρτη», εξήγησε ο Buchanan, σημειώνοντας ότι η δημιουργία του χάρτη θα μπορούσε να οδηγήσει σε πιο λεπτομερείς υποπεριφερειακούς χάρτες και υπο-GI που θα αναγνωριστούν επίσημα στο μέλλον.
«Η AMW αναγνωρίζει ότι το Marlborough έχει μια πληθώρα ποικιλομορφίας, όχι μόνο με άλλες ποικιλίες, αλλά και στιλιστική ποικιλομορφία μεταξύ των Sauvignon μας, ανάλογα με την προέλευση τους. Ο χάρτης είναι ένα βασικό εργαλείο για να μας βοηθήσει να επικοινωνήσουμε αυτό το μήνυμα και να το γιορτάσουμε».
Ο Buchanan ελπίζει ότι το έργο θα οδηγήσει σε περισσότερους καταναλωτές και επαγγελματίες του εμπορίου να αναφέρονται σε υποπεριοχές σε σχέση με τα κρασιά Marlborough, όπως το Blind River Sauvignon Blanc, το Waihopai Sauvignon Blanc ή το Dillons Point Sauvignon Blanc.
Ο χάρτης που κυκλοφόρησε στις αρχές Ιουνίου είναι μια πρώτη έκδοση και η AMW σχεδιάζει να εξελίξει το περιεχόμενό του «καθώς εξελίσσεται η σχετικά νεαρή περιοχή μας», είπε ο Buchanan.
Πιο συγκεκριμένα, ο στόχος του έργου είναι ουσιαστικά να γνωστοποιήσει ότι «η AMW αντιτίθεται στην «εμπορευματοποίηση του Marlborough Sauvignon Blanc», είπε ο πρόεδρος του ομίλου. «Λέει ότι δεν έχουν όλα τα κρασιά του Marlborough την ίδια γεύση, και αυτές οι υποπεριοχές και οι μικροπεριοχές είναι στυλιστικά διακριτές λόγω των κλιματικών και γεωλογικών διαφορών τους», πρόσθεσε ο ίδιος.
«Όπως και άλλες μεγάλες ονομασίες του κόσμου, η αξία των προϊόντων καθοδηγείται από την ύπαρξη μιας καθορισμένης περιοχής ταυτότητας, καθώς και παραμέτρων ποιότητας, που διασφαλίζουν ότι ο καταναλωτής παίρνει αυτό που περιμένει και του αξίζει στο ποτήρι του. Λέμε ότι μετά από σχεδόν 50 χρόνια παραγωγής Sauvignon Blanc στο Marlborough, ο κόσμος είναι έτοιμος για αυτό το μεγαλύτερο επίπεδο λεπτομέρειας στην ιστορία του Marlborough, γιατί υπάρχουν πολλά περισσότερα από αυτό», συμπλήρωσε.
Η ανάπτυξη του χάρτη καθοδηγήθηκε από «τη συνειδητοποίηση ότι μας έλειπε αυτό το βασικό εργαλείο αναφοράς για να μπορέσουμε να πούμε την πιο λεπτή ιστορία του Marlborough», είπε.
Η AMW έχει βασιστεί σε μια ευρωπαϊκή προσέγγιση για τις ονομασίες κατά την ανάπτυξη του χάρτη, αλλά λέει ότι έχει «απίστευτη επίγνωση» των «παγίδων» του ευρωπαϊκού μοντέλου. «Το Appellation Marlborough Wine δημιουργήθηκε εξαιτίας των ίδιων ανησυχιών που προκάλεσαν αυτές τις πρωτότυπες ευρωπαϊκές ονομασίες: την ανάγκη προστασίας της φήμης μιας τοπικής μάρκας (και του καταναλωτή) λόγω πραγματικού ή αντιληπτού κινδύνου δόλιας δραστηριότητας», εξήγησε ο Buchanan. Ωστόσο, σημείωσε ότι λόγω της νεολαίας της περιοχής, μια «καθαρή πλάκα» παρείχε την ευκαιρία να «δημιουργηθεί ένα ισχυρό μοντέλο ονομασίας που είναι απλό αλλά αποτελεί όχημα για την εξασφάλιση της αυθεντικότητας, την οικοδόμηση αξίας και την προστασία από την απάτη».
Τέλος, τα κρασιά με πιστοποίηση AMW πρέπει να είναι 100% φρούτα Marlborough και πρέπει να εμφιαλώνονται στη Νέα Ζηλανδία. Τα κρασιά πρέπει να περνούν από ανεξάρτητη τυφλή γευστική αξιολόγηση σε κάθε σοδειά, και οι αμπελώνες και το οινοποιείο πρέπει να έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα Sustainable Winegrowing New Zealand. Περαιτέρω μέτρα είναι πιθανό να εισαχθούν στο μέλλον για την ενίσχυση των διασφαλίσεων ποιότητας της ονομασίας, είπε ο Buchanan.
ΠΗΓΗ: thedrinksbusiness.com