Connect with us

Αναζήτηση

REPORTS

Ποιες διαρθρωτικές τάσεις θα επικρατήσουν στη σουηδική αγορά οίνου

Με βάση τις πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το ειδικό παρατηρητήριό του, το Wine Intelligence εντόπισε 5 μεγάλες τάσεις στη σουηδική αγορά, που στη συνέχεια επικυρώθηκαν ή όχι από την Ulf Sjödin MW του Systembolaget.

Οι βιοτεχνικές μπύρες μπορεί να έχουν προσελκύσει τους καταναλωτές εις βάρος του κρασιού, αλλά οι γυναίκες της Σουηδίας δίνουν στην κατανάλωση κρασιού μια ιδιαίτερα ισχυρή ώθηση.

Μια ενδιαφέρουσα άσκηση πραγματοποιήθηκε από τους Βρετανούς αναλυτές του Wine Intelligence την περασμένη εβδομάδα, ως μέρος ενός διαδικτυακού σεμιναρίου αφιερωμένου στις εξελίξεις της σουηδικής αγοράς πριν και μετά την Covid 19. Με βάση τα αποτελέσματα του σουηδικού παρατηρητηρίου, η Lulie Halstead, διευθύντρια του οργανισμού, παρουσίασε λεπτομερή συμπεριφορά των καταναλωτών κατά την κρίση του 2020 και γενικότερα. Συγκεκριμένα, μαθαίνουμε ότι οι τακτικοί καταναλωτές κρασιού γερνούν – το 51% από αυτούς είναι άνω των 55 ετών – και μειώνονται, από 4,8 σε 4,3 εκατομμύρια τα τελευταία πέντε χρόνια. Χωρίς να αποτελεί έκπληξη, και αντανακλώντας μια αρκετά γενικευμένη τάση, το ηθικό τους είναι προς το παρόν αρκετά συγκρατημένο.

Από τη θετική πλευρά: οι αγορές οίνου αυξήθηκαν σημαντικά το 2020 (+9% σύμφωνα με το Systembolaget) και οι ευκαιρίες κατανάλωσης έχουν διευρυνθεί, με τη συχνότητα της κατανάλωσης να αυξάνεται κατά 14% (Μάρτιος 2019-Οκτώβριος 2020). Τέλος, οι ηθικές ετικέτες (αειφόρος ανάπτυξη, δίκαιο εμπόριο, περιβαλλοντικό αποτύπωμα) είναι πιο πειστικά κριτήρια αγοράς από τα μετάλλια, χωρίς αμφιβολία χάρη στο πιο συγκεντρωτικό μήνυμα που κοινοποιείται από το μονοπώλιο αγορών σε αυτόν τον τομέα. Ως εδώ υπάρχει συμφωνία μεταξύ Wine Intelligence και Systembolaget.

 

+ 27% αύξηση για κρασιά που πωλούνται πάνω από 30 ευρώ

Μετά, τα συμπεράσματα είναι λιγότερο ομόφωνα. Πράγματι, το Wine Intelligence επισημαίνει την αύξηση της ισχύος των μεγάλων εμπορικών σημάτων – για την ασφάλεια που παρέχουν σε περιόδους κρίσης – και την ανάπτυξη μικρών συσκευασιών, ενώ ο υπεύθυνος προϊόντων του Systembolaget είναι λιγότερο κατηγορηματικός. Παρ’ ότι τα μισά μπουκάλια της σαμπάνιας ακρίβυναν κατά 60% πριν από τα Χριστούγεννα, αυτό δεν αποτελεί μια βιώσιμη τάση: «το μονοπώλιο υποστηρίζει τη μετριοπαθή κατανάλωση, αλλά η δομή του, που χαρακτηρίζεται από σχετικά λίγα σημεία πώλησης, δεν ευνοεί τις μικρές μορφές. Επιπλέον, αυτές οι δομές εξηγούν εν μέρει την επιτυχία των bag-in-box “.

Ομοίως, υπογραμμίζει την επιθυμία για ανακάλυψη μεταξύ Σουηδών καταναλωτών το 2020: «τα νέα προϊόντα έχουν πουλήσει αρκετά καλά, ενώ οι μεγάλες μάρκες δεν έχουν δείξει καμία αξιοσημείωτη αλλαγή.

Τέλος, αν για το Wine Intelligence, οι Σουηδοί χρησιμοποιούν το καλό επίπεδο οινολογικής γνώσης για να βρουν καλές προσφορές, η Ulf Sjödin MW παραμένει πεπεισμένη ότι το premiumization επικρατεί και είναι πραγματικά σε εξέλιξη: «αυτή είναι μια από τις σημαντικότερες τάσεις του 2020. Τα κρασιά που πωλούνται για περισσότερα από 30 ευρώ έχουν αυξηθεί κατά 27% ». Βεβαίως, μπορεί να υπήρξε ένα φαινόμενο αναβολής, με λιγότερες εξόδους σε εστιατόρια, αλλά σύμφωνα με τον υπεύθυνο του Systembolaget, αυτή είναι μια θεμελιώδης τάση.

 

Το βιολογικό δεν είναι πλέον αρκετό

Οι αναφορές για αειφόρο ανάπτυξη, θα αυξήσουν τις προσκλήσεις υποβολής προσφορών του μονοπωλίου. «Χαίρομαι που βλέπω ότι για τους Σουηδούς, η βιώσιμη ανάπτυξη υπερισχύει των μεταλλίων. Αυτό συνάδει με το μήνυμα που κοινοποίησε το Systembolaget “. Προς το τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022, το μονοπώλιο προτίθεται να προωθήσει περαιτέρω την αειφόρο ανάπτυξη, τόσο από κοινωνική όσο και από περιβαλλοντική άποψη. Πρόκειται για την επισήμανση κρασιών που πληρούν όλες τις προϋποθέσεις. Η βιολογική καλλιέργεια σήμερα δεν αρκεί πλέον », λέει, αναφέροντας το παράδειγμα της Χιλής, η οποία συχνά προσφέρει κρασιά βασισμένα στην αειφόρο ανάπτυξη και το δίκαιο εμπόριο. Τα βιολογικά κρασιά επωφελήθηκαν από την κρίση του κορωνοϊού, καθώς οι πωλήσεις τους αυξήθηκαν κατά 17% το 2020 και αντιπροσωπεύουν σχεδόν το ένα τέταρτο της αγοράς. Αυτή η τάση θα συνεχιστεί, αλλά το Systembolaget αναφέρει ότι επιδιώκει τώρα “μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση”.

 

Πηγή keosoe.gr

Σχετικά Άρθρα

REPORTS

Πόσο καιρό μπορείτε να διατηρήσετε ένα ανοιχτό μπουκάλι κρασί; Μόλις ανοίξει ένα μπουκάλι, τίθεται συχνά το ερώτημα για πόσο καιρό μπορεί να διατηρηθεί χωρίς...

REPORTS

Ο Διεθνής Οργανισμός Αμπέλου και Οίνου (OIV) και η Διεθνής Συνθήκη για τους Φυτογενετικούς Πόρους για τα Τρόφιμα και τη Γεωργία (ITPGRFA) και ο...

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Τη Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2024, στις 19:00, το Κτήμα Γεροβασιλείου φιλοξενεί την παρουσίαση του βιβλίου του Δημήτρη Χατζηνικολάου «100 σταγόνες δρόμος».

REPORTS

Η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής δημοσίευσε επισκόπηση της πολιτικής για τη φορολόγηση των αλκοολούχων ποτών, με σχέδια αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης στον προσεχή...

Διαβάστε επίσης

REPORTS

Καθορίστηκε με υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ το πλαίσιο εφαρμογής της παρέμβασης για αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων βάσει της νέας ΚΑΠ με στόχο...

ΑΜΠΕΛΩΝΑΣ

Κατά τα μέσα του περασμένου Αυγούστου, εντοπίστηκαν προσβολές από το έντομο Cryptoblabes gnidiella (Lepidoptera, Pyralidae) σε αμπελώνες της Καλής Βρύσης, έντομο το οποίο δεν...

REPORTS

Πληθώρα νέων τεχνολογιών που αναμένεται να καθορίσουν το μέλλον της αμπελουργίας είδαμε στην φετινή Vinitech-Sifel, που πραγματοποιήθηκε στο Μπορντό το τριήμερο 26-28 Νοεμβρίου. Οι...

REPORTS

Η εγκατάλειψη του ελληνικού αμπελώνα συνεχίζεται, η επιδοτούμενη εκρίζωση της ΕΕ θα τον αποτελειώσει.Αυτή είναι η απάντηση στις συστάσεις της Ομάδας Υψηλού Επιπέδου, των...