Connect with us

Αναζήτηση

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ

Ενσωμάτωση της κουλτούρας ενός τόπου πάει ένα βήμα παραπέρα τον οινοτουρισμό

Νέα τάση τα βιώσιμα ταξίδια, που δεν περιορίζονται σε μια απλή επίσκεψη σε ένα οινοποιείο.

Μια νέα τάση έχει εμφανιστεί εν καιρώ πανδημίας η οποία ακούει στον όρο «regenerative travel» και ως φαίνεται πάει ένα βήμα παραπέρα την έννοια του οινοτουρισμού, αφού θέτει στο επίκεντρο τα βιώσιμα ταξίδια και την ενσωμάτωση στοιχείων του τόπου από τον επισκέπτη και δεν περιορίζεται σε μία απλή επίσκεψη στους χώρους του οινοποιείου κατά την διάρκεια των ξεναγήσεων.

Εξάλλου, η χρήση των διαδικτυακών επισκέψεων, που ακολούθησαν το προηγούμενο διάστημα οινοποιεία ανά τον κόσμο, για γνωριμία όχι μόνο με τα προϊόντα τους αλλά και συνολικά με το αφήγημα μιας περιοχής (ιστορία, πολιτιστικά στοιχεία, γαστρονομία κλπ), φαίνεται να συνετέλεσε προς αυτή την κατεύθυνση.

Πάνω σε αυτή την τάση, φαίνεται να μετεξελίσσει τη στρατηγική της για τον οινοτουρισμό η Ένωση Οινοιπαραγωγών του Αμπελώνα της Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ), η οποία παρουσίασε σε ένα ενδιαφέρον διαδικτυακό σεμινάριο, με την συμμετοχή οινοποιών και απασχολούμενων στον αμπελοοινικό κλάδο, τις προτάσεις στρατηγικής της για τον οινοτουρισμό στην μετα-covid 19 εποχή.

Στο ίδιο πλαίσιο τονίστηκε η ανάγκη για πιο ολιστική ανθρωποκεντρική προσέγγιση του οινοτουρισμού, η σημασία της τοπικότητας και η ανάγκη για συνεργασία και δικτύωση ανάμεσα στα οινοποιεία. «Αν δεν δείχνουμε αλληλεγγύη, είναι κυρίως λόγω έλλειψης φαντασίας», τόνισε η Δρ. Μαρία Αλεμπάκη αναφερόμενη σε απόσπασμα από βιβλίο του Paolo Giordano. Κατά την ίδια, το νέο περιβάλλον απαιτεί να δοθεί προτεραιότητα σε ζητήματα ασφάλειας και υγείας, στην αξιοποίηση των υπαίθριων χώρων και στην καλύτερη κατανόηση του επισκέπτη από μεριάς των επιχειρήσεων.

Η Δρ Αλεμπάκη αναφέρθηκε και στην Covid εποχή και την χρήση της τεχνολογίας που έχει κατακλύσει τις ζωές όλων, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι «η τεχνολογία δεν είναι πανάκεια, θέλει σωστή σκέψη πάνω στο τρόπο που θα την προσεγγίσουμε για να αναπτύξουμε το προσωπικό μας αφήγημα ενόψει της νέας πραγματικότητας».

Ο Δρ. Δημήτρης Κούτουλας ενίσχυσε την άποψη αυτή αναφέροντας μεταξύ άλλων, πόσο σημαντική είναι η προσφορά συνολικής εμπειρίας πάνω στο κρασί όσον αφορά τον οινοτουρισμό και η ανάπτυξη αφηγήματος από την πλευρά των οινοποιείων, με εστίαση στην αυθεντικότητα.

Ανάπτυξη αφηγήματος και αισθητική προσελκύει το ενδιαφέρον του επισκέπτη

Στο ερώτημα γιατί χρειάζεται να επισκεφθώ ένα οινοποιείο και πως βοηθά το branding σε αυτό, εστίασε ο επίκουρος καθηγητής στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών Δρ. Δημήτρης Κούτουλας. Σύμφωνα με τον καθηγητή, βασικά στοιχεία branding αποτελούν πέρα από την όμορφη αισθητική, συνολικά η εμπειρία που προσφέρει το επισκέψιμο οινοποιείο (αισθητική, όμορφα σκεύη, εύκολη εξερεύνηση, δραστηριότητες, χρήση τεχνολογίας). Εξίσου σημαντικό είναι το «αφήγημα» που κρύβεται πίσω από το προϊόν και που θα πρέπει να εστιάζει στην αυθεντικότητα, και θα λαμβάνει υπόψη άυλα στοιχεία (ιστορία, εμπειρία, μάρκετινγκ). Σύμφωνα με τους ομιλητές, στο σεμινάριο της ENOAΠ, πέραν των ανωτέρω καίριο ρόλο παίζει και η σωστή τοποθέτηση και ανάδειξη ενός οίνου μέσα από ένα σωστό χώρο εστίασης στην ευρύτερη αμπελοοινική περιοχή, που παράγεται το προϊόν.

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Οι μικρές ποσότητες, οι premium τιμές και η γενική έλλειψη γνώσης σχετικά με την οινική κουλτούρα της χώρας συνθέτουν τις προκλήσεις του Καναδά.

REPORTS

Σε μια κρίσιμη στιγμή για τον αμπελοοινικό τομέα που βρίσκεται αντιμέτωπος με την κλιματική κρίση και την τις μεταβαλλόμενες τάσεις των καταναλωτών πραγματοποιήθηκε στις...

REPORTS

Το ιστορικό Hôtel de Paris Monte-Carlo του Μονακό για να γιορτάσει την 150ή επέτειο λειτουργίας του λανσάρει ένα κονιάκ από σπάνιες σοδειές σταφυλιών και...

REPORTS

Το οικογενειακό οινοποιείο από την περιοχή Penedès της Ισπανίας, το ξακουστό Familia Torres ξαναπήρε την πρώτη θέση στην λίστα με το «Πιο Θαυμαστό Σήμα...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Από τις 10 έως και τις 26 Απριλίου 2024 θα διαρκέσει η διαδικασία αιτήσεων για νέες άδειες φύτευσης αμπελώνων, σύμφωνα με την υπουργική απόφαση.

REPORTS

To Οινοποιείο Ιδαία με χαρά παρουσιάζει τις νέες ετικέτες των «ΙΔΑΙΑ CLASSICS» ενός λευκού και ενός ερυθρού, που αποτελούν την κλασική σειρά κρασιών του...

REPORTS

Οι λάτρεις του κρασιού της Βουργουνδίας μπορεί να έχουν περισσότερες επιλογές, αφού οι δύο τελευταίες σοδειές βοήθησαν στην αναπλήρωση των αποθεμάτων στα κελάρια των...

REPORTS

Το πρώτο βήμα μιας συντονισμένης προσπάθειας ώστε να ενισχυθεί η παρουσία των ελληνικών κρασιών στην αλβανική αγορά η οποία, επί του παρόντος, είναι ισχνή,...