Οι διαπροσωπικές γευσιγνωσίες κρασιού με τους παραγωγούς λόγω συνθηκών δεν πραγματοποιούνται, οι επιχειρήσεις του κρασιού κινούνται πλέον στο διαδίκτυο, επομένως η «αφήγηση» των παραγωγών για τη δουλειά τους είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα του κρασιού τους.
Αυτές ήταν μερικές από τις παρατηρήσεις σε ένα συμπόσιο στο πλαίσιο του WineFuture 2021 που πραγματοποιήθηκε online τον Φεβρουάριο σχετικά με το πώς οι επιχειρήσεις πάνω στο κρασί προσαρμόζονται στην πανδημία και πόσες από αυτές τις προσαρμογές μπορεί να είναι μόνιμες.
Ενώ τώρα δεν υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστεί ο οινόφιλος ένα δείπνο με τον οινοποιό, ο τελευταίος έχει τη δυνατότητα να «εμφανιστεί» μέσω ενός iPad από το σπίτι του.
Ο πρόεδρος της εταιρείας Viña Errazuriz στη Χιλή, Eduardo Chadwick, δήλωσε ότι, «οι άνθρωποι στο παρελθόν περίμεναν από εμάς τους παραγωγούς να ταξιδέψουμε για οποιαδήποτε εκδήλωση. Τώρα επικοινωνούμε με περισσότερο κόσμο πολύ πιο εύκολα. Μπορούμε να βρισκόμαστε σε πολλές χώρες ταυτόχρονα. Δεν λέω ότι η προσωπική επαφή θα πάψει να υπάρχει, αλλά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί πιο στρατηγικά.»
Ο Adam Bilbey, ανώτερος διευθυντής της «Sotheby’s Wine Asia and Europe», δήλωσε ότι αρχικά επικρατούσε ανησυχία ότι η εταιρεία δεν θα είχε τόσους πολλούς αγοραστές στο διαδίκτυο όσο είχε στις διαπροσωπικές.
«Αυτό που συνειδητοποιήσαμε ήταν ότι χάρη στο διαδίκτυο, απευθυνθήκαμε σε ένα πιο διευρυμένο κοινό», δήλωσε ο Bilbey. «Το 2019, το 25% του πελατολογίου μας αποτελούταν από νέους αγοραστές. Το 2020 αντίστοιχα, το 37%.»
Νεότεροι αγοραστές
Το κοινό του διαδικτυακού πλειστηριασμού είναι νεότερο σε ηλικία, με σχεδόν 50% περισσότερους αγοραστές να είναι κάτω των 40 ετών.
«Πλέον διοργανώνουμε δια ζώσης δημοπρασίες μόνο σε ειδικές περιστάσεις», δήλωσε ο Bilbey. «Σχεδιάζουμε 50 δημοπρασίες φέτος, 33 πρόκειται να είναι διαδικτυακές και 17 με φυσική παρουσία. Αυτό θα συνέβαινε ούτως ή άλλως. Μ’αυτό τον τρόπο υπάρχουν λιγότεροι κατάλογοι σε χαρτί, πράγμα που είναι καλύτερο για το περιβάλλον. Η επιμέλεια που προσφέρεται στο διαδίκτυο είναι πολύ καλύτερη. Η φυσική επαφή δεν θα εξαφανιστεί αλλά θα είναι πολύ πιο ουσιώδης όταν θα συμβαίνει».
Ο Chadwick δήλωσε ότι, «Στο παρελθόν, η παρουσίαση ενός νέου κρασιού γινόταν με πολύ τεχνικό τρόπο. Έχουμε κάνει αρκετή προσπάθεια για να διαμορφώσουμε μια καλύτερη εμπειρία, μια εμπειρία προσωπική».
Φυσικά, τώρα η πρόκληση υπόκειται στο να σταλούν δείγματα στους ανθρώπους που δεν μπορούν να συνευρεθούν.
«Επί 5 χρόνια δεν μας περίσσευε ούτε μια φιάλη», είπε ο Henriquez της εταιρείας Krug στην Καμπανία της Γαλλίας. «Φέτος έπρεπε να έχουμε παραπάνω φιάλες για να κινηθούμε και σε άλλες αγορές».
Ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος της πανδημίας στις ταξιδιωτικές αγορές κρασιού είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αλλά, ο Fraser Wotzke, διευθυντής εμπορευμάτων οινοπνευματωδών ποτών, κρασιού και καπνού για τον Όμιλο DFS, δήλωσε ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν τώρα αγοράζουν περισσότερες φιάλες από τα αφορολόγητα είδη ανά ταξίδι και πληρώνουν περισσότερα ανά φιάλη. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί στο μέλλον.
Πηγή wine-searcher.com