Η Areni Global ζήτησε από πέντε εκπροσώπους εκλεκτών κρασιών να μοιραστούν τις αισιόδοξες σκέψεις που διατηρούν. Ακολουθούν 5 λόγοι αισιοδοξίας:
1. Οι αγοραστές κρασιού εξακολουθούν να αναζητούν νέα κρασιά και οινοποιεία.
«Σε όλη τη διάρκεια του Covid, καταφέραμε μέσα από το κελάρι μας να συγκεντρώσουμε ειδικές προσφορές και συσκευασίες για τους καταναλωτές, οπότε διαχειριστήκαμε το απόθεμά μας πολύ καλά», δήλωσε η Tonya Pitts, διευθύντρια οίνου και σομελιέ στο εστιατόριο One Market στο Σαν Φρανσίσκο . «Οι καταναλωτές αναμένουν από εμάς να έχουμε νέα κρασιά – γι ‘αυτό και έρχονται».
Ωστόσο, οι αγοραστές δεν θέλουν να είναι μοντέρνοι, και οι κλασικές περιοχές εξακολουθούν να τα πηγαίνουν καλά, ιδιαίτερα στην Ασία. «Τα κλασικά εκλεκτά κρασιά έχουν εξαιρετική απόδοση στην ηπειρωτική Κίνα αυτή τη στιγμή. Οινοποιεία από το Bordeaux, της Βουργουνδίας και της Rhône Valley μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί μας», δήλωσε ο Alex Caillard, επικεφαλής των πωλήσεων για το Pudao , ένα κατάστημα λιανικής πώλησης που εδρεύει στη Σαγκάη .
Όσον αφορά την τιμή, η ανάπτυξη υπάρχει και στα δύο άκρα του φάσματος. «Σε όλες τις κατηγορίες, βλέπουμε περισσότερη καθημερινή κατανάλωση», λέει ο Joe Fisch, διευθύνων σύμβουλος της Wine Access, ένας από τους πέντε κορυφαίους διαδικτυακούς λιανοπωλητές της Wine Enthusiast’s America’s 50 Best Wine Retailers. «Έχουμε δει μια ελαφριά πτώση στην τιμή της φιάλης – οτιδήποτε λίγο κάτω από τα 30 $ τα πάει καλά, αλλά το ίδιο καλά τα πάει και οτιδήποτε είναι πάνω από 300 $.»
Μερικοί αγοραστές, συμπεριλαμβανομένου της Tonya Pitts, καταβάλλουν κάθε προσπάθεια για να στηρίξουν την τοπική αγορά. «Πρέπει να στηρίξουμε την κοινότητά μας, οπότε θα συνεχίσουμε να βοηθούμε και να προμηθευόμαστε όσα περισσότερο μπορούμε από τις περιοχές που έχουν πληγεί από τις φωτιές όπως η Καλιφόρνια και από κοινότητες που δεν εκπροσωπούνται καλά».
2. Η επιστροφή του μεσάζοντα
Ενώ οι απευθείας πωλήσεις προς τους καταναλωτές ανθίζουν, οι περισσότεροι παραγωγοί δυσκολεύονται να πλοηγηθούν στον διαδικτυακό κόσμο, επειδή η δημιουργία κοινού από το μηδέν δεν είναι εύκολη.
«Εάν δεν είστε συνδεδεμένοι τότε, για πολλούς καταναλωτές, δεν υπάρχετε», λέει ο André Ribeirinho, ιδρυτής της διαδικτυακής πλατφόρμας Adegga. « Υπάρχει τρόπος ώστε τα οινοποιεία να δουλεύουν απευθείας με τον καταναλωτή και υπάρχει τρόπος για τα οινοποιεία να δουλέψουν με επιμελητές. Αλλά υπάρχει επίσης τρόπος να δημιουργηθούν πλατφόρμες ώστε οι πληροφορίες αυτές να είναι προσβάσιμες ».
Ωστόσο, οι επωνυμίες πρέπει να είναι προσεκτικές όταν στρέφονται σε διαδικτυακές πωλήσεις απευθείας προς τους καταναλωτές, τονίζει. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και η δημιουργία μιας αποτελεσματικής πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου απαιτεί δεξιότητες και χρόνο. Για όσους δεν διαθέτουν τα απαραίτητα κεφάλαια μπορούν να δημιουργήσουν ψηφιακούς συνεταιρισμούς που είναι μια καλή επενδυτική κίνηση.
3. Η διαδικτυακή γευσιγνωσία ενώνει τους ανθρώπους τις γιορτές
Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, η αύξηση των διαδικτυακών γευσιγνωσιών έχει εισέλθει σε ένα νέο και διαφορετικό κοινό που είναι πρόθυμο να μάθει περισσότερα για το κρασί.
«Πουλήσαμε εισιτήρια που ξεπέρασαν τις 1.000 £ ανά άτομο», λέει ο Alistair Viner, επικεφαλής αγοραστής για το πολυκατάστημα Hedonism του Λονδίνου. «Εκπλαγήκαμε, αλλά το να καταφέρουμε να δοκιμάσουμε μια σειρά από ποικιλίες σε γευσιγνωσίες Zoom ήταν μια συναρπαστική εμπειρία για όλους».
Οι απαιτήσεις για ιδιωτικές και εταιρικές δοκιμές Zoom αναμένεται να είναι ισχυρές κατά τη διάρκεια των διακοπών, σύμφωνα με τον Tom Harrow, συνιδρυτή της Honest Grapes, νικητής του Decanter’s Outstanding Retailer of the Year 2020 . «Θα δούμε μια δεύτερη αύξηση της ζήτησης για διαδικτυακή ψυχαγωγία επειδή πρόκειται να είναι ένας ευκολότερος τρόπος για να προσελκύσετε φίλους, οικογένεια και πελάτες και είμαστε προετοιμασμένοι για αυτό»
4. Αυξημένη ζήτηση για δώρα
Το δώρο, τόσο για ιδιώτες όσο και για εταιρίες, προσφέρουν μια νότα αισιοδοξίας. Όλοι οι ειδικοί αναμένουν ότι οι άνθρωποι θα θέλουν να περιποιηθούν τον εαυτό τους από το σπίτι τους φέτος – και οι εταιρείες θα θέλουν επίσης να χρησιμοποιήσουν ορισμένες από τις δαπάνες ταξιδιού που έχουν περισσέψει για να ανταμείψουν τους υπαλλήλους. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει καλάθια με κρασιά, και διαδικτυακές γευσιγνωσίες (για εταιρικά χριστουγεννιάτικα πάρτι για παράδειγμα), συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς σπάνιων και ακριβών κρασιών σε μικρές συσκευασίες.
«Αναμένουμε ότι περισσότερες παραγγελίες εταιρικού τύπου θα έρθουν τα Χριστούγεννα και αλλάζουμε τη λειτουργεία της επιχείρησής μας για να μπορούμε να προτείνουμε μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων και υπηρεσιών», λέει ο Viner του Hedonism.
5. Ενώ οι διαδικτυακές πωλήσεις είναι ισχυρές, οι αναλογικές λειτουργούν επίσης
Αν και οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το εκλεκτό κρασί είναι μέρος της παραδοσιακής κουλτούρας, κατάφερε να εδραιωθεί διαδικτυακά με πολύ γρήγορους ρυθμούς και να εμφανίζεται παντού από τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου έως το Instagram live και σε εικονικές δοκιμές και εκπαιδευτικά διαδικτυακά σεμινάρια.
Ωστόσο, ενώ ο νέος ψηφιακός κόσμος αντιπροσώπευε μια τεράστια ευκαιρία για την ενασχόλησή μας με το καλό κρασί, άνοιξε επίσης ευκαιρίες για πιο παραδοσιακό μάρκετινγκ.
«Είχαμε αρκετή επιτυχία στο δίκτυο με τις απευθείας πωλήσεις στους καταναλωτές εφαρμόζοντας τόσο το αναλογικό πρόγραμμα όσο και το ψηφιακό », λέει ο Ryan Pennington, ανώτερος διευθυντής επικοινωνιών και εταιρικών υποθέσεων της Ste. Michelle Wine Estates . «Έχουμε επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε ένα πρόγραμμα πωλήσεων μέσω τηλεφώνου με τα τρέχοντα μέλη του συλλόγου μας, επικοινωνώντας μαζί τους και βλέποντας πώς τα πηγαίνουν. Είχαμε μεγάλη επιτυχία σε αυτό.”
Ωστόσο, οι έμποροι πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στον τόνο. Όπως λέει ο Joe Fisch, της Wine Access: «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και ευαίσθητοι στον τρόπο με τον οποίο θα προωθούμε το κρασί. Αυτό που δεν θα θέλαμε να κάνουμε, για παράδειγμα, είναι να πουλήσουμε ένα premier cru της Βουργουνδίας σε ένα μη τμηματοποιημένο κοινό, με το μήνυμα, “αυτό είναι ένα κρασί που όλοι πρέπει να έχουν”. “
Το κλειδί είναι να κατανοήσουμε το κοινό και να αναγνωρίσουμε τις δυσκολίες που περνάνε, προσθέτει.
«Το καλό με αυτόν τον περιορισμό είναι ότι οι πελάτες έχουν ανακαλύψει ξανά αυτές τις μικρές επιχειρήσεις τροφίμων. Ήταν εκείνα τα φώτα στο χωριό που έμεναν αναμμένα», λέει η Corinne Richard, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του Maisons Richard, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους κρασιού της Γαλλίας, καθώς μιλούσε για τον τρόπο με τον οποίο οι μικρές επιχειρήσεις έγιναν σωτήριες για τους ανθρώπους, επειδή διατήρησαν το φαγητό και το κρασί και έτσι η κοινωνία κράτησε τους ρυθμούς της.
Δεν ήταν μόνο οι καταναλωτές στη Γαλλία που ένιωθαν την ανάγκη να επαναφέρουν την εμπειρία του φαγητού και κρασιού στο σπίτι σε τακτική βάση.
«Η χρυσή τομή είναι ότι οι καταναλωτές απολαμβάνουν κρασιά καλύτερης ποιότητας στο σπίτι σε τακτική βάση και πρόκειται να γίνει μέρος του κανονικού τρόπου ζωής τους», λέει ο Michael Mondavi, ιδρυτής της Folio Fine Wine Partners.
Πηγή: the-buyer.net