Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Νέο καταναλωτικό κοινό φέρνει στα οινοποιεία το διαδίκτυο

Θετικό πρόσημο στις πωλήσεις και στις δημοπρασίες του κρασιού, βλέπουν οινοποιοί παγκοσμίως, παρά τον περιορισμό των διαπροσωπικών σχέσεων λόγω της πανδημίας.

Οι διαπροσωπικές γευσιγνωσίες κρασιού με τους παραγωγούς λόγω συνθηκών δεν πραγματοποιούνται, οι επιχειρήσεις του κρασιού κινούνται πλέον στο διαδίκτυο, επομένως η «αφήγηση» των παραγωγών για τη δουλειά τους είναι εξίσου σημαντική με την ποιότητα του κρασιού τους.

Αυτές ήταν μερικές από τις παρατηρήσεις σε ένα συμπόσιο στο πλαίσιο του WineFuture 2021 που πραγματοποιήθηκε online τον Φεβρουάριο σχετικά με το πώς οι επιχειρήσεις πάνω στο κρασί προσαρμόζονται στην πανδημία και πόσες από αυτές τις προσαρμογές μπορεί να είναι μόνιμες.

Ενώ τώρα δεν υπάρχει η δυνατότητα να μοιραστεί ο οινόφιλος ένα δείπνο με τον οινοποιό, ο τελευταίος έχει τη δυνατότητα να «εμφανιστεί» μέσω ενός iPad από το σπίτι του.

Ο πρόεδρος της εταιρείας Viña Errazuriz στη Χιλή, Eduardo Chadwick, δήλωσε ότι, «οι άνθρωποι στο παρελθόν περίμεναν από εμάς τους παραγωγούς να ταξιδέψουμε για οποιαδήποτε εκδήλωση. Τώρα επικοινωνούμε με περισσότερο κόσμο πολύ πιο εύκολα. Μπορούμε να βρισκόμαστε σε πολλές χώρες ταυτόχρονα. Δεν λέω ότι η προσωπική επαφή θα πάψει να υπάρχει, αλλά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί πιο στρατηγικά.»

Ο Adam Bilbey, ανώτερος διευθυντής της «Sotheby’s Wine Asia and Europe», δήλωσε ότι αρχικά επικρατούσε ανησυχία ότι η εταιρεία δεν θα είχε τόσους πολλούς αγοραστές στο διαδίκτυο όσο είχε στις διαπροσωπικές.

«Αυτό που συνειδητοποιήσαμε ήταν ότι χάρη στο διαδίκτυο, απευθυνθήκαμε σε ένα πιο διευρυμένο κοινό», δήλωσε ο Bilbey. «Το 2019, το 25% του πελατολογίου μας αποτελούταν από νέους αγοραστές. Το 2020 αντίστοιχα, το 37%.»

Νεότεροι αγοραστές

Το κοινό του διαδικτυακού πλειστηριασμού είναι νεότερο σε ηλικία, με σχεδόν 50% περισσότερους αγοραστές να είναι κάτω των 40 ετών.

«Πλέον διοργανώνουμε δια ζώσης δημοπρασίες μόνο σε ειδικές περιστάσεις», δήλωσε ο Bilbey. «Σχεδιάζουμε 50 δημοπρασίες φέτος, 33 πρόκειται να είναι διαδικτυακές και 17 με φυσική παρουσία. Αυτό θα συνέβαινε ούτως ή άλλως. Μ’αυτό τον τρόπο υπάρχουν λιγότεροι κατάλογοι σε χαρτί, πράγμα που είναι καλύτερο για το περιβάλλον. Η επιμέλεια που προσφέρεται στο διαδίκτυο είναι πολύ καλύτερη. Η φυσική επαφή δεν θα εξαφανιστεί αλλά θα είναι πολύ πιο ουσιώδης όταν θα συμβαίνει».

Ο Chadwick δήλωσε ότι, «Στο παρελθόν, η παρουσίαση ενός νέου κρασιού γινόταν με πολύ τεχνικό τρόπο. Έχουμε κάνει αρκετή προσπάθεια για να διαμορφώσουμε μια καλύτερη εμπειρία, μια εμπειρία προσωπική».

Φυσικά, τώρα η πρόκληση υπόκειται στο να σταλούν δείγματα στους ανθρώπους που δεν μπορούν να συνευρεθούν.

«Επί 5 χρόνια δεν μας περίσσευε ούτε μια φιάλη», είπε ο Henriquez της εταιρείας Krug στην Καμπανία της Γαλλίας. «Φέτος έπρεπε να έχουμε παραπάνω φιάλες για να κινηθούμε και σε άλλες αγορές».

Ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος της πανδημίας στις ταξιδιωτικές αγορές κρασιού είναι δύσκολο να προβλεφθεί, αλλά, ο Fraser Wotzke, διευθυντής εμπορευμάτων οινοπνευματωδών ποτών, κρασιού και καπνού για τον Όμιλο DFS, δήλωσε ότι οι άνθρωποι που ταξιδεύουν τώρα αγοράζουν περισσότερες φιάλες από τα αφορολόγητα είδη ανά ταξίδι και πληρώνουν περισσότερα ανά φιάλη. Αυτό μπορεί να συνεχιστεί στο μέλλον.

 

Πηγή wine-searcher.com

Σχετικά Άρθρα

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Για 11η χρονιά τα κορυφαία κόκκινα κρασιά της Ελλάδας παρουσιάζονται δίπλα σε εξίσου σπουδαίες δημιουργίες του διεθνή αμπελώνα στην έκθεση που δικαίως φέρει το...

REPORTS

Η ιστορική Viña Santa Rita της Χιλής κατέκτησε την πρώτη θέση στη φετινή λίστα του Forbes με τις 50 καλύτερα οινοποιεία του κόσμου, μια...

REPORTS

Οι γιορτές, οι επιτυχίες, οι προσωπικές στιγμές αλλά και οι έρωτες εξακολουθούν να συνδέονται με ένα παγωμένο ποτήρι αφρώδους οίνου. Μια παλιά συνήθεια που...

REPORTS

Η ιταλική αγορά κρασιού βρίσκεται σε μια περίοδο αναδιάταξης, με το κοινό να δείχνει ολοένα μεγαλύτερη προτίμηση στην ποιότητα, τη βιωσιμότητα και στις πιο...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Την Πέμπτη 20 Νοεμβρίου, το Choix Concept Store by Cava Halari στον Πειραιά μετατράπηκε σε σκηνή μιας ιδιαίτερης οινικής εμπειρίας με επίκεντρο το κτήμα...

REPORTS

Διευρύνουν σταθερά την παρουσία τους στον οινικό χάρτη της χώρας τα κρασιά της Κεντρικής Ελλάδας, τουλάχιστον όπως αυτά δίνουν τα τελευταία χρόνια το παρών...

REPORTS

Την κατάταξη των αιτούντων περιόδου 2025-2026 για επενδύσεις σε οινοποιεία ανακοίνωσε το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, με την διαδικασία των ενστάσεων να ξεκινά στις 26...

REPORTS

Ο παγκόσμιος οινικός κλάδος μετέβη στο 2025 μέσα σε μια περίοδο βαθιάς προσαρμογής, όπου η κατανάλωση μειώνεται αισθητά, αλλά η ζήτηση για ποιοτικότερο κρασί...